AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Har brukt Yasmin i 2,5 år nå. Har vært fornøyd, ingen bivirkninger utenom litt småblødninger. Men nå de siste 2-3 mnd har jeg plutselig begynt å blø mye hyppigere. Før kunne jeg blø litt i noen dager i perioden jeg startet på nytt brett (tar sjelden pillefri uke, hopper rett til neste brett), men de siste månedene har jeg blødd nesten "konstant", har kanskje hatt 4-5dager i løpet av den siste måneden hvor jeg ikke har blødd noe i det hele tatt. Jeg lurer selvsagt på hvorfor det plutselig har blitt sånn, hvorfor denne plutselige økte bløningsfrekvensen? Kan det ha sammenheng med at jeg sjelden har hatt "mensen"/pillefri uke, men alltid hoppet rett fra et brett til neste? Vurderer å bytte merke selv om jeg da ikke aner hvilket jeg skulle valgt.. føler det er en "jungel" av merker.. noen som har noen tips/innspill..? Anonymous poster hash: 1ab35...865
Gjest avocadoen Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 nei, pillefri uke er ikke nødvendig på p-pillen. Jeg synes du skal gå til legen for å finne ut hvorfor du blør såppass nå.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg får også det problemet når jeg hopper rett på neste brett, så det kan godt være det. Anonymous poster hash: aa621...e1e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Takker for svar Jeg tester ut nå med en pillefri uke, hvis det ikke skjer noen endringer så blir det vel en legetur ja :/ Vurderer som sagt å teste et nytt merke.. men blir jo bare mer forvirret av alle de ulike merkene.. startet jo på yasmin fordi det skulle være lite mellomblødninger + liten fare for vektøkning.. noen som har tips til andre merker ? Eller må man bare prøve seg fram..? (har desverre ikke en fastlege jeg er veldig førnøyd med, og er litt skeptisk mtp å få veiledning fra henne her.. basert på tidligere erfaring..) Anonymous poster hash: 1ab35...865
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Snakk med legen, kan være andre faktorer i kroppen din som gjør blødningene verre, og da kan prevensjonsbytte være aktuelt. Anonymous poster hash: 8fed1...7c3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Du kan be om time til en annen lege ved samme kontor.Anonymous poster hash: 8fed1...7c3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Snakk med legen, kan være andre faktorer i kroppen din som gjør blødningene verre, og da kan prevensjonsbytte være aktuelt.Anonymous poster hash: 8fed1...7c3 ja bør vel det.. tenker du på noen bestemte faktorer da? jeg var jo hos lege og tok gu-undersøkelse med div prøver for ca 2 mnd siden, og resultatene var alle fine.. eneste var at de anbefalte ny celleprøve av livmorhalsen om et års tid, siden jeg hadde lite av en bestemt type celle.. men kan vel ikke ha noe med dette å gjøre..? Anonymous poster hash: 1ab35...865
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #8 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg får også mellomblødninger om jeg ikke tar pillefri uke. Men siden jeg er så fornøyd med Yasmin pga færre kviser og litt vekttap, så tar jeg bare den pillefrie uka. Har så lite mens uansett.Anonymous poster hash: 729f5...897
Gjest avocadoen Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Takker for svar Jeg tester ut nå med en pillefri uke, hvis det ikke skjer noen endringer så blir det vel en legetur ja :/ Vurderer som sagt å teste et nytt merke.. men blir jo bare mer forvirret av alle de ulike merkene.. startet jo på yasmin fordi det skulle være lite mellomblødninger + liten fare for vektøkning.. noen som har tips til andre merker ? Eller må man bare prøve seg fram..? (har desverre ikke en fastlege jeg er veldig førnøyd med, og er litt skeptisk mtp å få veiledning fra henne her.. basert på tidligere erfaring..)Anonymous poster hash: 1ab35...865 Yasmin er den pillen jeg har fått minst mellomblødninger på. Jeg har endo og kroppen min er veldig merkelig, så jeg må ha en pille med mye hormoner for å "overkjøre" kroppen. Men du kan alltids prøve et annet merke. Min gyn mente dog på at det beste er å bytte til hormonspiral om man sliter med mye mellomblødninger og at dette nå gjøres på oss kvinner som ikke har vært gjennom svangerskap. Personlig har jeg ikke stor tro på denne løsningen, men er verdt et forsøk om ingenting annet fungerer selvsagt. Lykke til uansett Håper du finner noe som fjnker for deg
Gjest avocadoen Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 ja bør vel det.. tenker du på noen bestemte faktorer da? jeg var jo hos lege og tok gu-undersøkelse med div prøver for ca 2 mnd siden, og resultatene var alle fine.. eneste var at de anbefalte ny celleprøve av livmorhalsen om et års tid, siden jeg hadde lite av en bestemt type celle.. men kan vel ikke ha noe med dette å gjøre..? Anonymous poster hash: 1ab35...865 Kan være det er ønsket å ta ultralyd for å se om alt er som det skal også. Er også mulig at du har litt hormonforandringer, men det er umulig å si
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 Aldri hatt en mellomblødning på Yasmin, gått på den i ca 10 år. Anonymous poster hash: d2f6b...eac
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Yasmin er den pillen jeg har fått minst mellomblødninger på. Jeg har endo og kroppen min er veldig merkelig, så jeg må ha en pille med mye hormoner for å "overkjøre" kroppen. Men du kan alltids prøve et annet merke. Min gyn mente dog på at det beste er å bytte til hormonspiral om man sliter med mye mellomblødninger og at dette nå gjøres på oss kvinner som ikke har vært gjennom svangerskap. Personlig har jeg ikke stor tro på denne løsningen, men er verdt et forsøk om ingenting annet fungerer selvsagt. Lykke til uansett Håper du finner noe som fjnker for deg En liten avstikker; hva er endo? Anonymous poster hash: 13c2f...3a6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Yasmin er den pillen jeg har fått minst mellomblødninger på. Jeg har endo og kroppen min er veldig merkelig, så jeg må ha en pille med mye hormoner for å "overkjøre" kroppen. Men du kan alltids prøve et annet merke. Min gyn mente dog på at det beste er å bytte til hormonspiral om man sliter med mye mellomblødninger og at dette nå gjøres på oss kvinner som ikke har vært gjennom svangerskap. Personlig har jeg ikke stor tro på denne løsningen, men er verdt et forsøk om ingenting annet fungerer selvsagt. Lykke til uansett Håper du finner noe som fjnker for deg Takk! Spørs nok om det blir spiral, det frister ikke.. håper jeg kan fortsette med Yasmin, men vi får se.. Anonymous poster hash: 1ab35...865
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå