Gå til innhold

Magesår av bekymringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man få magesår eller noe av å være bekymret eller stresset på bare to eller tre dager?

Har helt sykt vondt i magen, men heldigvis ikke så lenge av gangen, og kjenner jo helt klart at det har med stress-situasjoner å gjøre.

Har kastet opp tidligere i kveld, var noen mørkebrune klumper som jeg mener bestemt at jeg ikke hadde spist, men ikke noe blod eller sånt.

Og tar gjerne i mot tips hvis noen vet om noen mat som er ekstra snill mot magen, trenger å bli frisk fort.

Anonymous poster hash: 73c87...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magesår skyldes en bakterie, ikke stress, mat eller andre ting de trodde før.

Magesmerter og oppkast kan komme av stress.

Maisgrøt er veldig snilt mot magen, og veldig lett å lage. Hvis du ikke drikker melk jevnlig kan du få litt gass før tarmfloraen tilpasser seg. Du trenger melk og maizenna, og oppskriften stå på pakken. Du kan variere ved å tilsette litt sukker og kakao, da får du en slags sjokoladepudding. Pass på så du ikke spiser for mye, for da kan du bli stappmett, og det er heller ikke snilt mot magen.

Yougurt kan også hjelpe mot vondt i magen, for da får du masse fine melkesyrebakterier.

For meg fungerer ristet brød med smør, men det kan være fordi det er sykemat og derfor er rent psykisk.

Hardkokte egg og tynn buljong er også mat som er snill mot magen.

Dampet og kokt mat er bedre enn stekt mat.

Babymat og babygrøt er ofte ganske snille.

Rå grønnsaker er ikke bra.

Unngå kaffe, alkohol, frityrstekt mat og alkohol.

Når magen er fin igjen kan du spise normalt, men hvis du spiser snill mat lenge bør du bruke noen dager på overgangen til vanlig mat.

Anonymous poster hash: 35b08...c1f
Skrevet

Ok, takk. Ble litt redd for om det kunne være magesår.<br />Spiser kanskje ganske mye grønnsaker rå, er kanskje lurt å slutte med det.<br />Takk for gode råd.

Skrevet

Ok, takk. Ble litt redd for om det kunne være magesår.<br />Spiser kanskje ganske mye grønnsaker rå, er kanskje lurt å slutte med det.<br />Takk for gode råd.Anonymous poster hash: 73c87...005

Kok grønnsakene nå mens du har vondt i magen. Rått kan det være litt tungt å fordøye.

Anonymous poster hash: 5bb9f...508

Skrevet

Kok grønnsakene nå mens du har vondt i magen. Rått kan det være litt tungt å fordøye.

Anonymous poster hash: 5bb9f...508

Ja, skal ta det forsiktig fremover. Er ganske sikker nå på at det er fordi jeg har dårlig samvittighet for noe, skal finne en løsning på det. Takk for svar, det var hyggelig av deg. Og snilt.

Skrevet

Sikkert psykisk. :kose:

Anonymous poster hash: 52cf0...0fe
Skrevet

Magekatarr kan du derimot få av stress.

Anonymous poster hash: 42cbf...5d5
Skrevet

Ja, vondt er det i alle fall. Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...