Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer på hvilken av de to studieretningene som gir best sikkerhet i forhold til jobbmuligheter?

Jeg tenker da på master i rettsvitenskap, og bachelor el lavere grad innen økonomi/regnskap.

Anonymous poster hash: 596bd...ce4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bachelor eller lavere..?

Ingen fasit her. Karakterjag på begge fronter

Skrevet

Om du er i tvil tror jeg at jeg ville snakket med noen som har studert jus og noen som har studert økonomi, og fått de til å fortelle deg om studiene. Så kan du lettere gjøre deg opp en mening om hva som passer deg best.

Skrevet

Det har vært en del overproduksjon av økadm, så mener å ha hørt at arbeidsmarkedet har blitt mye verre, spesielt for de med lavere grad - så må nok gå fofr master. Så hvis du går for øk-adm, gå for siviløkonom, det er sikrest. Samtidig - har du bare toppkarakter er det jo ikke noe problem da man kan utkonkurrere de andre nyutdannede og arbeidsledighet i Norge er stort sett forholdsvis lav uansett.

Velg etter det du kan, liker og trives best med - ikke morsomt å jobbe de neste 50 årene med noe som du ikke trives med. Resten av livet er lang tid.

Anonymous poster hash: 681d4...0d9
Skrevet

Bedre jobbmuligheter emd master enn med bachelor uansett.

Bachelor i økonomistudier gir deg ikke nødvendigvis noen god eller relevant jobb.

Anonymous poster hash: bd6a8...aa7
Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis opptatt av at jobben må være kjempegod eller 100% relevant. Men at utdannelsen gir meg en del muligheter på arbeidsmarkedet.

Ts

Skrevet

Bachelor eller lavere..?

Ingen fasit her. Karakterjag på begge fronter

Finnes kandidatstudier og årsstudier innen økonomi.

Ts

Skrevet

Finnes kandidatstudier og årsstudier innen økonomi.

Ts

Ok.

Skrevet

Arbeidsmarkedet er per nå relativt fucked. Er jurist, har jobb, men går måneder mellom en jobb jeg kan søke på (leter etter ny jobb) Bor i en stor by, men ikke i en av de fire store. Som jurist kan man jobbe med sinnsykt mye, men studiet er så jævlig at jeg vil ikke anbefale det med mindre du brenner for det.

Anonymous poster hash: f1da9...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...