Gå til innhold

Endometriose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har, (90% sikkert) fått endometriose. Etter et serdeles vondt halvår skal jeg nå operere (lap). Det må være noen i dette forumet som har dette.

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan forvente av formen min etter operasjonen? Jeg er klar over at det er individuelt, men min plan er: to dager borte fra jobb+helg, så jobb (lærer).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du opereres på dagkirurgen på Ullevål?

Anonymous poster hash: db7e9...621

Skrevet

Dagkirurgen men ikke Ullevol. Har snakket med overlegen på ullevol og han var enig i at jeg skulle velge sykehuset jeg sogner til da de har gode leger (en norsk storby, men ikke på østlandet).

Skrevet

Tipper på Stavanger, og håper det ikke er Bergen.

Har hatt flere lap. Med veldig ulik dagsform etterpå. Tror du bør ha sykemelding ut uka du blir operert i. Selv om du er sykemeldt så kan du jo si til arbeidsgiver at om du føler deg ok. Så kommer du på jobb og prøver. Kommer og litt an på hva som blir gjort, hvor godt du tåler narkosen osv. Men som lærer står og går du en del og det kan bli litt krevende. Det spørs jo og hvor mye plager du i dag har i tilknytning til beina, ryggen og bevegelighet. Jeg er nok ikke den beste til å rådgi deg fordi jeg er en av de med mest endometriose legen noen gang har sett og fjernet. Men du får jo en liten pekepinn...

Skrevet

Takk for svar. Jeg har og tenkt at jeg kan ta en uke, så komme på jobb hvis jeg føler meg bra.

Jeg skal på KK-Haukeland. Så lenge overlegen på GYN-Ullevol sa at de er flinke der, og at jeg ikke trengte å søke meg over så regner jeg med at han har rett i det.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har og tenkt at jeg kan ta en uke, så komme på jobb hvis jeg føler meg bra.

Jeg skal på KK-Haukeland. Så lenge overlegen på GYN-Ullevol sa at de er flinke der, og at jeg ikke trengte å søke meg over så regner jeg med at han har rett i det.

De hadde aldri fått operere meg!

Leger kan ikke si noe negativt til en pasient om en kolega, derfor har du fått det svaret alle vil få.

Skrevet

De har ikke funnet så mye på bildene, ser ut som om jeg er 'heldig'. Er det en krevende sak blir jeg henvist videre. Du skrev at du hadde mye, da blir det mer komplisert og man trenger leger med mye ekspertise.

Jeg har snakket med legen som skal operere meg og det virket som om vedkommende har god kunnskap om sykdommen. Så jeg føler at Haukeland er et trygt valg for min operasjon.

Skrevet

De har ikke funnet så mye på bildene, ser ut som om jeg er 'heldig'. Er det en krevende sak blir jeg henvist videre. Du skrev at du hadde mye, da blir det mer komplisert og man trenger leger med mye ekspertise.

Jeg har snakket med legen som skal operere meg og det virket som om vedkommende har god kunnskap om sykdommen. Så jeg føler at Haukeland er et trygt valg for min operasjon.

Har du fått tatt Mr etter endometrioseprotokoll? Dette er nødvendig for å få et godt bilde på hvordan det ser ut.

Jeg visste ikke at jeg hadde mye før jeg ble åpnet på Ullevål, men jeg hadde lest så mye fagliteratur i forkant at jeg valgte sykehus etter beste ekspertise/endometriosesenter. Blant annet fordi jeg leste hva Langebrekke .fl. hadde skrevet om at man kan ende opp som kronisk smertepasient dersom operatøren er borti noe og ikke behandler endometriosen slik den skal behandles.

Jeg har videre snakket med flere som har blitt operert ulike steder i landet. Haukeland har veldig dårlige resultater mht. Vellykkede Endometriosebehandlinger.

Du kan gå inn på endometriose.no, der ligger mye i åpent forum. Janne og Miriam og Maria kan kontaktes de har mye kunnskap og erfaring.

Skrevet

Takk. Jeg har tatt ct og innvendigultralyd foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...