Gå til innhold

Jobbe julafta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husk at neste år må ingen av dere jobbe jula, det er bare Annet hvert år, mest vanlig lenger tid mellom å

Anonymous poster hash: 4caac...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge dere faktisk har rotasjon og at ingen må jobbe julaften mange år på rad så må man på godt og vondt innse at det er rettferdig slik det er. Folk uten småbarn eller barn i det hele tatt har også familie og julen er faktisk ikke bare for barna den heller, det er en familiehøytid.

Men det er jo lov å spørre om å bytte internt. Er man heldig er det kanskje noen som praktiserer islam og ikke feierer julaften. Spør om må bytte mot en av deres helligdager, det kan bli vinn-vinn for begge.

Anonymous poster hash: 005e7...8a4

Men tap for beboerne. Våre nye landsmenn har ingen greie på norske tradisjoner i julen. Ikke blir juleevangeliet lest, ikke er tv på når julen synges inn, ikke synges det julesanger, ikke serveres det akevitt til ribba, ikke pakkes pakker opp. Lista er lang og skuffelsen for beboerne stor.

Er det noen muslimer på jobben din? De feirer ikke jul og vil helt sikkert ta over vakten din for å tjene inn ekstra penger. Jula for dem er jo tross alt bare en helt vanlig dag.

Tror jeg leste det i avisa en gang at det var helt greit, for de skjønte hvor mye jula betydde for nordmenn.

Å jula for beboere blir en helt vanlig dag da eneste tradisjonen de får er julematen.

Du burde spart opp en av feriedagene dine som du kunne bruke på julaften

Hvem tror du kan ta ferie i julen i helsevesenet? Jul og påske får ihvertfall ikke vi ta ferie.

Jeg hadde skaffet meg en sykemelding noen dager før jul!

Da slipper du å sette ungene bort til andre på selve julekvelden, og du får litt ekstra tid til juleforberedelsene.

Jeg har gjort dette er par ganger, når det har vært umulig å få byttet vakt.

Evt. kan du kansje be om nattevakt?

Jeg gjorde det ett år, meldte meg tidlig til å ta nattevakten, for da fikk jeg med meg både middag og gaver og glede før jeg dro på jobb.

Men dette tok knekken på meg, og jeg fant meg en jobb med fri på helligdager. De stakkars ungene fortjener å dele de store dagene som jul/nyttår, 17 mai og bursdag med foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 8afd7...f47

Tragisk. Skam deg. Alle må ta sin tørn med vakter i julen, og sin kvote med vakt på julaften.

Tror du det er så mye enklere for oss andre og måtte plassere bort barna på julaften?

Anonymous poster hash: c8999...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er livet når man jobber turnus. Vær kreativ og skap noe positivt ut av det - nye tradisjoner, en ekstra kveld med julefeiring med ungene trenger ikke være negativt. Fokuser også på at du får være med og skape en hyggelig feiring for de du jobber med. Det gavner ingen hvis man skal klage og være misfornøyd med å måtte jobbe.

Hilsen en annen turnusarbeider :)

Anonymous poster hash: a20ae...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Jeg hadde skaffet meg en sykemelding noen dager før jul!

Da slipper du å sette ungene bort til andre på selve julekvelden, og du får litt ekstra tid til juleforberedelsene.

Jeg har gjort dette er par ganger, når det har vært umulig å få byttet vakt.

Evt. kan du kansje be om nattevakt?

Jeg gjorde det ett år, meldte meg tidlig til å ta nattevakten, for da fikk jeg med meg både middag og gaver og glede før jeg dro på jobb.

Men dette tok knekken på meg, og jeg fant meg en jobb med fri på helligdager. De stakkars ungene fortjener å dele de store dagene som jul/nyttår, 17 mai og bursdag med foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 8afd7...f47

Jessda, dump det på kollegene dine som må ta over vakta di for deg.

Ta nå litt ansvar for eget liv da. Julaften er en arbeidsdag i mange yrker. Også for folk med barn. Vis at du er et oppegående menneske og gjør det du blir betalt for å gjøre, ditt tafatte menneske. Blir rett og slett provosert av å høre om alle som mener at barn er en unnskyldning til å skulle få bedre behandling enn andre kolleger i høytidene. Egoister.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda, dump det på kollegene dine som må ta over vakta di for deg.

Ta nå litt ansvar for eget liv da. Julaften er en arbeidsdag i mange yrker. Også for folk med barn. Vis at du er et oppegående menneske og gjør det du blir betalt for å gjøre, ditt tafatte menneske. Blir rett og slett provosert av å høre om alle som mener at barn er en unnskyldning til å skulle få bedre behandling enn andre kolleger i høytidene. Egoister.

Enig i det. Men det blir nok slutt etter hvert på det. Med en borgerlig regjering blir det nok mindre og mindre velferdsstat også for foreldre og det vil nok bla. innebære at terskelen til å få sykemelding nok ikke vil være så lav som før, til glede for diverse kolleger rundt omkring som sliter med at en del foreldre lyver på seg sykdom for å få fri.

Anonymous poster hash: 005e7...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skaffet meg en sykemelding noen dager før jul!

Da slipper du å sette ungene bort til andre på selve julekvelden, og du får litt ekstra tid til juleforberedelsene.

Jeg har gjort dette er par ganger, når det har vært umulig å få byttet vakt.

Evt. kan du kansje be om nattevakt?

Jeg gjorde det ett år, meldte meg tidlig til å ta nattevakten, for da fikk jeg med meg både middag og gaver og glede før jeg dro på jobb.

Men dette tok knekken på meg, og jeg fant meg en jobb med fri på helligdager. De stakkars ungene fortjener å dele de store dagene som jul/nyttår, 17 mai og bursdag med foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 8afd7...f47

Det sies visst at man ikke får sykemelding uten videre, men her beviser en unnasluntrer at det faktisk er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg så dum at jeg valgte å bli hjelpepleier for noen år siden.

Jeg er fullstendig klar over at i helsevesenet så må man jobbe dag og natt uansett hvilken dag, og at det er hver sin gang.

Men det som jeg synst er leit er når en må begynne å plassere sine små unger ut på bygden på julekvelden pga at mamma må jobbe. Og siden pappen også er på jobb som han er annen hver jul/nyttår.. Jeg mener at det skulle være mulig å kunne jobbe julaften når han er hjemme. Jeg hadde håpet på forståelse på dette men neida, folk synses virkelig at det er helt grett at ungene skal måtte feire jul uten noen av foreldrene sine. Og der jeg jobber så er det bare damer som ikke har barn under skolealder.

Dagens utblåsning fra ei små fortvila småbarns mor!

Anonymous poster hash: c2580...f8a

Jeg føler jeg behøver litt mer informasjon.

Hvordan er skiftene deres?

Vanligvis er det tidlig-, mellom-, kveld- og nattskift, er dere begge borte på samme tid?

(For eksempel skal begge jobbe kveldsskift, eller har den ene dagskift og den andre kveldsskift?)

Hvor skal barna være, når både mor og far er på jobb?

Er de hos familie/slekt, venner?

Anonymous poster hash: 4f534...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av arbeidsplassen din å ikke legge bedre til rette. Hos oss får vi som har barn sette oss opp på ferie og fridager først.
Det er ikke noen som ikke har barn som du kan bytte vakt med? Sikkert noen som setter pris på å få helligdagstillegg.



Anonymous poster hash: 8e440...de4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...