Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var ikke meningen å virke sinna haha. Jeg var trøtt og lei i går når jeg skrev innlegget og sovnet like etterpå. Men godt vi forstår hverandre da :) og vi er jo forskjellige vi å... Og kroppene våre er forskjellige. Så det er nok individuelt hvordan kroppen er etter fødsel. Noen får faktisk tilbake kroppen de hadde før fødsel.. Så er bare veldig nervøs for hvordan min er etter fødselen. Men jeg får ta det som kommer og takle "problemet" der og da :P

Hehe ja, og jeh forstår veldig veldig godt hva du mener altså! :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke strekkmerker etter første graviditet. La på meg 24 kg og hadde gått ned alle kg innen dem mnd. Etter ett år hadde jeg trent meg tilbake til der jeg var før graviditet.

I svangerskap nr to fikk jeg noen strekkmerker under navlen. Noe kom fra uke 34,men det meste kom etter termin. De var røde, og ikke så pene. Nå er det seks mnd siden. Strekkmerkene vises ikke lenger, og jeg er under startvekt. Men har enda noe høyere fettprosent og trenger å kommet i gang med trening. Altså, jeg trener, men det er litt sporadisk. Mye mer vanskelig å få tid til trening med to barn enn ett. Men dette vil bedre seg når minste ikke er baby lenger. Så etter hvert vil det være lite synlig at jeg har bært fram to barn. Bortsett fra mindre, og slappere pupper. ;)

Jeg bryr meg veldig om hvordan kroppen min ser ut. At jeg har født barn endrer ikke det. MEN jeg er stolt av meg for å ha født, og jeg er stolt av å ha kommet meg tilbake til utgangspunktet snart to ganger. Altså, visse endringer er det, men de er ikke drastiske i det hele tatt, og en som ikke vet jeg har født, vil ikke klare å se det. En kombinasjon av gener, alder og innsats. :)

Skrevet

Tror det er viktig å ikke stresse med å "få igjen" kroppen. Vanligvis tar det litt tid, selv omman spiser riktig og trener. Jeg gjorde ingen av delene sist og endte opp med kroppen jeg hadde før likevel, takket være slankekur etter fødsel og under amming ;) Denne gangen håepr jeg å beholde ammekroppen ved å være litt med obs på å trene og spise litt mer riktig i tiden etter jeg slutter å amme :)

Skrevet

Jeg syns ikke man trenger å forfalle selv om man blir mamma!

Tre måneder etter 2. svangerskap er jeg nesten tilbake til der jeg var før 1. svangerskap. Jeg har aldri trent veldig mye, men har etter siste svangerskap trent regelmessig siden uke seks etter fødsel. Det har gitt resultater! Jeg er 100% sikker på at om jeg klarer å fortsette med treningen vil jeg ha en langt penere kropp enn før begge svangerskapene 😊

For meg er det viktig å være fornøyd med egen kropp og utseende for å ha det bra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke man trenger å forfalle selv om man blir mamma!

Tre måneder etter 2. svangerskap er jeg nesten tilbake til der jeg var før 1. svangerskap. Jeg har aldri trent veldig mye, men har etter siste svangerskap trent regelmessig siden uke seks etter fødsel. Det har gitt resultater! Jeg er 100% sikker på at om jeg klarer å fortsette med treningen vil jeg ha en langt penere kropp enn før begge svangerskapene 😊

For meg er det viktig å være fornøyd med egen kropp og utseende for å ha det bra.

Det er vel ikke snakk om å forfalle, men at ikke alle får tilbake den kroppen de gjerne vil uansett hvor mye man trener eller slanker seg :) kjempeflott at mange kan det, men greit å være forberedt på at noe kan endre seg.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke snakk om å forfalle, men at ikke alle får tilbake den kroppen de gjerne vil uansett hvor mye man trener eller slanker seg :) kjempeflott at mange kan det, men greit å være forberedt på at noe kan endre seg.

Var selvsagt ikke det jeg mente. Men noen mener det ikke er så viktig hvordan man ser ut etter man har blitt mamma, for da er man først om fremst mamma. Noen virker til å miste sin egen identitet når de har småbarn, og er kun i mammarollen. Sier ikke at det er feil, men at det ikke passer for alle. Noe som er helt ok.

Skrevet

Noen bryr seg mindre når man har blitt mamma mens andre er fortsatt like opptatt av å se bra ut. Vi er forskjellige og sånn er det :)

End of the discussion eller hva man sier xD

Lille jenta her inne sparker mammaen sin rød og blå i ribbeina. Bevegelsene behynner også å gjøre direkte vondt! Opplever å holde pusten inne eller rope au høyt flere ganger om dagen! Kanke være så mye god plass her inne lenger... Godt det bare er noen uker igjen til termin! Gud, la meg få slippe å gå overtid <3

Og i dag var mannen og jeg på en liten kinodate. Bølgen så vi, utrolig bra film da!

Skrevet

Tror vi skal se Bølgen i dag. :)

Ribbeina på min høyre side får også gjennomgå for tiden altså! Ikke så mye spark lenger (er vel ikke plass), men hun tar fraspark og presser på alt hun kan. :fnise:

Skrevet (endret)

Høygravid! 40 dager igjen til ul termin, 37 dager til menstermin og 21 dager til fullmåne og fødsel xD haha.. Lov å håpe!

Endret av Skyblue
Skrevet

Hurra for høygravid, nå raser tiden avsted og før du vet ordet av det sitter du med lille i armene dine!  :hoppe:

'

Har du mye igjen du må få på plass?

Skrevet

Hurra for høygravid, nå raser tiden avsted og før du vet ordet av det sitter du med lille i armene dine! :hoppe:

'

Har du mye igjen du må få på plass?

Det føltes fortsatt litt fjernt at jeg snart har en liten baby! :P

Alt er på plass. Fødebagen til baby er til og med ferdig pakket. Min fødebag er snaart ferdig. Eneste jeg føler jeg mangler er ulldresser til baby.. Som hun kan ha på seg i vogna. Ser for meg at fleecedress vil bli klamt og altfor varmt hvis hun skal ligge inni vognpose.

Har så lyst på en-to ulldresser fra lillelam! Men de er så dyre da :/

Skrevet

her går det unna! høygravid og greier. nå er det ikke såå lenge igjen altså. du skal snart få oppleve det største i livet! jeg gleder meg allerede til neste gang :)

Skrevet

her går det unna! høygravid og greier. nå er det ikke såå lenge igjen altså. du skal snart få oppleve det største i livet! jeg gleder meg allerede til neste gang :)

Hei! Så koselig å høre fra deg!

:D nei nå er det like før!

Åssen går det med deg da? Hvor gammel er lille nå? ^^

Skrevet

De ulldressene fra lillelam er kjempesøte. Jeg kjøpte denne:

http://lillelam.no/produkter/sparkedress/sparkedress-tynn-basic-sommer/i str. 62

Morsomt er jo at spebarn har veldig tynn bæsj, så min dress er full av gule flekker som ikke går vekk! :ler:

Skal egentlig ikke kjøpe mer til baby, men måtte bare bestille en lillelam dress jeg lenge har sikla på :P så nå er det en off White ulldress på vei hit! Denne:

http://lillelam.no/produkter/kolleksjoner-hostvinter-2015/sparkedress-basic/

Tror jeg skal ønske meg klær fra lillelam til jul ;)

Skrevet

På vei: 35+3
Igjen til termin: 35 dager
Neste kontroll: 21.09
Innkjøp: Enda ikke tatt kontakt med hjelpemiddsentralen ang babycall... men må få gjort det snart! Mangler kun babygym og tripp trapp stol + newborn seat.
Kjønn:      :babyjente:
Utålmodig: Ja, litt! :lol:  
Navn: E (gleder meg til å avsløre det! hehe)
Vektøkning: 16 kg
Vann i kroppen: Bittelitt noen ganger
Melk i brystene: Lekker bittelitt noen ganger
Strekkmerker: Jaa, plutselig så kom de :( Rundt navelen...
Hodet ned: Ja, ligger langt nede med hodet nå. Ribbeina (spesielt høyre) får gjennomgå litt noen ganger  :daane: 
Tungt: Ja.
Kynnere: Som regel kun når jeg er tissatrengt.
Hodet festet: Tror ikke det.
Matkick: Sjokolade, sjokolademelk og cola zero. Og ananas i biter!
Plager: Vondt i mellomgulvet og nå har jeg hatt litt menssmerter i noen dager.
Humør: Stort sett bra, men kan svinge en del å.
Høygravid: Jepp
Fødselsforventninger: Håper på en god opplevelse på sykehuset. Gruer meg ikke noe særlig, men er litt spent og nervøs noen ganger! Håper formen er grei etter fødselen!

Skrevet

Så kjekt at du får babycall fra hjelpemiddelsentralen. Og den sparkedressen fra lillelam er sååå fin :jepp:

Skrevet

Åh, ananas i biter!!! Jeg har en boks i kjøleskapet :jepp:

Skrevet

Så kjekt at du får babycall fra hjelpemiddelsentralen. Og den sparkedressen fra lillelam er sååå fin :jepp:

Ja det er kjekt! Men er så lang leveringstid, så mon tro om den rekker fram før E kommer :P

Skrevet

Åh, ananas i biter!!! Jeg har en boks i kjøleskapet :jepp:

Jeg har to! Hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...