Saltsild Skrevet 24. juni 2015 #1761 Skrevet 24. juni 2015 Ja, det går utrolig fort!! Jeg føler tida bare flyr avgårde. Spesielt i forhold til frem til uke 12. Nå bare eser jeg ut, og venter på at babyen skal bli stor nok
miore Skrevet 24. juni 2015 #1762 Skrevet 24. juni 2015 Det går utrooolig sent frem til uke 12. Deretter går det skremmende fort i andre og starten av tredje trimester. Men plutselig går det utroooolig sent igjen de siste ukene
juliane Skrevet 24. juni 2015 #1763 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Jeg syns det har gått sakte hele veien jeg, så jeg gleder meg skikkelig til de siste ukene. Kommer vel til å føle at verden har stoppet opp. Edit: Men jeg har 100 dager igjen i dag da, så i morgen er det hvertfall tosifra! Endret 24. juni 2015 av juliane
Skyblue Skrevet 24. juni 2015 Forfatter #1764 Skrevet 24. juni 2015 Haha ja, eser også bare ut nå og venter liksom bare til babyen er ferdigvokst Syns ikke det har gått sånn lynraskt, men fram til uke 12 var tregt, og så gikk det veldig fort fra uke 12-17 syns jeg, så stoppet det opp litt til uke 20 og nå syns jeg det har gått ganske fort igjen Nå er vi igang med å pusse opp barnerommet da! Fikk wallstickersene jeg bestilte fra ebay i dag. Gleder meg sånn til å innrede der inne!
ShiningStar Skrevet 24. juni 2015 #1765 Skrevet 24. juni 2015 ååh lyst å legge ut bilder av wallstickersene. Jeg har selv bestillt fra ebay sæ gleder meg til å henge de opp :D
Skyblue Skrevet 24. juni 2015 Forfatter #1766 Skrevet 24. juni 2015 ååh lyst å legge ut bilder av wallstickersene. Jeg har selv bestillt fra ebay sæ gleder meg til å henge de opp :D Hvis du spurte om jeg kunne legge ut bilder av wallstickersene så gjorde jeg det litt lenger bak i boka her
ShiningStar Skrevet 25. juni 2015 #1767 Skrevet 25. juni 2015 Se der ja, fant dem og det værste var faktisk at jeg har kommentert rett etter du la ut bilde av wallstickersene Altså jeg skylder på graviditeten Føler jeg ikke husker hva jeg spiste til frokost engang nå for tiden
Skyblue Skrevet 25. juni 2015 Forfatter #1768 Skrevet 25. juni 2015 Se der ja, fant dem og det værste var faktisk at jeg har kommentert rett etter du la ut bilde av wallstickersene Altså jeg skylder på graviditeten Føler jeg ikke husker hva jeg spiste til frokost engang nå for tiden Haha xD
Skyblue Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #1769 Skrevet 28. juni 2015 På tide å oppdatere innkjøpslista litt! Skyblues babyliste: (det som står i tykk skrift er kjøpt inn)KlærBody både langermet og kortermet str 50, 56 og 62Pysj str 50, 56 og 62Strømpebukse str 50, 56 og 62Lue (kjøpt aaaltfor mange i alle varianter)Litt div klær (genser, tynn jakke, sparkebukse, votter, smekker, strikka klær fra tante o.l.) Ullbody str 56 og 62 Ullpysj str 56 og 62Sokker (kjøpt 4 par + ett par tykke ullsokker)Bamsedress/varm dressBad/stelleplassHåndklær (baby får egne håndklær) Kluter og engangskluter Badebalje med sånn babysitter oppi for nyfødte babyer.Stellematte (skal stå oppå vaskemaskinen) + ekstra stellematte å ha oppe på barnerommet. Våtservietter Sinksalve Babyolje Neglesaks til babyFebertermometer Bleier Badekåpe Oppbevaringskurver til stelleplass (oversiktlig og ryddig)BarnerommetSprinkelseng Kommode Skap?Dyne (str 65x80 og 80x100) Madrass OvermadrassLakenSengetøyKosedyr Uro Nattlys Sprinkelbeskytter Bokhylle, lekekasser o.l. kan tas senere.Kjøkken Stokke tripp trapp stol Stokke tripp trapp newborn stol Tåteflasker (vet ikke hvilken merke da.. mam eller avent? og hvor mange jeg bør kjøpe osv. Tips?)Div. UtstyrVogn (kjøpt Emmaljunga City cross)Regntrekk og insektnett VognposeStelleveskeBilstol m. isofix base Speil til bilenSolskjerming til vindu Babycall med vibrasjon og kamera (livsviktig med vibrasjon fordi jeg ikke hører en shit på natta)Bæresele/bæretøy (det ble ergobaby bæresele) Vippestol Vugge å ha i stuaHelseteppeSaueskinnsteppeAnnetBabynestLeketeppe Babygym Biteleker/rangler
Skyblue Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #1770 Skrevet 28. juni 2015 Tips til dere som enda ikke har kjøpt bilstol! På babybanden.no er det 31% rabatt på maxi cosi bilstol inkl. isofix base! koster kun 2489 kr. Og har man ikke pengene nå, kan man utsette betalingen til september Bestilte den nettopp, uten å snakke med mannen først, men regner med han syns det er greit. Vi sparer jo litt over 1000 kr her!
Level up Skrevet 28. juni 2015 #1771 Skrevet 28. juni 2015 Ang. tåteflasker råder jeg deg til å vente. Kanskje kjekt å ha en i tilfelle veldig såre brystvorter, eller slik at far kan gi så du kan sove ut. Det er ikke sikkert du får bruk for flasker de første månedene. Er heller ikke alle barn som tar flasker. I babypakken fra Apotek1 er det forresten en liten Avent flaske. Perfekt i starten 😊 så kan du kjøpe flere når du ser behovet.
Level up Skrevet 28. juni 2015 #1772 Skrevet 28. juni 2015 Brystpumpe har jeg hatt behov for så fort melka har kommet. Jeg har begge gangene hatt ekstremt mye melk så har brukt pumpa til å "lette på trykket". Pumpa har blitt brukt jevnlig hele ammeperioden. Noen har kanskje aldri hatt behov for pumpe, mens andre må pumpe for å øke/opprettholde produksjonen, spesielt ved sugesvake barn eller etter hvert om mor skal en liten tur på vift😉 Er ikke sikkert du vil få bruk for det, men jeg er glad jeg kjøpte på forhånd.
miore Skrevet 29. juni 2015 #1773 Skrevet 29. juni 2015 Brystpumpe har jeg hatt behov for så fort melka har kommet. Jeg har begge gangene hatt ekstremt mye melk så har brukt pumpa til å "lette på trykket". Pumpa har blitt brukt jevnlig hele ammeperioden. Noen har kanskje aldri hatt behov for pumpe, mens andre må pumpe for å øke/opprettholde produksjonen, spesielt ved sugesvake barn eller etter hvert om mor skal en liten tur på vift Er ikke sikkert du vil få bruk for det, men jeg er glad jeg kjøpte på forhånd. Signerer denne! Har hatt tidenes melkespreng fra og med i går når jeg kom hjem fra sykehuset med lille Håndmelking er veldig ergonomisk kjipt for skuldra mi (mulig jeg bare er talentløs og gjør det feil), så pumpe er gull.
Skyblue Skrevet 29. juni 2015 Forfatter #1774 Skrevet 29. juni 2015 Signerer denne! Har hatt tidenes melkespreng fra og med i går når jeg kom hjem fra sykehuset med lille Håndmelking er veldig ergonomisk kjipt for skuldra mi (mulig jeg bare er talentløs og gjør det feil), så pumpe er gull. Takk for tips dere! Skal skrive det inn i lista. Miore: nettopp født? :D isåfall gratulerer så mye! <3
juliane Skrevet 29. juni 2015 #1775 Skrevet 29. juni 2015 Jeg har lurt på om jeg skulle vente med pumpe til etter fødsel og se om jeg trengte det, men skjønner at jeg bør ha en klar! Har jo store planer om å amme, så må jo gå ut fra at det faktisk kommer noe melk.
miore Skrevet 29. juni 2015 #1776 Skrevet 29. juni 2015 Takk for tips dere! Skal skrive det inn i lista. Miore: nettopp født? :D isåfall gratulerer så mye! <3 Jess, første hele dagen hjemme igjen i dag
Skyblue Skrevet 29. juni 2015 Forfatter #1777 Skrevet 29. juni 2015 Jess, første hele dagen hjemme igjen i dag Så gøy! Eller? Skummelt?
miore Skrevet 29. juni 2015 #1778 Skrevet 29. juni 2015 Så gøy! Eller? Skummelt? Egentlig bare deilig Trodde det skulle bli skumlere, men etter tre dager på barselhotellet er det bare deilig å slippe folk som kommer inn for å sjekke meg eller henne titt og stadig. Vi følte oss veldig godt passet på der, men det var deilig å komme hjem til privatlivet igjen!
Teriyaki Skrevet 30. juni 2015 #1779 Skrevet 30. juni 2015 Hvis du tenker å kjøpe flaske som er lik brystet så er Nuke og Tomee tupee (eller noe i den duren) flotte. Her liker J bare Nuke sine flasker. Virker som det skaper mindre forvirring da teknikken ikke blir så anderledes enn ved amming. Veldig greit å ha pumpe tilgjengelig ja. Jeg har riktignok ikke pumpet de første ti dagene med noen av mine, men det er fordi de har spist så veldig ofte, så da sprenget begynte å bli for vondt så var det uansett på tide med ny ammerunde.
miore Skrevet 30. juni 2015 #1780 Skrevet 30. juni 2015 Vi hadde et fint kodak moment i dag morges med jeg som satt i senga med brillene på snei, håret i allle retninger og melk utover hele magen etter at puppen hørte lillemor gråte og startet å spontansprute, en baby som hang på ene puppen, og mannen i bare boxer som holdt pumpa på andre puppen Da følte vi oss glamorøse gitt. Det at lille suger klarer ikke helt å fjerne sprengfølelsen hos meg, men følelsen etter å ha pumpet er ekstremt lettende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå