Gå til innhold

Lukter mer ved mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det noen som har det samme problemet?
Jeg syntes jeg lukter så fælt under mensen, det lukter skikkelig mensen av meg og svette samtidig. Jeg dusjer hver dag under mensen, noen ganger flere ganger om dagen og det lukter fortsatt. Når mensen er over stopper lukta. Det er spesielt lukt de første dagene og blir bedre resten av dagene.

Tips?

Det er ikke sånn at jeg spørr folk om jeg lukter sånn og sånn.. Så jeg vet ikke om det bare er meg..

Anonymous poster hash: ca6ba...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stinka så foreferdelig av ei på trening i går. Var det mensen lukt? Skikkelig rå biff lukt.

Anonymous poster hash: b97a8...d3b
Skrevet

Jeg har en illeluktende svette i hele mensen perioden. Dusj og deodorant gjør susen

Anonymous poster hash: 23075...1f9
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg sveitter meir når eg har mensen, men eg merker det berre om natta. På dagtid har eg ein god deo spm gjer susen.

Merker ingenting på menselukta

Skrevet

Ja, jeg har luktet det selv før av folk som kommer på bussen. Litt kjipt fordi jeg kjenner meg så godt igjen! Men er det ingenting annet?

Lukten er jævlig når du kjenner den selv, men nå dusjet jeg for 10 min siden, så nå lukter det ingenting. men skal se hvor lang tid det vil ta før det begynner.

Anonymous poster hash: ca6ba...eb6
Skrevet

Kan lukte det på andre folk innimellom. Tenker alltid at det skyldes bind, da er jo alt i friluft og man blir klam og svett av plasten. Ellers har vel endringer i svette med hormoner å gjøre, akkurat som at man gjerne får kviser når man har mensen. Blæh!

Anonymous poster hash: d20d3...3c2
Skrevet

Beste tips: bytt til tampong. Eliminerer overraskende mye av den lukta siden den oppstår ved at blodet blir utsatt for luft. Ellers så er det god hygiene som gjelder. Dusj hver dag, vask underliv når du står opp/skal legge deg og evt ut i fra behov.

Dersom du sliter med ekstra svette prøv aluminiumklorid (fås kjøpt på apoteket). Fantastiske greier :)

Skrevet

Beste tips: bytt til tampong. Eliminerer overraskende mye av den lukta siden den oppstår ved at blodet blir utsatt for luft. Ellers så er det god hygiene som gjelder. Dusj hver dag, vask underliv når du står opp/skal legge deg og evt ut i fra behov.

Dersom du sliter med ekstra svette prøv aluminiumklorid (fås kjøpt på apoteket). Fantastiske greier :)

Signerer denne. Bruk tampong eller menskopp. Fulle bind lukter lang vei. Dusj omså 4 ganger daglig om det trengs.

Anonymous poster hash: 5ca3a...dd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker tampong, lenge siden jeg brukte bind.

Men i starten av menstruasjonen, da det er mest, merker jeg litt ekstra lukt ja. Det lukter ikke direkte vondt, bare mer... Underlivet har jo en kjent lukt, og denne er sterkere under mensen. Svetter ikke mer enn ellers.

Anonymous poster hash: 67ef3...fdb
Skrevet

Dette sliter jeg også med. bruker alltid tampong og skifter ofte. Dusjer hver dag og skifter klær etter hver dusj. Syns også det lukter veldig sterkt av....tja...kjønn, kanskje?
Mannen min påstår det kun er noe jeg merker selv, men jeg tviler....

Nå skal det sies at jeg er veldig omfintelig for lukt, da....klarer ikke å bruke parfyme eller deodorant med lukt og syns folk som bruker diverse lukter rett og slett stinker...

Skrevet

Neida. Det er ikke bare deg. Vet om flere som kan lukte om en kvinne har mensen. Det er hormonstyrt (og det er ikke lukt av blod det snakkes om, så om du bruker bind eller ikke spiller ingen rolle). Du kan dekke over det med vask og parfyme, men en lukt dekket av en annen lukt er der fortsatt, så du blir neppe kvitt den. Er uansett ikke noe problem, for "folk flest" har ikke særlig god luktesans.

Anonymous poster hash: 4ac02...282
Skrevet

Hvaaa, hvordan kan man lukte av mensen? :laugh: Har jeg aldri merket hverken på meg selv eller andre

Jeg føler meg mindre ren når jeg har mensen ja, men vasker med intimservietter morgen + kveld og dusjer hver dag :)

Anonymous poster hash: 03d59...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...