Gå til innhold

Egenmelding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og noen kollegaer hadde en diskusjon på dette temaet. Hva tenker dere?

Sett at en person ikke sover hele natten, feks bare fra 12-1, så er h*n våken resten av natten uten å engang å duppe av. Er dette god nok grunn til å levere egenmelding?

Anonymous poster hash: a42dd...99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi jobber nattevakt dersom noen reagere på tidspunktet her! :)

Anonymous poster hash: a42dd...99a

Skrevet

Jeg jobber hvilende nattevakt før dagvakt. Var oppe hele natten, minus èn time søvn før en dagvakt. Gikk da på jobb, kunne ikke falle meg inn å være "syk" selv om jeg ikke har sovet natten før. Men hadde det skjedd TO netter på rad hadde det stilt seg annerledes.

Du må vurdere om du kan fullføre jobben din med minimalt søvn èn gang. Det går som regel helt fint, men greit å kunne gå litt før de gangene det skjer

Anonymous poster hash: 1097e...209
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at normale friske mennesker takler en natt eller to med lite/dårlig søvn uten å måtte være hjemme fra jobb. Kanskje litt avhengig av hva man jobber med selvsagt, men det bør gå bra i de aller fleste jobber.

Skrevet

Hadde du vært kirurg eller sjåfør/pilot tenker jeg det hadde vært greit. Evt tatt ut en feriedag om mulig, om det var ens egen dumskap som gjorde at du ikke sov.

• Liker 1
Gjest Dizzy88
Skrevet

Hadde du vært kirurg eller sjåfør/pilot tenker jeg det hadde vært greit. Evt tatt ut en feriedag om mulig, om det var ens egen dumskap som gjorde at du ikke sov.

Føler det er opp til hver enkelt og vurdere i forhold til jobb. Går her ut fra at dette var noen som ikke fikk sove og ikke noen som med vilje var oppe. Kan se at å ikke ha sovet siste del av natta kan være tøft. Selv har jeg gått på jobb ofte uten mye søvn men da har jeg gjerne sovet de to siste timene feks.

Føler det er en vurderingssak som sagt! :)

Skrevet

Kommer an på hvilken jobb du har, tenker jeg. De fleste overlever 1 natt uten søvn uten store problemer. Men er du kirurg, pilot, sjåfør, operatør eller lignende jobber som MÅ følge med hele tiden, så ville jeg vurdert egenmelding sterkt.

Skrevet

jeg drar på jobb selv om jeg ikke har fått sove natta før. da får jeg bare dra rett hjem og sove etter jobb i stedet. jobber i helsevesenet. skjønner at hvis man har en jobb som krever full konsentrasjon som nevnt over her så er det kanskje noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...