Gå til innhold

Far og sønn bade naken sammen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva som er drøyt med dette??
Å være åpen om nakenhet og kropp er bare sunt. Godt å ikke bare se "perfekte" kropper over alt.
Så lenge 9 åringen syns det er greit syns jeg du skal la de få lov å gjøre det.

Anonymous poster hash: 870f6...c6e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet

Skrevet

Seriøst? Dusje med truse på? Hva lærer det barna da, at nakenhet er fy fy. Barn setter selv grensen for når de ikke vil være nakne sammen med oss. Hvordan får dere vasket dere da?

Det lærer vel barnet at det er upassnede å være naken sammen med voksne, og det må da være en fornuftig ting å lære bort.

Hvis man er redd for at barnet skal få inntrykk av at nakenhet er fyfy får man demme opp på andre måter. Poenget her er jo at det er upassende å være naken med en voksen.

• Liker 3
Skrevet

Det lærer vel barnet at det er upassnede å være naken sammen med voksne, og det må da være en fornuftig ting å lære bort.

Hvis man er redd for at barnet skal få inntrykk av at nakenhet er fyfy får man demme opp på andre måter. Poenget her er jo at det er upassende å være naken med en voksen.

Det er forskjell på en "voksen" og sine egne foreldre.

• Liker 1
Skrevet

Sønnen kommer tidsnok til å synes at det ikke er kult lenger.

Jenta mi maser om å få meg med i dusjen innimellom fordi jeg lager slike kule barter, hårfrisyrer og synger med shampooflaskene.

Vi synes ikke nakenhet er tabu og vi vasker ikke hverandre i dusjen. :fnise: DET hadde vært kleint altså!

Anonymous poster hash: 9a3cf...08c
  • Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på en "voksen" og sine egne foreldre.

Det er det. Men ikke tilsynelatende. Eller intuitivt. Det er jo voksne mennesker, også de, og en kan jo spørre hvilket behov de har for å bade nakne sammen med sine barn når de er såpass store.

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør dere når sønnen din skal på badeland og dusje sammen med masse voksne og barn da?

Han blir sikkert supertrygg om man lærer han at nakenhet er fy fy.

Skrevet (endret)

Det er det. Men ikke tilsynelatende. Eller intuitivt. Det er jo voksne mennesker, også de, og en kan jo spørre hvilket behov de har for å bade nakne sammen med sine barn når de er såpass store.

Ditt forslag er jo å lære at det er "fy-fy" med nakenhet med vokse. Hvorfor kan du ikke bruke samme logikken her? Altså at foreldrene sier at det er "fy-fy" med andre fremmede voksne når det gjelder intimgrenser?

Man kan jo ikke gå rundt og lære barnet at alle voksne er pedofiler. Man dusjer jo nakne på badeland/svømmehall f.eks, unge som voksne uten at det er noe problem. Jeg gjorde dette selv helt til jeg ble ungdom og det ble flaut slik at jeg tok på meg badebuksa.

Og behov? Er du såpass syk i hodet ditt at du mener at de voksne bader nakne med barnet sitt pga sine egne behov?

Endret av Timza
  • Liker 4
Skrevet

Det er vel litt drøyt?? Hvis jeg eller mannen dusjer sammen med barna har vi på oss en truse/bokser i det minste.... Men nå synes jeg nakenhet i nærheten av andre er ekkelt uansett jeg da... Anonymous poster hash: 10367...43d

Har du truse over puppene? 😳

Skrevet

Ditt forslag er jo å lære at det er "fy-fy" med nakenhet med vokse. Hvorfor kan du ikke bruke samme logikken her? Altså at foreldrene sier at det er "fy-fy" med andre fremmede voksne når det gjelder intimgrenser?

Man kan jo ikke gå rundt og lære barnet at alle voksne er pedofiler. Man dusjer jo nakne på badeland/svømmehall f.eks, unge som voksne uten at det er noe problem. Jeg gjorde dette selv helt til jeg ble ungdom og det ble flaut slik at jeg tok på meg badebuksa.

Og behov? Er du såpass syk i hodet ditt at du mener at de voksne bader nakne med barnet sitt pga sine egne behov?

Men hvor går grensen? Synes man det er i orden å ligge naken med barnet? I så fall, hvorfor skulle det ikke være noe problematisk å ligge i en seng naken med barnet, når det tilsynelatende er greit å bade naken sammen med det?

Angående behov. Vel, jeg måtte jo spørre. For jeg ser ikke hvordan dere tenker. Hva skulle grunnen være (eller behovet da) for å bade naken sammen?

• Liker 1
Skrevet

Det er vel litt drøyt??

Hvis jeg eller mannen dusjer sammen med barna har vi på oss en truse/bokser i det minste....

Men nå synes jeg nakenhet i nærheten av andre er ekkelt uansett jeg da...

Anonymous poster hash: 10367...43d

Dusjer du med truse på forran barna dine? Wow...

Hører jo at du er usikker på din egen kropp da, synd du må lære dette videre til dine egne barn.

Hva med å lære dem trygghet og selvsikkerhet på sin egen kropp. De har da ingenting å sjule og være flau over. De tar jo etter deg.

Skrevet

Det er viktig å lære barna å hate kroppen sin så tidlig som mulig for at de skal få god tid på seg å utvikle komplekser og usikkerhet rundt sin egen kropp. Derfor er det skammelig av faren å få sønnen sin til å føle seg avslappet rundt kropp og nakenhet.

Her er det viktig at mor trår til og gjør det klart for gutten at en naken kropp er kvalmt, ekkelt og noe man skal skamme seg over. Hvis ikke er det fare for at gutten aldri opplever å bli megarektisk.

Anonymous poster hash: 74d6d...6ff
  • Liker 1
Skrevet

Men hvor går grensen? Synes man det er i orden å ligge naken med barnet? I så fall, hvorfor skulle det ikke være noe problematisk å ligge i en seng naken med barnet, når det tilsynelatende er greit å bade naken sammen med det?

Angående behov. Vel, jeg måtte jo spørre. For jeg ser ikke hvordan dere tenker. Hva skulle grunnen være (eller behovet da) for å bade naken sammen?

Alt dette beviser jo hvordan DU tenker. Så jeg trur ikke du skal bekymre deg over vanlig folk så mye.

Man dusjer jo naken for å kunne vaske seg. Det er den mest logiske måten å dusje på. Det handler ikke om behov, det handler om effektivitet rett og slett. I senga sover man i det man alltid sover i. Om ungen kommer inn i senga pga mareritt, så spiller det vell ingen rolle hva man sover i.

Men for deg, med disse tankene, så forstår jeg at du setter egne grenser for deg selv, så fortsett å ta på deg shorts når du dusjer.

• Liker 1
Skrevet

Her sover jeg naken og mannen med bokser fordi han syns det er mest behagelig. Dette kommer jeg alltid til å fortsette med. Vil ungene sove i sengen vår så får de bare lære seg at jeg er naken. Jeg tar ikke på meg truse bare på grunn av at de kan komme inn å vil sove med oss.
Nå foretrekker jeg at de sover i sine egne senger da :)

• Liker 4
Skrevet

Alt dette beviser jo hvordan DU tenker. Så jeg trur ikke du skal bekymre deg over vanlig folk så mye.

Man dusjer jo naken for å kunne vaske seg. Det er den mest logiske måten å dusje på. Det handler ikke om behov, det handler om effektivitet rett og slett. I senga sover man i det man alltid sover i. Om ungen kommer inn i senga pga mareritt, så spiller det vell ingen rolle hva man sover i.

Men for deg, med disse tankene, så forstår jeg at du setter egne grenser for deg selv, så fortsett å ta på deg shorts når du dusjer.

Slapp av. Dette er ikke noen pissekonkurranse om hvem som kan se mest normal ut. Jeg spør bare fordi jeg lurer. Jeg synes at det er upassende, og ville derfor ikke gjort det samme selv, at en voksen (ja, selv om det er barnets forelder) å være naken med barnet på den måten.

Men, greit, personangrep. Hvis det er det du skal synke til, så får vi bare sette en strek der jeg og du.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slapp av. Dette er ikke noen pissekonkurranse om hvem som kan se mest normal ut. Jeg spør bare fordi jeg lurer. Jeg synes at det er upassende, og ville derfor ikke gjort det samme selv, at en voksen (ja, selv om det er barnets forelder) å være naken med barnet på den måten.

Men, greit, personangrep. Hvis det er det du skal synke til, så får vi bare sette en strek der jeg og du.

Med dine tanker og spørsmål, så kommer det reaksjoner. Når du faktisk fører inn ordet "behov" inn i dette, så beviser du jo bare hva du tenker på, og ja, om dette er noe som man tenker på angående nakenhet med sine egne barn, så foreslår jeg at man setter grenser for seg selv.

Som sagt, så dusjer man nakne pga ting skal vaskes. Det at kroppen inneholder pupper, lår, rumpe og underliv tilhører naturen til, og ungen blir jo ikke skadet av å se underlivet til mor og far verken i dusjen, eller i senga om ungen ønsker å sove der grunnet mareritt eller hva det måtte være.

Endret av Timza
  • Liker 2
Skrevet

Min samboer bader naken i badekaret med sin 9 år gamle sønn, snart 10. Fint med åpent og avslappet forhold til nakenhet, men jeg synes kanskje dette er på kanten.. Er jeg sær?

Anonymous poster hash: 139fb...69d

Ja.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel litt drøyt??

Hvis jeg eller mannen dusjer sammen med barna har vi på oss en truse/bokser i det minste....

Men nå synes jeg nakenhet i nærheten av andre er ekkelt uansett jeg da...

Anonymous poster hash: 10367...43d

Ja en av fem kvinner synes det er ubehagelig å være naken sammen med kjæresten. Enten vil de ha lyset avslått, være påkledd eller holde seg under dyna hele tiden. For noen er det kanskje ok å ha det slik.

Anonymous poster hash: f1893...47a

Skrevet

I andre kulturer som f.eks i Japan (som forøvrig er et moderne land som lett kan sammenlignes med Norge) er det helt vanlig at folk av samme kjønn bader sammen i store offentlige bad, uansett alder. Små barn, store barn, tenåringer, voksne, middelaldrende, gamle. Vi har bare et litt for seksualisert syn på nakenhet, og så har vi jo i bagasjen skittentøyet fra kristendommen om at nakenhet er noe som skal gjemmes bort og man skal skamme seg over.

Ser ikke noe galt i dette. :)

Anonymous poster hash: d5ab2...d93

Det var også vanlig i Norge til utpå 1980-tallet.

I Japan var det faktisk enda "verre". Det var vanlig at begge kjønn var nakne sammen. Jeg leste en reiseskildring fra Sapparo i 1972 hvor det var vanlig at man i byområdene hadde sine lokale badstuanlegg hvor nabolaget, begge kjønn, badet nakne sammen. Jeg så også et foredrag i ca 2005 av en fotograf som nettopp hadde reist rundt i utkantsdistriktene i Japan. Han var oversaket over at han flere steder opplevde at landbybefolkningen badet nakne sammen (begge kjønn).

Ellers har jo begge kjønn nakne sammen i badstu vært vanlig mange steder i Europa som f.eks. Finnland, de baltiske statene, polen, tyskland etc.

Anonymous poster hash: f1893...47a

Skrevet

farligabrost.jpg

Anonymous poster hash: 74d6d...6ff
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...