Gå til innhold

Matforgiftning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiste rømme på mat i går, og fant ut etter jeg hadde spist at den hadde gått ut på dato 7. oktober (...). Siden den luktet og smakte greit antok jeg det hadde gått bra, men ca 4 timer senere begynte jeg å bli utrolig kvalm og få magekramper. Dro på trening og kastet opp midt i treningsøkten. På kvelden var jeg fortsatt ufattelig kvalm, men døyvet kvalmen med å spise loff og drikke cola.

Våknet i dag og har fortsatt kramper og smålig kvalme.. Har ikke fått gått på toalettet siden i går...

Noen tips??

Anonymous poster hash: 0eeb9...b37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt... Føler ikke det er seriøst nok til å ringe til legen om..

Skrevet

Når du sier at du ikke har gått på toalettet siden i går, mener du da at du ikke har gjort nr 2, eller har du heller ikke gjort nr 1?

Hvis du ikke har gjort nr 1 siden i går er du dehydrert, og må kontakte lege.

Hvis du har gjort nr 1, men ikke har gjort nr 2 trenger du ikke kontakte lege. Pass på å få i deg nok væske, gjerne lunkent med litt salt og sukker i. Så lenge du fortsatt gjør nr 1 på toalettet og ikke har veldig store magesmerter går det bra. Hvis du er bekymret kan du ringe legevakta og høre om de mener tilstanden din er alvorlig.

Anonymous poster hash: 1ec3f...c08
Skrevet

Når du sier at du ikke har gått på toalettet siden i går, mener du da at du ikke har gjort nr 2, eller har du heller ikke gjort nr 1?

Hvis du ikke har gjort nr 1 siden i går er du dehydrert, og må kontakte lege.

Hvis du har gjort nr 1, men ikke har gjort nr 2 trenger du ikke kontakte lege. Pass på å få i deg nok væske, gjerne lunkent med litt salt og sukker i. Så lenge du fortsatt gjør nr 1 på toalettet og ikke har veldig store magesmerter går det bra. Hvis du er bekymret kan du ringe legevakta og høre om de mener tilstanden din er alvorlig.

Anonymous poster hash: 1ec3f...c08

Jeg tisser, men avføring kommer ikke.

Har rett og slett kramper som kommer og går med et par minutters mellomrom.. Får prøve å drikke mer, ja..

takk

Skrevet

Har du vondt samtidig med at du har krampe? Har du feber? Det trenger ikke være rømmen, det kan og være blindtarmbetennelse eller andre ting. Vurder om du skal ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: 7df26...bee

Skrevet

Har du vondt samtidig med at du har krampe? Har du feber? Det trenger ikke være rømmen, det kan og være blindtarmbetennelse eller andre ting. Vurder om du skal ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: 7df26...bee

Ikke vondt utover krampen nei... Litt varm, men det antok jeg var pga rømmen, altså at kroppen heter seg opp for å "drepe" bakteriene..

Skal holde meg oppmerksom likevel:) Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...