Gå til innhold

Hatsang om tynne jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sanger idag er bare ille... >.<


Men...guilty pleasure, som syltynn jente så er sangen liiitt fancy...
åh nå kommer jeg til å gå rundt å synge på den igjen...! Takk skal du ha! xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare til å innse det, mannfolk vil ha ekte kvinner med litt kjøtt på kroppen. Ikke ranglebein. Sorry skinny bitches, sånn er det bare!

Anonymous poster hash: 34b5c...526

Ekte kvinner? er det mulig. Typisk at noen skal si at andre kvinner er mer "ekte" enn andre. Teit og rakke ned på mennesker!

Har man en vagina er man en ekte kvinne, man trenger ikke være født med hofter som svinger i alle kanter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"You take your skinny girls
Feel like I'm gonna die
'Cause a real woman
Needs a real man here's why

You take your girl
And multiply her by four
Now a whole lot of woman
Needs a whole lot more"



Bedre?

Anonymous poster hash: 1a315...81f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare til å innse det, mannfolk vil ha ekte kvinner med litt kjøtt på kroppen. Ikke ranglebein. Sorry skinny bitches, sånn er det bare!

Anonymous poster hash: 34b5c...526

Ja ha?? Hvorfor ser vi dem da med tynne blonde damer på armen i stedet for de der damerne med kjøtt på beina??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ha?? Hvorfor ser vi dem da med tynne blonde damer på armen i stedet for de der damerne med kjøtt på beina??

Fordi du fortrenger majoriteten av normale stillesittende og smågodtslafsende par når du går gatelangs og lufter tunnelsynet? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig passiv-aggresivt, i grunn. På meg virker det som om hun prøver å avfeie en provoserende holdning hun har som en vits, mens hun egentlig mener det.

Det er vel bare hele holdningen hele sangen gjennom som irriterer meg. Det blir ikke referert direkte til tynne jenter på noen positiv måte. Det er alltid i sammenheng med ord som "bitches" og "stick figure silicone barbie doll".

For ikke å nevne hvordan hun baserer det hele på hva menn liker. Som om det er hva vi skal bry oss om når det kommer til hvordan vi ser på vår egen kropp. Og som om ikke menn har ulike preferanser de også. Neida, her er alle menn ute etter den samme, feite kroppsfasongen.

Hvis du mener hun er feit eller at det å ha booty er å være feit, så tror jeg du har mer å slite med enn en sangtekst. Meghan Trailor er ikke feit, tynne/slanke damer kan også ha booty og "stick figure silicone barbie doll" viser vel ikke til alle tynne damer. Jeg tolker det som at hun er lei av Photoshop og uvirkelige idealer (uekte pupper med silikon og hysteri rundt å se ut som en Barbiedukke).

Er du en polert og syltynn Barbiedukke med store silikonpupper? Hvis ikke er det nok ingen grunn til å bli støtt, for da handler sangen ikke om deg. Jeg tolker sangen som et spark i ræva til skjønnhetsindustrien og det å strebe etter det umulige. Ingen kan måle seg med photoshoppede modeller, selv ikke de slanke og vakre. Derfor laget Meghan en tribute til de som har en kropp som ikke er syltynn eller "perfekt".

Hvis tynne/slanke damer føler seg støtt av denne sangen, bør de begynne å legge merke til hva reklame og dameblader forteller oss damer om kropp og utseende. for å sette det på spissen; Dette er én sang som "hyller" litt større kropp enn størrelse modelltynn, mens hele resten av musikkindustrien, filmindustrien, blader og motebransjen hyller de tynne og veltrente. Ofte bare de aller tynneste. På toppen av det hele fikses de til det ugjenkjennelige med Photoshop for å se enda tynnere ut.

Det er svært lite hylling av fat bitches. Man trenger bare være over str 36-38 så er man fat bitch i følge idealet.

Dette er ikke en kamp mellom tynne og tykke eller de med og uten booty, men heller en kamp for retten til å føle seg bra selv om man ikke er modellmateriale. Det gjelder både de som ikke er tynn nok og de som har andre "skavanker" som man hele tiden blir minnet på at man ikke skal ha.

Anonymous poster hash: 9cea6...aea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler alle sangene nå for tiden handler om kurver og feite romper. Som om det er det eneste som er bra , er de som lager press.

Nei det stemmer ikke at alle gutter vil ha de med ekstra kjøtt, haha :P Alle gutter ha forskjellig smak heldigvis !

Joda, jeg følger gjerne oppfordringen i sangen... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du fortrenger majoriteten av normale stillesittende og smågodtslafsende par når du går gatelangs og lufter tunnelsynet? :P

Ser ingen slike par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke poenget er å si at tynne kvinner er bitches, men hun klager på de bitches som bare mener at å være tynn er akseptabelt, tror jeg..skjønte ikke så mye.. grusom sang

Anonymous poster hash: 312c5...87e

Feil. Idag er det mer akseptabelt å være 10 kg for mye enn slank. Man har ikke lov til å kalle seg kvinnelig hvis man ikke er "formfull" dvs. 10 ++++ kg for mye på lår/rumpe/hofte!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Hvis du mener hun er feit eller at det å ha booty er å være feit, så tror jeg du har mer å slite med enn en sangtekst. Meghan Trailor er ikke feit, tynne/slanke damer kan også ha booty og "stick figure silicone barbie doll" viser vel ikke til alle tynne damer. Jeg tolker det som at hun er lei av Photoshop og uvirkelige idealer (uekte pupper med silikon og hysteri rundt å se ut som en Barbiedukke).

Er du en polert og syltynn Barbiedukke med store silikonpupper? Hvis ikke er det nok ingen grunn til å bli støtt, for da handler sangen ikke om deg. Jeg tolker sangen som et spark i ræva til skjønnhetsindustrien og det å strebe etter det umulige. Ingen kan måle seg med photoshoppede modeller, selv ikke de slanke og vakre. Derfor laget Meghan en tribute til de som har en kropp som ikke er syltynn eller "perfekt".

Hvis tynne/slanke damer føler seg støtt av denne sangen, bør de begynne å legge merke til hva reklame og dameblader forteller oss damer om kropp og utseende. for å sette det på spissen; Dette er én sang som "hyller" litt større kropp enn størrelse modelltynn, mens hele resten av musikkindustrien, filmindustrien, blader og motebransjen hyller de tynne og veltrente. Ofte bare de aller tynneste. På toppen av det hele fikses de til det ugjenkjennelige med Photoshop for å se enda tynnere ut.

Det er svært lite hylling av fat bitches. Man trenger bare være over str 36-38 så er man fat bitch i følge idealet.

Dette er ikke en kamp mellom tynne og tykke eller de med og uten booty, men heller en kamp for retten til å føle seg bra selv om man ikke er modellmateriale. Det gjelder både de som ikke er tynn nok og de som har andre "skavanker" som man hele tiden blir minnet på at man ikke skal ha.

Anonymous poster hash: 9cea6...aea

Det at hun ønsker å ta opp kampen mot media og photoshop osv kan jeg respektere. Men det hadde ikke vært vanskelig for henne å skrive en tekst med dette budskapet uten å blande inn setninger som skaper forvirring rundt hvorvidt hun gjør narr av andre kropper eller ikke. Mange opplever teksten som nedlatende mot tynne mennesker, og det kommer av måten hun har ordlagt seg på og derfor er det uenighet rundt hva hun faktisk sier og ikke. Det er godt mulig du har rett, men mange har en annen opplevelse av sangen, og det kunne vært unngått hadde sangen vært ordlagt på en annen måte. Det får en jo til å stille spørsmål ved hvorfor den ikke var det, hvis det hun ønsket var å sende en klar melding til alle kvinner om at de skal være fornøyde med seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Tynne folk blir hatet, tjukke folk blir hatet, akkurat passe folk blir hatet, lykkelige folk blir hatet, ulykkelige folk blir hatet, snille folk blir hatet, slemme folk blir hatet, er det noen som ikke blir hatet her i verden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at hun ønsker å ta opp kampen mot media og photoshop osv kan jeg respektere. Men det hadde ikke vært vanskelig for henne å skrive en tekst med dette budskapet uten å blande inn setninger som skaper forvirring rundt hvorvidt hun gjør narr av andre kropper eller ikke. Mange opplever teksten som nedlatende mot tynne mennesker, og det kommer av måten hun har ordlagt seg på og derfor er det uenighet rundt hva hun faktisk sier og ikke. Det er godt mulig du har rett, men mange har en annen opplevelse av sangen, og det kunne vært unngått hadde sangen vært ordlagt på en annen måte. Det får en jo til å stille spørsmål ved hvorfor den ikke var det, hvis det hun ønsket var å sende en klar melding til alle kvinner om at de skal være fornøyde med seg selv.

Det kan jeg godt være enig i ;) Men hun ønsker vel å provosere for å bli lagt merke til. Hun er jo ingen superstar og kommer nok aldri til å bli det, så hun må vel smi (eller svi) mens jernet er varmt.

Anonymous poster hash: 9cea6...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Idag er det mer akseptabelt å være 10 kg for mye enn slank. Man har ikke lov til å kalle seg kvinnelig hvis man ikke er "formfull" dvs. 10 ++++ kg for mye på lår/rumpe/hofte!

Det har jeg aldri verken hørt eller lest noen steder. Hvis du ser bort i fra troll her på kvinneguiden, hvor har du det i fra? Hvis man skal høre på trollene her inne kan man heller ikke kalle seg slank eller normalvektig med mindre man har maks 2 i fettprosent og er stram som et trommeskinn.

Anonymous poster hash: 9cea6...aea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Det er en utvikling jeg også har lagt merke til i det siste. Se bare på hysteriet som oppstod rundt bikinibildet til Fotballfrue i fjor. Man kan vente seg mye hets og slengbemerkninger hvis man våger å stikke hodet sitt kroppen sin frem som slank. Man er både det ene og det andre negative adjektivet. Det har jeg lagt merke til på tråder her inne og. Jeg har flere ganger vært i debatt med brukere som insisterer på at slanke mennesker må trå mye mer forsiktig enn overvektige fordi man skal helst ikke snakke om kroppen sin verken på en positiv eller negativ måte, fordi alt gjerne handler om de overvektige. Man kan visst trå noen på tærne både ved å være fornøyd og misfornøyd med en veldreid kropp som man har lagt mye arbeid i. Normalen er blitt å være litt på den overvektige siden (og det blir bare verre og verre med årene), og er man da slankere enn dette er man gjerne både lite kvinnelig og det som verre er. På den andre siden skal man få masse skryt hvis man velger å vise frem en mindre veltrent kropp. Den er det derimot lov til å være stolt av, igjen. Merkelig logikk som på meg virker helt bakvendt hvis man ønsker å fronte kroppspositivitet.

Endret av HeiHade
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

Det er ikke en hatsang, og det sier hun selv. Hun synger "no I'm just playing" rett etter "tell them skinny bitches that".

Det er en sang om at man skal elske seg selv for den man er - uansett størrelse. Så det i "behind the scenes" videoen. Sangen skulle være en vits, og jeg synes den er morsom, jeg. Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=7PCkvCPvDXk

Meghan Trainor synger om "Tell them skinny bitches out" Ingen som reagerer. Men hadde hun synget om fat bitches hadde hun blitt boikottet på alle mediekanaler

Nå er akkurat dette sitatet tydeligvis tatt ut av en sammenheng:

http://en.wikipedia.org/wiki/All_About_That_Bass#Critical_reception

Men at det hadde blitt mer bråk hvis det hadde vært snakk om "fat bitces" er ganske naturlig siden det er de tynne som fremstilles som idealet i samfunnet. Feite folk får utrolig mye mer dritt enn tynne folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er akkurat dette sitatet tydeligvis tatt ut av en sammenheng:

http://en.wikipedia.org/wiki/All_About_That_Bass#Critical_reception

Men at det hadde blitt mer bråk hvis det hadde vært snakk om "fat bitces" er ganske naturlig siden det er de tynne som fremstilles som idealet i samfunnet. Feite folk får utrolig mye mer dritt enn tynne folk.

Enten ror hun noe jævlig, eller så står ikke sangen på egne bein. Hva hun sier og hva hun påstår at hun mener, er to forskjellige ting, og sangen er utelukkende laget for at hun og en del andre folk skal tjene penger.

Jeg prøvde å høre på den en gang til. Det var ren tortur!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...