Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så flink du er med innkjøp, tror jeg også må skaffe meg skikkelig oversikt snart altså! Kjøpte du manuell eller elektrisk pumpe? Mamma som er pensjonert helsesøster var plutselig så bestemt på at jeg ikke måtte kjøpe pumpe før jeg visste om jeg trengte det, og i alle fall ikke en elektrisk. Jeg tenker jo at de aller, aller fleste har bruk for en pumpe? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen vår har syntes babygym er det gøyeste i hele verden siden hun var fire uker gammel! De koster ikke nødvendigvis allverdens, så jeg ville vurdert å kjøpe ett litt før jul ;) Hun har kolikk, og minuttene under babygymmen før hun blir sliten er ca de eneste i løpet av døgnet hun ikke hyler - SÅ gøy er det :)

Ville også kjøpt en "bærbar" stellematte til stelleveska dersom ikke den kom med en fra før - kjempegreit å bare kunne legge barnet ned på gresset på matta når det kommer en skikkelig bleie mens man er ute på farten.

Babyen vår elsker for øvrig de håndklærne fra ikea med hette på :) Hun digger å bade, men synes det er skummelt å være våt når hun blir løftet fra balja. Da er det trygt og fint å bli tullet inn i håndkleet med hette!

Skrevet

Så flink du er med innkjøp, tror jeg også må skaffe meg skikkelig oversikt snart altså! Kjøpte du manuell eller elektrisk pumpe? Mamma som er pensjonert helsesøster var plutselig så bestemt på at jeg ikke måtte kjøpe pumpe før jeg visste om jeg trengte det, og i alle fall ikke en elektrisk. Jeg tenker jo at de aller, aller fleste har bruk for en pumpe? :klo:

Hehe, deilig å være nesten i mål nå ja ^^ kjøpte manuell. Greit å ha det klart hvis jeg skulle trenge det :) hørt at mange har hatt god bruk for det! Og så er det jo salg på apotek1 nå så da slo jeg til.

Skrevet

Babyen vår har syntes babygym er det gøyeste i hele verden siden hun var fire uker gammel! De koster ikke nødvendigvis allverdens, så jeg ville vurdert å kjøpe ett litt før jul ;) Hun har kolikk, og minuttene under babygymmen før hun blir sliten er ca de eneste i løpet av døgnet hun ikke hyler - SÅ gøy er det :)

Ville også kjøpt en "bærbar" stellematte til stelleveska dersom ikke den kom med en fra før - kjempegreit å bare kunne legge barnet ned på gresset på matta når det kommer en skikkelig bleie mens man er ute på farten.

Babyen vår elsker for øvrig de håndklærne fra ikea med hette på :) Hun digger å bade, men synes det er skummelt å være våt når hun blir løftet fra balja. Da er det trygt og fint å bli tullet inn i håndkleet med hette!

Hn, får kanskje kjøpe den som er på IKEA da. Mye billigere enn de andre.. Selv om de andre er finere med mer farger osv da :P takk for tips! :)

Skrevet

Jeg hadde så SYKT spreng da jeg kom hjem fra sykehuset at jeg var sjeleglad for at jeg hadde kjøpt pumpe på forhånd! Hadde hjemmebesøk fra helsesøster noen dager etter, og hun hadde ingen problemer med at jeg pumper litt i ny og ne. Kjekt med et aldri så lite backup-stash i fryseren også, synes jeg. Sa moren din hvorfor hun mente elektrisk var verre enn manuell? Er veldig fornøyd med min elektriske medela ;)

Skrevet

Jeg hadde så SYKT spreng da jeg kom hjem fra sykehuset at jeg var sjeleglad for at jeg hadde kjøpt pumpe på forhånd! Hadde hjemmebesøk fra helsesøster noen dager etter, og hun hadde ingen problemer med at jeg pumper litt i ny og ne. Kjekt med et aldri så lite backup-stash i fryseren også, synes jeg. Sa moren din hvorfor hun mente elektrisk var verre enn manuell? Er veldig fornøyd med min elektriske medela ;)

Det er det jeg også har hørt, at mange har spreng fra med en gang de kommer hjem. Og jeg håper jo virkelig at jeg får til ammingen, så jeg vil jo ikke tro at jeg aldri skulle få noe behov for pumpe? Det med elektrisk vs manuell var nok kun mtp pris altså, det ble sagt i en samtale der samboeren beklaget seg så veldig over hvor mye penger jeg brukte på babyutstyr. ;) Hun mente jeg evt kunne leie, men tror ikke det er så vanlig andre steder enn der jeg kommer fra, og de prisene jeg har funnet er jo så høye at det virkelig ikke lønner seg vs å kjøpe ny...

Tror jeg kommer til å kjøpe en uansett jeg altså, men kjenner det sitter litt lenger inne å "trosse" henne på dette enn jeg hadde trodd. Er jo fordi hun faktisk er tidligere helsesøster og vet hva hun snakker om, men betyr jo ikke at hun vet hva som er rett for meg av den grunn. Kommer nok til å bli mange sånne situasjoner etter fødsel, der jeg ikke er enig i rådene hennes, men er jo vanskeligere å gjøre motsatt når jeg alltid tenker at hun jo har peiling. Lettere å gjøre stikk motsatt av svigermors råd, for hun har jo ikke hatt baby på 30 år. Og lettere å ikke høre på helsesøster på helsestasjonen faktisk, for hun får jo ikke vite om jeg ikke gjør som hun sier. :hoho:

Skrevet

Her har ammingen gått kjempefint altså, jeg bare produserte veldig mye mer melk enn knøttet orket å drikke i starten :) Fremdeles kan det bli mye spreng hvis hun f.eks plutselig bestemmer seg for ett måltid mindre en natt, og da drar jeg heller frem pumpen enn å gå rundt med ubehag/vondt. Tenker det kan være kjekt å ha et lite lager i fryseren uansett :)

Skrevet

Her om dagen vasket jeg alle baby klærne og sengesett og tepper. Ble mange halvfulle vask fordi jeg måtte sortere hvitt og farger og ja :P

Jeg er visst tidlig ute, for alt er faktisk klart nå! Eller... Mangler vognpose kom jeg på. Og det må jeg jo også ha! Kjøper det i september tenker jeg. Kunne også tenkt meg tripp trapp stol og newborn seat, men får se an litt.. Blir mye penger brukt gitt :P

Lille har også blitt så lang (føltes det som) for jeg kjenner henne fra ribbeina og ned til dåsa på en og samme tid. Hun kan feks spenne oppi ribbeina og Stange i dåsa samtidig hehe..! Utrolig at det ikke gjør vondt verre i mellomgulvet da.. Enda. ;)

Og nedtellingen til termin har begynt! Tenk på det.. Om litt over 6 uker er hun ikke prematur lenger hvis hun skulle bestemme seg for å komme tre uker før termin. Sykt!

Skrevet

Du høres ut som du har ting på stell etterhvert ;) Så koselig å vaske babyklær da :rodmer: Har du fått noe, eller kjøpt mye selv? Ja det går fort mye penger på dette babystyret :P Blir deilig når alt er på plass!

Skriver under på babyplassering! Er så øm i ribbeina på høyre side! Så sitter du der da, og kjenner hodet presses mot urinblæra, samtidig som ribbeina får seg en god dytt :fnise: må på do... NÅ! Hva sier legen om mellomgulvet da, har ikke hørt om andre som har vondt der :) 

Æææh, ja nå går det fort unna! Tenk, selv om hun skulle komme nå - vil det jo gå kjempefint :) Ei veninne av meg hadde en helt vanlig fødsel hvor vannet gikk i uke 36, han ville bare ut. Og det er ikke mange ukene til!!  :bond:

Skrevet

Du høres ut som du har ting på stell etterhvert ;) Så koselig å vaske babyklær da :rodmer: Har du fått noe, eller kjøpt mye selv? Ja det går fort mye penger på dette babystyret :P Blir deilig når alt er på plass!

Skriver under på babyplassering! Er så øm i ribbeina på høyre side! Så sitter du der da, og kjenner hodet presses mot urinblæra, samtidig som ribbeina får seg en god dytt :fnise: må på do... NÅ! Hva sier legen om mellomgulvet da, har ikke hørt om andre som har vondt der :)

Æææh, ja nå går det fort unna! Tenk, selv om hun skulle komme nå - vil det jo gå kjempefint :) Ei veninne av meg hadde en helt vanlig fødsel hvor vannet gikk i uke 36, han ville bare ut. Og det er ikke mange ukene til!! :bond:

Alt av dyre ting er kjøpt selv. Har kun fått litt klær (to pysjer av mamma) og en kommode til barnerommet som hun spanderte :)

Hehe blir sånn ja. Verste er når jeg nettopp har vært på do så må jeg plutselig så sinnsykt på do igjen føltes det som! Men det er jo ikke en dråpe å få ut! Hah..

Har nevnt mellomgulvet for både jm og lege og begge sier det er fordi det blir trangt oppe der. Alt blir pressa opp.. Så får bare stole på det :) bare hørt om en annen i termingruppa som også har samme problemet, så det er ikke et typisk gravid problem nei :P

Plutselig sitter vi her med babyene våre ^^ Nesten for godt til å være sant noen ganger syns jeg.. Blir litt redd noen ganger :P men gleder meg enormt!!!

Skrevet

Jeg må også ofte omtrent snu i badedøra etter å ha tissa, for det kjennes ut som om blæra er full igjen umiddelbart. :roll:

Så koselig å vaske babytøy! :rodmer: Det tenkte jeg jeg skulle gjøre snart også, men må bare kjøpe sengetøy slik at det kan vaskes i samme slengen. Har ikke helt gitt opp håpet om at det skal komme salg på babysengetøy på KID eller Princess eller noe, men ser dårlig ut gitt. Spørs om jeg må bite i det sure eplet og kjøpe det første babyutstyret uten rabatt av noe slag. :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg må også ofte omtrent snu i badedøra etter å ha tissa, for det kjennes ut som om blæra er full igjen umiddelbart. :roll:

Så koselig å vaske babytøy! :rodmer: Det tenkte jeg jeg skulle gjøre snart også, men må bare kjøpe sengetøy slik at det kan vaskes i samme slengen. Har ikke helt gitt opp håpet om at det skal komme salg på babysengetøy på KID eller Princess eller noe, men ser dårlig ut gitt. Spørs om jeg må bite i det sure eplet og kjøpe det første babyutstyret uten rabatt av noe slag. :fnise:

Da jeg kjøpte sengesett på kid var det 3 for 2 på alle barneprodukter ;) og så kjøpte jeg et annet sengesett på Princess til 30% rabatt for en god stund siden. Så det kommer vel noe på salg eller 3 for 2 igjen snart :P får vi håpe

PS! Hvis du ikke er medlem på kid fra før, så meld deg inn nå! Da får du 50% rabatt på valgfri vare :)

Endret av Skyblue
Skrevet

Da jeg kjøpte sengesett på kid var det 3 for 2 på alle barneprodukter ;) og så kjøpte jeg et annet sengesett på Princess til 30% rabatt for en god stund siden. Så det kommer vel noe på salg eller 3 for 2 igjen snart :P får vi håpe

PS! Hvis du ikke er medlem på kid fra før, så meld deg inn nå! Da får du 50% rabatt på valgfri vare :)

Ja, det pleier jo alltid å være 3 for 2 eller noe sånt, men ikke etter at jeg begynte å følge med nei! Er allerede medlem, men skal sjekke det ut - er jo bedre enn ingenting. Men har dyner da, så hvert enkelt laken osv koster jo ikke så mye i seg selv, er mer det at man trenger noen sett. :)

Skrevet

Vettu nå begynner alt å gjøre vondt. Vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å gå... Vondt å reise seg, snu seg.. Alt er tungt og vondt jo!

Og i dag stikker det så sykt i dåsa at jeg en gang ikke klarte å reise meg selv opp! Lå på ryggen og følte meg fanget så mannen måtte dra meg opp heh. Tror E ligger med hodet ned nå, for hun presser ofte en fot ut rett under navelen. Noen ganger sparker hun i ribbeina også. Så her er det ikke bare bare lenger xD

Men det gjør nesten vondt, denne stikkinga her! Spent på timen hos jm om to uker. Hun som har vært så glad i seteleie og yoga stiling ligger nå (er jeg ganske sikker på?) med hodet ned! Håper hun blir der fra nå av..

Og merker at mannen gleder seg mer og mer nå. Endelig er han også litt mer engasjert i å snakke om baby og sånt. Og gleder seg til å kjøpe ny bil og montere babysetet.

Dette er egentlig en veldig koselig tid. Det er tungt og vondt også, men samtidig er jeg så nær mål nå! :D

Skrevet

Jeg hadde også et par uker hvor jeg hadde fryktelig vondt nedentil. 

Var vel ca like langt som du er nå og har i ettertid konkludert med at det var fordi han snudde seg og kjørte hodet fast der nede.  :fnise:

Det er gått over nå da. Nå har jeg bare vondt om jeg går mye/lenge, men det er mer i bekkenet og ryggen. 

Så bra at mannen din er blitt mer involvert da! Vet det tar litt tid for enkelte av dem å faktisk innse at de skal bli far. De kjenner det jo tross alt ikke på kroppen hver dag på samme måte som oss. 

Men det er fantastisk koselig når de engasjerer seg, blir helt nyforelska jeg  når han setter i gang med drømmer og planer han har for den lille.  :rodmer:

Skrevet

Da kan vognpose også krysses av på lista! Var på salg på babydan tror jeg det var. Fra 1499 kr til 749 :D men var bare den vanlige da, som er opptil 3 år og ikke den med ekstra del som kan brukes enda lenger. Men sparte litt der da! Så da var deeet på plass.

Må vel snart ta kontakt m hjelpemiddsentralen ang babycall... Får en gratis der. Hvis jeg ikke har nevnt det før, så har de sånn babycall m vibrasjon for foreldre som ikke hører/hører dårlig. Og det må jeg ha!

Vi fant også ut i dag at vi har isofix i den gamle bilen vår! Trodde jo ikke den hadde det da det er 2001 bil, men visst har den det! Så vi prøvde å montere basen m setet i stad. Fikk det til tilslutt! Når man først har skjønt det så er det jo dritlett heh :P men vi har fortsatt planer om å kjøpe en nyere og litt mer familievennlig bil da.. Men siden bilen vi har nå har isofix likevel, kan det hende vi ikke stresser med å kjøpe en ny før hun kommer. Men blir ikke lenge til vi kjøper ny uansett!

I dag får mannen masse poeng btw! Han dro for å handle mat og kom tilbake med en 100g sjokolade til meg uten at jeg ba om det engang. Han har skjønt det! Hihi mannen min sin det <3

Skrevet

Så bra at det var isofix i bilen deres. Vi hadde også tenkt til å ha den gamle bilen en stund før vi kjøpte ny, men det var nesten bare å glemme å få med oss både barnevogn og bikkja på tur :P Så jeg tror vi kjøpte bil en uke eller to etter lillemor blir født :ler:

Hvis du ender med å kjøpe babycall selv så har neonate, den som jeg har, vibrasjon. Men du må kanskje ha litt kraftigere vibrasjon enn det?

Her har jeg fremdeles ikke fått kjøpt vognpose :P

Skrevet

Så bra at det var isofix i bilen deres. Vi hadde også tenkt til å ha den gamle bilen en stund før vi kjøpte ny, men det var nesten bare å glemme å få med oss både barnevogn og bikkja på tur :P Så jeg tror vi kjøpte bil en uke eller to etter lillemor blir født :ler:

Hvis du ender med å kjøpe babycall selv så har neonate, den som jeg har, vibrasjon. Men du må kanskje ha litt kraftigere vibrasjon enn det?

Her har jeg fremdeles ikke fått kjøpt vognpose :P

Ja det er plassen som er problemet her også. Med to hunder i bur, vogn og bagasje osv. Så var vi ikke sjangs :P så blir nok ny bil før jul en gang tror jeg.

Så lenge det er mulig å kjenne vibrasjonen under puta feks. Så er det bra nok. Men jeg får jo en gratis fra hjelpemiddsentralen, så slipper jeg å kjøpe en ny :P så tar heller det.

Hva bruker dere i vogna da? Kanskje ike så viktig nå på sommeren, men utover høsten og vinteren blir det jo kaldt :P

Skrevet

Nå bruker vi ingenting eller et tynt ullteppe. Blir nok dyne utover høsten før vi trenger pose ;)

Visste du at det finnes hundebur i to etasjer? Vet at det buret vi har finnes i 2 etasjer ihvertfall :) Da sparer man litt plass i bredden :)

Skrevet

Jeg kjøpte vognpose typ i går :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...