Gå til innhold

Hva regnes som mat?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt med en ny medisin som skal tas sammen med mat. Både fordi den er hard for magen, og fordi den da tas opp bedre. Men hva regnes som mat? Holder det med et eple?

Anonymous poster hash: 43caf...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør spise noe som absorberer og nøytraliserer mer for å forårsake magesår. En brødskive burde jo gå greit. :vetikke:

Skrevet

Trenger ikke være et stort måltid.

En yoghurt, et knekkebrød, ei skive f.eks er greit å ta sammen med medisin som skal taes med mat.

Skrevet

Takk for svar! :) Er bare litt tungvint fordi jeg da enten må spise veldig tidlig (når jeg ikke er så sulten), eller sent på kvelden (hvorpå jeg sover dårlig). Men et knekkebrød skal jeg få i meg :)



Anonymous poster hash: 43caf...8c6
Skrevet

Et eple er bedre enn ingenting. Det som er viktig er at tabletten ikke går ned i magen sammen med bare drikke.

Anonymous poster hash: d3b87...65b

Skrevet

Når jeg er syk og må gå på penicillin som må tas med mat så pleier jeg å drikke et glass biola om jeg ikke orker annet. Balanserer magen, er bedre vomfyll enn et eple for min del ihvertfall, og lett å få ned.

Skrevet

Når jeg er syk og må gå på penicillin som må tas med mat så pleier jeg å drikke et glass biola om jeg ikke orker annet. Balanserer magen, er bedre vomfyll enn et eple for min del ihvertfall, og lett å få ned.

Ja, det hadde vært lettvint, men jeg har lett for å få litt vondt i magen av yoghurt og Biola, uten at jeg egentlig vet om jeg har noen allergi.

Kan ev teste sånne Alpro-yoghurter :)

Anonymous poster hash: 43caf...8c6

Skrevet

banan, en skive, et knekkebrød, noen kjeks



Anonymous poster hash: 447fa...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...