Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært så spennende og gøy å følge tiden før og nå når du er gravid - gleder meg til å følge deg videre etter graviditeten :rodmer: Tenk for ett år siden, da var vi prøvere. Og nå er vi snart mammaer :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært så spennende og gøy å følge tiden før og nå når du er gravid - gleder meg til å følge deg videre etter graviditeten :rodmer: Tenk for ett år siden, da var vi prøvere. Og nå er vi snart mammaer :hjerte:

Og så klarte vi å få det til ca samtidig a gett :D hehe. Gleder meg også til å følge deg videre! <3

Skrevet

Drømte i natt at lille E kom til verden i uke 34 (om litt over en uke) og at det skjedde helt brått. Jeg hadde kjent nye nedpress og bestemte meg for å kjenne med en finger der nede og jammen kjente jeg hodet hennes!! Da var det bare å vekke samboer og farte avgårde til sykehuset. Hun var ute etter kun noen press, drømmefødsel med andre ord hehe. Og hun var helt nydelig! Masse blondt hår med litt rødskjær i faktisk! Prikk lik mannen.

Var en veldig koselig drøm, så ble litt skuffa når jeg våkna :P

I dag regner det forresten! Skikkelig høstvær :D elsker det!!

Skrevet

For en drøm :) Tenk om du får en sånn fødsel da, det er jo noen som får det :jepp:

Skrevet

For en drøm :) Tenk om du får en sånn fødsel da, det er jo noen som får det :jepp:

Satser på at jeg er sanndrømt da vett ;) hehe

Skrevet (endret)

På vei: 32+6
Igjen til termin: 53 dager
Neste kontroll: I morra :) 26.08
Innkjøp: Mangler bare babygym, babycall (skal få gratis av hjelpemiddsentralen) og tripptrapp stol med newborn seat.
Kjønn:     :babyjente:
Utålmodig: Jaaa!
Navn: E.
Vektøkning: +15
Vann i kroppen: Bittelitt på kveldene noen ganger.
Melk i brystene: lekker litt innimellom ja.
Strekkmerker: Nei.
Hodet ned: Ja. Og magen har sunket litt.
Tungt: Begynner å bli tungt nå ja. Gleder meg til å bli ferdig!
Kynnere: Som oftest bare når jeg er tissatrengt eller går i trapper.
Hodet festet: Vet ikke.
Matkick: Alt... hehe. Spesielt sjokolade og frisk frukt.
Plager: Smerter i mellomgulvet utover dagen, må ofte ligge og strekke ut.
Humør: Helt greit. Litt opp og ned.
Høygravid: Nei.
Fødselsforventninger: Ikke redd for selve fødselen og tar det som det kommer. Litt mer nervøs for etter fødselen... må jeg sys? får jeg problemer i ettertid? osv.

Endret av Skyblue
Skrevet

For en koselig drøm :D  Krysser fingre for en sånn fødsel alstå... 

Jeg selv er født i uke 34, tydligvis veldig utolmodig av meg, det henger igjen enda... 

Nå håper vi at disse små holder seg inne noen uker til.. Tenk vi er snart imål, syns det var igår vi alle snakket om hvor mye vi gledet oss til de første 12 ukene skulle bli unnagjort, og nå har vi snart hver vår lille frøken i armene.. :D

Skrevet

Drømmefødsel ja - men hun får holde seg inne bittelitt lenger enn uke 34 vel! :) Sprøtt at de snart er her alle sammen! :bond:

Skrevet

Drømmefødsel ja - men hun får holde seg inne bittelitt lenger enn uke 34 vel! :) Sprøtt at de snart er her alle sammen! :bond:

Ja hun får helst ikke komme før etter 23. September :D ;)

Skrevet

Hvordan gikk kontrollen? :)

Skrevet

Hvordan gikk kontrollen? :)

Bare bra :) alt er helt fint. Og E ligger fortsatt med hodet ned, ganske langt ned. Blokkerer utgangen. Jm sa ikke noe om at hun var festet enda da, men er vel like før.. Magen har blitt lavere også. Symfysemålet er 33 cm nå. Begynner å bli svær føler jeg :P

Uheldigvis har det jeg har frykta mest i svangerskapet skjedd... Litt strekkmerker å se på magen! Heldigvis ikke så tydelige, så håper de ike blir så mye verre de siste ukene framover :/ vil ikke ha masse tigerstreker etter fødsel liksom.. Er mer redd for hvordan magen vil se ut enn for fødselen faktisk xD

Skrevet

Så bra med fin kontroll. :)

Jeg forstår at du er bekymret for strekkmerker... Føler man ikke egentlig har lov til å si det så høyt, for da er man forfengelig og det er ikke det som er viktig  når man er gravid, men jeg kjenner helt klart litt på bekymringen selv...

Jeg har smurt meg gjennom hele svangerskapet og vet at mamma fikk mange når hun gikk gravid.  

Har fått et par små merker på hver side av magen, og antydning til noen små innerst på det ene låret.

Er en uke på overtid nå og synes det hadde vært veldig surt om jeg plutselig skulle fått mer nå, siden jeg burde vært ferdig...   :sjenert:

Skrevet

Jeg var livredd for strekkmerker, og gråt da de første poppet opp på magen i uke 37 da jeg gikk gravid første gangen. Syns den bekymringen er helt innafor, altså. Magen kan jo bli helt annerledes, så jeg forstår veldig godt at du er bekymret for det. Jeg var uheldig og fikk masse strekkmerker, og en idiotisk jordmor slengte en kommentar om det på føden. Hun sa at de aldri kom til å blekne når de var blitt så brede som de var. Vel, jeg har jo ny kjæreste etterpå, og jeg måtte faktisk peke på de og vise ham de lenge etter første gang han så meg naken. Han hadde ikke sett de! De vises ikke i det hele tatt, kun hvis lyset faller inn fra siden eller hvis jeg er veldig brun. Så det er ingen fare, selv om du skulle være uheldig og få mange merker.

I andre svangerskap fikk jeg ingen merker, til tross for større mage og lenger svangerskap. :)

Skrevet

Skjønner strekkmerkebekymringene! Det er nok en prosess å måtte vende seg til en mage med tigerstriper.. En trøst er vel at de ofte blekner med tiden  :blomst:

Skrevet

De strekkmerkene er heldigvis ikke så synlige.. Enda. Må se nærme for å se dem.

Ellers ble jeg overrasket med babyshower i dag!! Kjempekoselig! Spiste mye god kake og fikk mye fint <3 for noen gode og snille venner jeg har!

Nå ligger jeg som slakt ut på sofaen. Sliten og trøtt og mett xD

Skrevet

Så koselig med babyshower da! 

Kom det helt uventet på? :) 

Skrevet

Så koselig med babyshower da! 

Kom det helt uventet på? :)

Ja, både og :) De hadde jo sagt fra starten av gravidteten at de skulle arrangere babyshower til meg, men jeg visste ikke når... og nå på slutten har jeg blitt usikker på om de kom til å arrangere noe i det hele tatt :P Men joda! ;)

Skrevet

Nok en gang hadde jeg en superrask og enkel fødsel xD drømte i natt at jeg fødte 28.09 på en morran. Og fødselen varte i 9 minutter :P hadde en rie og ble sjekka, kunne presse og så sovna jeg. 9 min senere var babyen ute!

Visste ikke at fullmåne er rundt den datoen også, men fant nettopp ut at det er det gitt! Tilfeldig at jeg drømte i natt at jeg fødte den 28 eller? Haha.

Ellers så jeg nettopp episode 2 av fear the walking dead. Elsker serien så langt!! Skal kose meg med det hver mandag framover til walking dead behynner igjen i oktober! Flere som liker den nye serien?

Skrevet

Jeg vil og ha sånn fødsel!

Og så koselig at de overrasket deg med babyshower ❤

Skrevet

Hvor ser du fear the walking dead? HBO? :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...