Skyblue Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #561 Del Skrevet 30. desember 2014 Både 9 og 10 dpo er jo tidlig, så du vil nok ikke kunne være sikker nei, hehe. Håper det er billigtester du har. Fikk flere i posten i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #562 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) I dag er mensmurringene litt kraftigere. Føltes som mensen er her om 1-2 dager... håper virkelig ikke det. Jeg er litt redd for at syklusen min blir ødelagt etter sa, og så får jeg plutselig korte lutealfaser osv. Men satser på at det går bra. Ellers har jeg vært uggen og trøtt i dag, ømme brystvorter og monsterkviser. Mye likt som forrige pp med andre ord! Bortsett ifra ømme brystvorter... det har jeg ikke hatt på... flere mnd! Så det er litt nytt for meg. Jeg irriterer meg også litt over at det er så typisk jeg er 10 dpo i morra på nyttårsaften. Er liksom på grensa til å kunne få en evt positiv test hvis jeg er gravid! Og hvis jeg ikke er det, så får jeg jo ikke vite det før tanta kommer uansett. Og vi skal feire med broren min og dama hans i morra. De forventer absolutt at vi skal drikke! Skal spille spill og ta et par shots og ja... jeg syns jeg har drukket så mye i dpoland (julaften og i går) at jeg ikke tørr å drikke mer alkohol før jeg har fått en bekreftelse på om det har klaffet eller ikke! Typisk meg situasjon Endret 30. desember 2014 av Skyblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #563 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) 10 dpo og negativ test i dag også. Tar en til i kveld for sikkerhetsskyld, men størst sannsynlig kan jeg kose meg med en-to glass vin. I stad sa jeg til mannen: "Gleder meg til 2015, for størst sannsynlig er det det aller siste året vi ikke er mamma og pappa!" Det blir vårt største ønske for 2015, en koselig tanke! Og til alle som leser dette: Godt nytt år!!! Endret 31. desember 2014 av Skyblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 31. desember 2014 #564 Del Skrevet 31. desember 2014 Så koselig sagt av din mann :D Høres ut som han er like gira som deg ihvertfall Godt nyttår til deg også :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 31. desember 2014 #565 Del Skrevet 31. desember 2014 Godt nyttår kjære deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #566 Del Skrevet 1. januar 2015 Negativ i dag også. Begynner å se fram mot ny pp er jo fortsatt bare 11 dpo, men tror ikke det er noe der. Selv om murringene og vondt i bekkenet er her i dag også, så kan det godt hende det bare er kroppen som jobber litt ekstra etter sa. Det er jo tydelig at kroppen min trenger litt tid på seg til å komme seg igjen! Ble en del drinker i går, flere enn jeg planla men jaja. Da er vi endelig i 2015 da! Håper virkelig ting går min vei dette året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 1. januar 2015 #567 Del Skrevet 1. januar 2015 Håper 2015 er ditt år og at du snart får positiv test! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #568 Del Skrevet 1. januar 2015 Her murrer det langt nedi her nå, og varsåvidt det var rødlig på papiret i stad. Det verste med spontanabortene, er at det virker som kroppen gjør en "dårligere" jobb ifht eggløsning og lutealfaser. Før den første saen i august hadde jeg (under mine øyne) perfekte sykluser hvor jeg hadde eggløsning på dag 10-14 en gang og lange lutealfaser på 16 dager. Og så etter saen i august, så har jeg lutealfaser på 14-15 dager, men litt spotting noen dager før tanta kommer for fullt. Liker IKKE. Og nå... 11 dpo, og det som kan se ut som var såvidt spotting i stad. Det er altfor tidlig syns jeg. Jeg liker lange lutealfaser... håper virkelig jeg ikke begynner å blø noe mer nå i løpet av kvelden eller i morra, eller før helgen, for det er altfor tidlig! Vil ikke se tanta før mandag, minst! Men ellers er det helt greit at tanta kommer, for det har jeg vært forberedt på lenge. For noen nullstiller kroppen seg fort igjen etter en tidlig sa og man rekker såvidt å blunke før man har fått en positiv test igjen. Men tilfelle gjelder ikke meg, kroppen min trenger tid på seg, uansett hvor tidlig jeg mister, tydeligvis. Mannen sa til meg i går tror jeg det var, at han hadde på følelsen av at jeg ville bli gravid på våren en gang... heh Jeg håper jo gjerne det skjer litt før det Eller aller helst i januar en gang så klart! Bestiller ny pakke preseed på mandag, så gjør meg allerede klar for neste pp! Håper kroppen er like klar som det hodet og hjertet er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #569 Del Skrevet 1. januar 2015 Kom også til å tenke på at det nå er gått ca. 6 mnd siden vi begynte å prøve. Så hvis jeg skal regne totalt pp`er vi har prøvd, så er det 6. Men føltes jo mer riktig å telle på nytt etter en graviditet, så derfor jeg ikke har kommet lenger enn pp3 før det har klaffet igjen. Første gangen klaffet det jo på pp2, og andre gangen pp3. Håper det går like fort denne gangen også, men i tillegg til at denne gangen så sitter den hele veien! Kjenner jeg har store forventninger for 2015. Og er samtidig livredd for å gå inn i 2016 uten å ha en levende frisk baby i magen eller utenfor... oh lord, let it be my year! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #570 Del Skrevet 1. januar 2015 Oooog jo!! I dag har mannen og jeg 6 års jubileum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #571 Del Skrevet 1. januar 2015 Blitt mange oppdateringer her i dag, men får skrive den siste nå. Tanta ser ut til å ha kommet for fullt, 3 dager for tidlig. 11 dagers lutealfase denne syklusen... la oss håpe det bare gjelder for denne gang! Dette har vært den rareste syklusen jeg har hatt! Veeel... da blir ikke ventetiden til neste pp så lang i det minste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. januar 2015 #572 Del Skrevet 2. januar 2015 Hurra for 6 år som kjærester!:D det er noen år det! Vi har 7 år til sommeren! Og der kom tanta ja! Håper du får en mer normal syklus nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 2. januar 2015 #573 Del Skrevet 2. januar 2015 Jippi for 6 år Du får hilse kroppen din og si at den får stabilisere seg og lage baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #574 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Flere som har hatt skikkelig vårstemning i hele helga?? Føltes som vi er i april-mai nå! Sykt! I dag våknet jeg opp med en skikkelig god-følelse. Sov også driiiitlenge... la meg kl halv 2 på natta ca og våknet opp halv ti for å slippe ut minste hunden, og la meg til å sove igjen. Sov da helt til kl 12. Deretter ble jeg liggende der i enda en time til for å trykke litt på mobilen. Luksus! Forhåpentligvis har jeg ikke muligheten til det på samme tid neste år! haha Og den godfølelsen var så sterk at jeg tok en graviditetstest, selv om jeg visste hva resultatet ville bli. Haha! Neida, grunnen til at jeg tok en var for å se om det fortsatt var noen skyggestrek der, men den ble hvit og fin den! Skyggestreker kan dra dit peppern gror! På fjerde dagen med tanta nå. Pleier å ha henne på besøk i 6 dager, så 2 dager til bare Hold ut! Og så jeg ber om en litt mer normal syklus denne gangen! Til forskjell fra forrige pp hvor det ble en del alkohol og drittmat, er det godt å vite at denne pp vil bli fylt med lange løpeturer, sunn mat og masse smoothies! Grapefruktjuice og hostesaft skal også inntas. Sistnevnte er pga. slimete hals, men hørt det også er bra for en som prøver å bli gravid? Hehe. To fluer i en smekk! Jeg er skikkelig optimist i dag Håper det fortsetter sånn! Siste halvår av hvert år har alltid vært favoritthalvåret mitt. Flere som har det sånn? Nå er det jo bare noen mnd til sommeren er her igjen! Endret 4. januar 2015 av Skyblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. januar 2015 #575 Del Skrevet 4. januar 2015 Deilig med en lat morgen. Kan ikke si jeg har hatt mye vårfølelse nei, men så laver det ned her nå da. Ikke så alt for lenge til sommer nei! Bare noen dager til solen dukker opp igjen også, så det blir godt! Håper neste syklus blir litt mer normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 4. januar 2015 #576 Del Skrevet 4. januar 2015 Kjære skyblue! Nå har jeg leSt igjennom hele denne dagboken (fulgte deg før) og jeg kjenner meg så igjen i tankene dine for tiden og de du hadde rundt spontanaborten nå sist... For det ER vondt, det er kjipt og det er blodig urettferdig! I løpet av de 2 årene vi prøvde hadde jeg lyst til å gi opp hele dritten flere ganger, men jeg SKULLE bli mamma, sånn var det bare!!! Vi tok utredning privat (og jeg veg ikke hvor du bor) men her i Oslo kan mannen levere sæprøve på drop in. Tror mannen betalte 200 eller noe... Vi fikk riktignok aldri noen svar, men fikk prøve Pergo uten hell. Du har EL, og DET er ett stort pluss! Her satt mirakel spira med manglende positice EL tester. Når du skal til gynekologen KREV svar, KREV prøver! Selv etter 23 mnd og 2 spontanaborten mente ene gynekologen jwg var hos at vi var jo så unge så det var ingen hast med videre henvisning. (Vi er 26 år) men når vi la det på hylla og utsatte det litt, ja da satt spira. Og den mnd hadde jeg ingen symptomer eller tro.. Masse lykke til! Jeg skal følge deg videre og heie!!!!Be også gyn sjekke egglager! Og btw svangerskapskvalme er Værst! Hilsen eb som har bodd i doen siden uke 6 og er nå i uke 16!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #577 Del Skrevet 5. januar 2015 Kjære skyblue! Nå har jeg leSt igjennom hele denne dagboken (fulgte deg før) og jeg kjenner meg så igjen i tankene dine for tiden og de du hadde rundt spontanaborten nå sist... For det ER vondt, det er kjipt og det er blodig urettferdig! I løpet av de 2 årene vi prøvde hadde jeg lyst til å gi opp hele dritten flere ganger, men jeg SKULLE bli mamma, sånn var det bare!!! Vi tok utredning privat (og jeg veg ikke hvor du bor) men her i Oslo kan mannen levere sæprøve på drop in. Tror mannen betalte 200 eller noe... Vi fikk riktignok aldri noen svar, men fikk prøve Pergo uten hell. Du har EL, og DET er ett stort pluss! Her satt mirakel spira med manglende positice EL tester. Når du skal til gynekologen KREV svar, KREV prøver! Selv etter 23 mnd og 2 spontanaborten mente ene gynekologen jwg var hos at vi var jo så unge så det var ingen hast med videre henvisning. (Vi er 26 år) men når vi la det på hylla og utsatte det litt, ja da satt spira. Og den mnd hadde jeg ingen symptomer eller tro.. Masse lykke til! Jeg skal følge deg videre og heie!!!!Be også gyn sjekke egglager! Og btw svangerskapskvalme er Værst! Hilsen eb som har bodd i doen siden uke 6 og er nå i uke 16!!! Hei! Koselig å høre fra deg! Gratulerer med spira, endelig ble det din tur! 2 år er lenge.. så det var på tide! Var hos legen den 29.12 og hun spurte meg om gynekologen hadde kontaktet meg, men det har hun ikke, så legen sendte en ny beskjed til henne. Så håper jeg hører noe snart. Men til da får prøvingen bare fortsette. Har jo el hver mnd og har ikke brukt så lang tid på å bli gravid begge gangene, så det ser ut som alt er bra der ihvertfall. Og så skal jeg bruke progesteron tilskudd neste gang jeg blir gravid igjen. Forhåpentligvis hjelper det! Men hvis ikke, så skal jeg ta det videre med sædprøve på mannen og grundig sjekk på meg. Bor ikke så langt i fra Oslo, så skal huske på det hvis det en gang trengs! "godt" å høre at noen har vært i lignende situasjon og endelig har fått det til! Jeg er snikleser i dagboka di, og skal absolutt følge deg videre Uff da! Håper kvalmen gir seg snart! Men det er vel det man må "bøte" med for å bli mamma! Tenker det hjelper litt å tenke at det resulterer i en baby hver gang du henger over doskåla? Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 5. januar 2015 #578 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei! Koselig å høre fra deg! Gratulerer med spira, endelig ble det din tur! 2 år er lenge.. så det var på tide! Var hos legen den 29.12 og hun spurte meg om gynekologen hadde kontaktet meg, men det har hun ikke, så legen sendte en ny beskjed til henne. Så håper jeg hører noe snart. Men til da får prøvingen bare fortsette. Har jo el hver mnd og har ikke brukt så lang tid på å bli gravid begge gangene, så det ser ut som alt er bra der ihvertfall. Og så skal jeg bruke progesteron tilskudd neste gang jeg blir gravid igjen. Forhåpentligvis hjelper det! Men hvis ikke, så skal jeg ta det videre med sædprøve på mannen og grundig sjekk på meg. Bor ikke så langt i fra Oslo, så skal huske på det hvis det en gang trengs! "godt" å høre at noen har vært i lignende situasjon og endelig har fått det til! Jeg er snikleser i dagboka di, og skal absolutt følge deg videre Uff da! Håper kvalmen gir seg snart! Men det er vel det man må "bøte" med for å bli mamma! Tenker det hjelper litt å tenke at det resulterer i en baby hver gang du henger over doskåla? Hehe.. Ja du blir jo ihvertfall fort gravid Jeg tror dere burde sjekke ut mannens svømmere, da vi mistet to ganger sa legen at det ofte hadde en sammenheng med svømmerne til mannen. ( Ikke at de ikke funker altså, men at de kanskje var litt trege eller noe sånt) Det er jo ikke dermed sagt det e noe galt med han. Hos oss fant de som sagt ingen grunn, og det gikk jo til slutt Og ja, kvalme er en del av pakka, men det kommer man seg igjennom ! Hell og lykke vennen <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #579 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja du blir jo ihvertfall fort gravid Jeg tror dere burde sjekke ut mannens svømmere, da vi mistet to ganger sa legen at det ofte hadde en sammenheng med svømmerne til mannen. ( Ikke at de ikke funker altså, men at de kanskje var litt trege eller noe sånt) Det er jo ikke dermed sagt det e noe galt med han. Hos oss fant de som sagt ingen grunn, og det gikk jo til slutt Og ja, kvalme er en del av pakka, men det kommer man seg igjennom ! Hell og lykke vennen <3 Skal høre med mannen jeg Kanskje like greit å sjekke ut uansett liksom. Ditto Fionel <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #580 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Hmm tanta er såvidt over nå, men begynte å få svake menssmerter igjen i går og de ble litt kraftigere i dag at jeg måtte ta to ibux. Litt rart når tanta nesten er over nå. Men så (nå kommer det ekle detaljer) kom det noen små klumper på papiret i stad! Ikke sånne vanlige mensklumper, men noe som lignet på fra den første SAen hvor jeg opplevde mye klumper under blødning. Så kroppen er kanskje ikke kvitt alt helt enda? Og det er så rart fordi jeg var jo såvidt kommet til uke 5 engang. Har litt på følelsen av at kroppen min ikke er klar denne pp heller..allerede nå tror det ikke vil klaffe denne pp heller. Pga disse klumpene.. eller kanskje dette var siste rest? Håper bare menssmertene gir seg snart. Endret 6. januar 2015 av Skyblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå