Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

25 uker! Tenk, bare tre uker til tredje trimester!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 uker! :hoppe:

Tenk, for hver uke nå vokser de seg større og sterkere og blir mer og mer klar for å komme til verden! :rodmer:

Skrevet (endret)
:hoppe: 25! Endret av Nautika
Skrevet

25 uker! :hoppe:

Tenk, for hver uke nå vokser de seg større og sterkere og blir mer og mer klar for å komme til verden! :rodmer:

Ja tenk! Gleder meg bare mer og mer nå :D

Skrevet

25 allerede? Wow!

Skrevet

Juhu 25 uker :D Føler ikke det var lenge siden du styrte med progesteron, nå flyr jo bare tiden! :)

Skrevet

Juhu 25 uker :D Føler ikke det var lenge siden du styrte med progesteron, nå flyr jo bare tiden! :)

Ja.. rart å tenke på syns jeg :P Trodde aldri jeg skulle sitte her i dag og fortsatt være gravid, med verdens nydeligste datter sprellende inni meg.  :gravid:  :lillesky:

Skrevet

Gratulerer med 25 uker! Felte en liten tåre så glad ble jeg for deg :D

Skrevet

Er det vanlig å få litt "sosialangst" når man er gravid?

Jeg er invitert på hytta med de nærmeste vennene jeg har neste uke. Og jeg gleder meg jo veldig... eller, jeg gleda meg veldig fram til i stad. De vennene mine er på hytta allerede og de sendte snap hvor de drakk vin og spilte brettspill. Jeg sendte en snap tilbake av meg selv, sliten og svett etter å ha pusset opp barnerommet og skrev "Gleder meg til å komme!" ser da at en av de har tatt skjermbilde av bildet mitt. Jeg ville bare svare dem kjapt og med bilde av meg, men med noen få sekunder sånn at de kunne se at jeg gleda meg. Ville jo ikke at de skulle lagre bildet... jeg ber da denne venninna mi som tok skjermbilde om å slette det. Hun kommer da med utsagn om at det er synd hun ikke kan ha bilde av meg fordi jeg ikke syns jeg er pen nok. Hva for en ting er det å si? :P Hun har jo masse bilder av meg fra før og jeg vil bare ikke at hun skal ha akkurat dette bildet... hvor er respekten liksom? Jeg sier da at når jeg kommer på hytta, kan vi ta masse bilder, men akkurat dette vil jeg gjerne at hun skal slette. Hun gir seg tilslutt og sletter (tror jeg). Jeg var aldri noe sint eller irritert, og sa ifra på en munter måte. Jeg ba henne om å la vær å diskutere det, for ellers så ville jeg ikke komme opp. Jeg liker ikke å krangle med noen like før jeg skal besøke dem, så håpte jeg kunne unngå det. Hun sier jeg må slappe av. Så følte egentlig hun bare angrep meg, uansett hva jeg sa.

Til vanlig ville jeg ha glemt dette nå og tenkt "Same shit" og fortsatt gledet meg til å dra, men det gjør jeg altså ikke. Nå vil jeg egentlig bare droppe hele greia. Jeg er sikker på at de har sittet der og snakket om hvor teit og hysterisk jeg er som ikke ville at hun skulle ha det bildet av meg. Jeg blir så irritert på henne å, for hun er så flink til å dramatisere alt, hele tiden. Sier jeg imot litt, så tar hun helt av. Imellom "diskusjonen" vår så skrev hun også blant annet "prøver så godt jeg kan" den setningen der skjønner jeg ikke hvor kom fra engang :P Hva mener hun egentlig... sånne ting gjør at jeg bare orker ikke. Mister lysten til å møte folk. Men etter at mannen og jeg flyttet til Vestfold, har jeg vært en del ensom her... så det at jeg ble invitert på hyttetur syns jeg var skikkelig koselig, men nå vet jeg ikke lengre. Bare fordi jeg ba henne slette bildet, så ble hun bare vrang og da kommer denne følelsen "vil ikke ha venner lenger. Vil bare være her hjemme. Da slipper jeg sånt" Er nok litt mer følsom nå i graviditeten..  :sarkasme:  :murvegg:

Er også med i en termingruppe på facebook, og de har avtalt å treffes alle damene en gang neste uke. Jeg vil egentlig gjerne bli med, men jeg tørr ikke. Jeg hører jo litt dårlig ikke sant, og blir dermed litt ekstra nervøs og usikker pga det. Men jeg var mye tøffere før.. føltes som nå som jeg er gravid, er alt så mye skumlere med en gang. Jeg blir rett og slett en liten pyse som ikke takler diskusjoner, negative ting og skumle ting jeg gruer meg til o.l. Jeg bare takler det ikke..  :roll:  :unsure:

Skrevet

Venninna di høres litt umoden ut, spør du meg. :( Er hytteturen noe du vil ha glede av, eller er det typisk fylletur?

Skrevet

Venninna di høres litt umoden ut, spør du meg. :( Er hytteturen noe du vil ha glede av, eller er det typisk fylletur?

Nei, det er en rolig tur. Jeg har sagt at de bare kan drikke alkohol hvis de vil, siden jeg ikke vil være en "party pooper". Men vi er bare fire stk og det blir kvelder med brettspill og skravling. Så derfor jeg har gleda meg så veldig :) Synd at denne lille diskusjonen skal ødelegge alt.. trenger virkelig å komme meg bort litt og være litt sosial igjen, men ble så usikker nå "/

Skrevet

Jeg synes du skal reise, jeg :)

Skrevet

Jeg synes du skal reise, jeg :)

Hadde vært mindre skummelt om jeg hadde hatt egen bil dit. For hvis jeg ikke trives der, så kunne jeg bare tatt bilen og kjørt hjem igjen.. men mannen må ha bilen de to dagene jeg er borte, så. Men jeg skal prøve å ikke avlyse da :) Blir sikkert bedre om noen dager. Drar ikke før på tirsdag.

Skrevet

Hadde vært mindre skummelt om jeg hadde hatt egen bil dit. For hvis jeg ikke trives der, så kunne jeg bare tatt bilen og kjørt hjem igjen.. men mannen må ha bilen de to dagene jeg er borte, så. Men jeg skal prøve å ikke avlyse da :) Blir sikkert bedre om noen dager. Drar ikke før på tirsdag.

Kan mannen hente deg isåfall da? :)

Skrevet

Kan mannen hente deg isåfall da? :)

Ja, han har lovet det hvis det blir nødvendig ;)

Skrevet

Det sies at man er mer følsom og mer nærtagen når man er gravid fordi man skal beskytte barnet. Jeg hadde reagert akkurat som deg uansett da. Men jeg har litt angst i sånne settinger. 

Du får tenke på at mannen henter deg med en gang om det ikke er noe ålreit. Jeg tenker alltid at mamma henter meg med en gang om jeg syns noe er forferdelig :P Her har jo ikke samboer bil, men mamma eller pappa er alltid klare for å kunne hente meg om jeg skulle synes noe er krise og vil hjem med en gang. 

Turen blir sikkert kjempekoselig! Det blir faktisk det 99% av gangene :)

Når det kommer til termingruppetreffet så tenker jeg som så at har du noen i gruppen du føler du har fått bedre kontakt med? Kan du kanskje møte henne først alene? Også alliere deg litt med henne tilfelle du føler at du faller ut pga hørselen din? Skjønner godt at det kan være litt skummelt. Nå vet ikke jeg om det er sånn at det blir håpløst for deg om mange snakker samtidig eller hvordan det er, men hvis det er det så foreslå at dere kan dra et sted hvor det er rolig ellers og minn dem på innimellom at du faller ut fordi de snakker i munnen på hverandre. Det er jo hyggelig å møte andre som venter barn rundt samme tid :) Håper jeg tør å dra på terminklubbtreff om det blir noe :P

Skrevet

Jeg forstår deg godt!

Jeg har ikke vært noe kjempe sosial i utgangspunktet, men merker at jeg er blitt enda mer var for sånt etter jeg ble gravid. 

Jeg har en kjerne med tre veldig gode venninner, som jeg alltid har det veldig gøy sammen med når vi treffes, men allikevel gruer jeg meg mye i forkant av treffene hver gang...

Er bare blitt veldig usikker og nervøs og som du sier er jeg redd for at de snakker om meg når jeg ikke er der. (Ingen av de har eller har planer om barn, så nå havner jeg på en måte utenfor gruppa).

Du har jo gledet deg til hytteturen, så det er jo synd om du lar den ene venninnen din ødelegge det for deg. 

Kan du ringe en av de andre på forhånd og prate litt, så får du kanskje slappet av litt igjen? 

Er ikke sikkert de tenker noe over det som skjedde i det hele tatt? 

Og blir ikke turen som du tenkte så kan du jo bare reise hjem igjen. ;)

Forstår også godt at du er nervøs for å treffe de i termingruppa di. Det er kjempe fint at dere har ordnet et sånt treff, og det er sikkert gøy å få møte andre i samme situasjon. Men det hørtes også kjempe skummelt ut!

Men som shoppedilla sier så kan det kanskje være en ide å møte en av dem på forhånd? Så er du ikke helt alene?  :)

Skrevet

Takk for gode ord dere! <3 fortsatt ikke så veldig lyst til å dra på hytta likevel, men jeg har ikke tenkt å bestemme meg enda. Skal prøve å instille meg på å dra :) foreldrene mine ville også hentet meg asap hvis jeg spurte, men de er bortreist neste uke og er borte i tre uker ish, så har bare samboer som kan "redde" meg :P men får håpe det ikke blir nødvendig og at to dager der borte blir gøy.

Fant også nettopp ut at treffet med de andre på termingruppa også er på tirsdsg, den dagen jeg skal på hytta, så får ikke vært med der uansett. Litt letta over at jeg har en god unnskyldning til å ikke dra på det treffet.. Samtidig som jeg tror det kunne blitt veldig koselig å møte jentene face to face. Men jaja, kanskje neste gang :)

Forresten, å få spark på sida (på midjen) er IKKE å anbefale haha. Det kiler!! Hun lå på tvers i natt.. Holdt meg litt våken da ja :P er jo koselig å, men foretrekker spark midt i magen et sted, som jeg er vant til å kjenne å. Tror hun har snudd seg igjen heldigvis :P

Skrevet (endret)

I tre dager nå har mannen og jeg pussa opp barnerommet. Først måtte vi rive av gammel tapet, så tapetsere sånn "basistapet" på, før vi kunne male oppå der igjen. Nå ligger rommet og tørker og vi er endelig ferdige med veggene! Gjenstår bare et strøk til på taket (bor i gammelt hus, så alt av lister og tak o.l. var gulaktige) og så kommer foreldrene mine på mandag for å hjelpe oss å legge nytt gulv og nye lister  :danse: Har blitt såå mye finere på barnerommet nå, så lyst og fint! Alt er hvitt selvsagt. Gleder meg til å innrede rommet neste uke  :rodmer: Lille E kommer til å få det sååå fint attee :sjarmor: Vi blir sikkert ikke boende her i mer enn to år eller noe, siden vi bare leier og ønsker å kjøpe noe eget snart, men er jo koselig å ha det fint her de to årene vi bor her. Og neste sommer er jo E ett år og vil da legge mer merke til tingene på rommet sitt og evt leke der, så da syns jeg det er greit å gjøre det klart der allerede nå. Har sikkert ikke like mye tid når den tid kommer... :P

I kveld har vi belønnet oss selv med å bestille kebabtallerken  :sikle: og snart skal jeg hente fram sjokolade og rosa vepsebol som jeg skal kose meg med til Pretty little liars resten av kvelden!

PS! God helg alle som leser dette <3

Endret av Skyblue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...