Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ved 12 uker har livmoren så vidt kommet "over" symfysen. :) Den når navlen rundt uke 20. :)

Åja! Leser så mange steder her at mange kjenner livmora rett under navelen allerede fra uke 12 og oppover så tenkte at da må vel jeg å kjenne noe snart :P men gjelder kanskje bare for de som har barn fra før. Selv om flere førstegangs påstår at de kjenner det å..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men nå har du jo også de som påstår at de kjenner spark fra uke seks, så det beste er nok å holde seg nogenlunde til de generelle "reglene" :ler: når det er sagt så klarte jeg ikke kkjenne hvor livmoren var før rundt uke 17 tror jeg! Kjente den nok før, men da var jeg sikker på hva det var jeg kjente iallefall :fnise:

Skrevet

Men nå har du jo også de som påstår at de kjenner spark fra uke seks, så det beste er nok å holde seg nogenlunde til de generelle "reglene" :ler: når det er sagt så klarte jeg ikke kkjenne hvor livmoren var før rundt uke 17 tror jeg! Kjente den nok før, men da var jeg sikker på hva det var jeg kjente iallefall :fnise:

Ja sant det :P men da skal jeg ikke stresse med å finne den!

Skrevet

Gratulerer med 12 uker :)

Skrevet

Jeg fant ikke livmorkanten i det hele tatt jeg. Ikke en gang da jeg kjente spark. Kjenner den ikke nå heller, nå er den forsvunnet under ribbeina mine. Gyn fant heller ikke kanten nå, han målte fra midt mellom ribbeina. Solar plexus eller hva det heter.

Jeg tror ikke kanten kan være opp under navlen hos deg så tidlig, det har jeg ikke hørt om...

Skrevet

Jeg kjente kanten ganske rett ovenfor symfysen da jeg var 13 uker på vei. :)

Skrevet

Jeg kjente et litt hardere område som kom over symfysen rundt uke 12. Da hadde jeg trykket rundt der nede ganske regelmessig så jeg merket forskjellen :P

Skrevet

Litt sånn individuelt da kanskje? Når man kjenner det liksom. Har prøvd å kjenne etter i ett par dager nå. Er 12+3 i dag så tenkte kanskje jeg ville kjenne noe snart. Men får bare kjenne etter litt til da. Kanskje legen vil kjenne etter på ul om 11 dager?

Skrevet

Haha her ble det mye "kjenne" xD

Skrevet

Jeg kjenner også et litt hardere område helt nederst, men noen kant kjenner jeg ikke. Men jordmor kjente livmoren da jeg var på ul for en uke siden, så regner med det er den jeg kjenner? :klo: Har fått en liten bump også jeg, men det er nok 99% oppblåst. :fnise:

Ingen hadde fått meg til å dra opp genseren og vise magen altså - no way! Jeg kunne kanskje ha dratt i kjolen/genseren slik at det ble ettersittende, men er veldig spesielt å spørre om akkurat det. Men hun er vel ganske ung siden hun er i militæret?

Skrevet

Kjente det aldri første gang! Nå har jeg kjent det ei stund, og hørte hjertelyden et stykke over skambeinet. Men kjenner ikke selve kanten!

Skrevet

En annen grunn til at jeg forstod at det var livmoren; hvis jeg trykket på det harde området kjentes det som noe skulle ut nedentil :P

Skrevet

Jeg kjenner også et litt hardere område helt nederst, men noen kant kjenner jeg ikke. Men jordmor kjente livmoren da jeg var på ul for en uke siden, så regner med det er den jeg kjenner? :klo: Har fått en liten bump også jeg, men det er nok 99% oppblåst. :fnise:

Ingen hadde fått meg til å dra opp genseren og vise magen altså - no way! Jeg kunne kanskje ha dratt i kjolen/genseren slik at det ble ettersittende, men er veldig spesielt å spørre om akkurat det. Men hun er vel ganske ung siden hun er i militæret?

Er vel ikke så lett å finne den som Førstegangs ;)

Ja hun er ganske umoden av seg. Og handler før hun tenker veldig ofte... Så er ikke første gang jeg har fått noen ubehagelige kommentarer fra henne.

En annen ting hun sa Var noe slikt "jeg har en venninne som er fire mnd på vei og magen hennes er svær! Og det er jo snart oktober så du burde ha mage" som om hun har peil!! Så sa jeg at som førstegangs får man gjerne ikke mage før man er over 20 uker og det er fortsatt ca seks mnd igjen til oktober. Har god tid på meg til å få mage for å si det sånn :p" så bare tenkte hun og "åjaaa.. Hun har barn fra før hun da." ja.. Da er det jo ikke å rart.

Moren min var jo tilstede og hun bare så på meg og himla med øynene.. Vet hun ikke er så begeistra for sønnens kjæreste :P

Men får håpe hun tenker seg litt om neste gang da ;) hun får ikke røre magen min eller se på den hvis hun presser til meg det flere ganger. Sådetså!

Skrevet

Kjente det først rundt uke 17 da jordmor målte SF mål og viste meg hvor jeg skulle kjenne;) da var den rett over navlen:)

Skrevet

Haha, uke 6! Jeg trodde faktisk jeg kjente spark her om dagen jeg også, men det var bare en stor bæsj (hahah. Sorry tmi, men altså..)
Skrevet

Haha, uke 6! Jeg trodde faktisk jeg kjente spark her om dagen jeg også, men det var bare en stor bæsj (hahah. Sorry tmi, men altså..)

ja, man skal høre mye rart :fnise: greit nok at man ikke vet bedre og kanskje tror det, men når de får påpekt at embryoet ikke engang har armer og ben og de fortsatt påstår noe annet.... DA må det være lov å le :ler:

Hahaha, ja vanskelig å kjenne forskjell noen ganger. Jeg kjente noe første gang rundt uke 15-16, men var veldig usikker på hva det var. Kjentes ut som pulsslag helt nederst i magen, men det var bare 2 bittesmå dunk :fnise:

Skrevet

Jeg er forresten fortsatt kvalm. Nesten all lukt er jævlig. Og jeg brekker meg over doen hver dag, men kommer sjeldent noe ut bortsett ifra spytt atter spytt. Ehe..

Nærmer meg 13 uker og lurer veldig på når kvalmen gir seg :P

Har heller ikke slutta helt med Crinone enda.. Tror jeg skal ta i morra også og så er jeg ferdig.

Skrevet

Jeg er forresten fortsatt kvalm. Nesten all lukt er jævlig. Og jeg brekker meg over doen hver dag, men kommer sjeldent noe ut bortsett ifra spytt atter spytt. Ehe..

Nærmer meg 13 uker og lurer veldig på når kvalmen gir seg :P

Har heller ikke slutta helt med Crinone enda.. Tror jeg skal ta i morra også og så er jeg ferdig.

Huff :( føler med deg. Skulle gjerne sagt det gir seg fort, men her hang det i i evigheter og har kommet tilbake så vil ikke lyve for deg heller. Håper likevel du blir bedre snart :)

Er skikkelig skummelt å slutte med Crinone... kviet meg lenge for det.

Skrevet

Er nok greit å være forberedt på at det kan ta lang tid før det gir seg og så heller bli positivt overrasket hvis det gir seg før. Her var jeg kvalm og spøy frem til uke 20, ingen fortalte meg før ETTERPÅ at det faktisk er vanlig å holde på til rundt uke 19-20 :ler:

Skrevet

Skulle aldri sagt at jeg bare spyr spytt... Det anbefales IKKE å spy fiskegrateng!! Fytti. Og så fikk jeg litt halsbrann av det etterpå. Men er bedre nå da. Aldri mer fiskegrateng til middag! Æsj!! o_O

Og ja... Nei.. Off.. Vil ikke at dette skal vare noe særlig lengre! :( men ja.. Er vel ikke No fasit at det skal stoppe i uke 12-13 heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...