Perelandra Skrevet 21. oktober 2014 #1 Del Skrevet 21. oktober 2014 I følge NRK får den nye serien Øyevitne knallkritikk For meg høres det veldig negativt ut, det vil si at serien er dårlig og får kraftig kritikk. Betydningen er likevel stikk motsatt. Serien blir blant annet omtalt som "En av de beste seriene NRK har sendt ut de siste årene" Er det bare meg som tenker feil her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 21. oktober 2014 #2 Del Skrevet 21. oktober 2014 Helt enig med deg. "Knallkritikk" låter negativt ladet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Del Skrevet 22. oktober 2014 Kritikk betyr i denne sammenhengen vurdering/bedømmelse. Noen anmeldere gir god kritikk, andre gir dårlig. Å gi knall kritikk, eller knallkritikk, kan da ikke forstås som noe annet enn å gi god kritikk. Ikke i mitt hode i hvert fall. Anonymous poster hash: 26400...ce3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Del Skrevet 22. oktober 2014 Kritikere kan gi god kritikk eller dårlig kritikk. "Knall" er da er positivt ladet ord, så jeg har vanskelig for å se hvordan "knallkritikk" kan oppfattes negativt. Anonymous poster hash: 878b5...b14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 22. oktober 2014 #5 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg tolker det som knallbra kritikk. På samme måte betyr ikke knallvær noe annet enn pent vær. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Del Skrevet 22. oktober 2014 Tolker det som bra. I løpet av livet har jeg kun hørt f.eks knallbra, aldri knalldårlig. Anonymous poster hash: b7a23...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 22. oktober 2014 Kritikere kan gi god kritikk eller dårlig kritikk. "Knall" er da er positivt ladet ord, så jeg har vanskelig for å se hvordan "knallkritikk" kan oppfattes negativt.Anonymous poster hash: 878b5...b14 For meg er knall mest brukt i negative sammenhenger, for eksempel "hun ble knallsur på meg" eller "det gjorde knallvondt å trekke tanna". Her er det sikkert forskjell mellom dialekter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2014 #8 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg synes det er dårlig bruk av ord, men jeg forstår "knallkritikk" som at stykket var godt. Jeg er ikke glad i sånne voldsomme superlativer som superduper og knall - osv. Det går an å si at "stykket fikk gode anmeldelser" eller "stykket fikk gode kritikker" etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå