Neutral90 Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Hei, jeg har fått så stivt og vondt håndledd i "datamushånda". 90% av jobben min utfører jeg ved dataen, og endel også i dokumentmapper osv hvor jeg blar mye. Den siste måneden har jeg fått så stivt og vondt håndledd, bevegeligheten har gått ned og det gjør vondt. Det varierer hvor vondt det gjør, noen dager verker det hele dagen, andre dager bare når jeg bøyer det en spesiell måte. Vet noen om dette går seg til etter hvert? Jeg ønsker ikke så mye fravær fra jobben for å gå til lege hvis det strengt tatt ikke er nødvendig... Takker for svar.
xxhmj Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Har du for en form for en kul ved håndleddet? les om ganlion på nettet.
Neutral90 Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2014 Takk for svar, men har ingen kul som skulle tilsi ganglion..
xxhmj Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Takk for svar, men har ingen kul som skulle tilsi ganglion.. Den kulen kan ta tid før kommer. Men jeg har problemer med håndleddet innimellom. Og legen sa det ikke var noe å gjøre med så lenge kulen ikke er der enda. Men det kan ta flere mnd før den stivheten kommer tilbake. Men de får ikke gjort noe særlig. Jeg bruker bare sånn støtte-greie som hjelper utrolig mye når jeg er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Ta kontakt med nærmeste leder for tilrettelegging på jobb. Du har en overanstrengelse, og dette kan fort bli verre Anonymous poster hash: c9bbd...55f
Neutral90 Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2015 Hei, jeg drar opp denne tråden igjen. Har ennå ikke vært til lege og jobben har sagt at jeg skal få støttematte til datamusen uten at det har skjedd. Nå har håndleddet gått fra å være stiv til direkte vondt, samt at leddet lager lyd når jeg beveger hånden. Jeg spiller innebandy og da har jeg ikke noe problemer - det vil si at det er bare ved direkte bruk av fingrene samtidig som håndledd at det er problemer, som ved bruk av tastatur eller datamus. Kan det være senebetennelse? Det er dårligere bevegelse i leddet generelt (stivt). Er det noen som har hatt god erfaring med støtte-greie? Føler meg dum for å gå til legen med noe slik. Samtidig ser jeg ikke at det skal bli bedre så lenge jeg er i denne jobben da det innebærer 90% arbeid med tastatur og datamus. Hva vil evnt skje hvis jeg går til legen - kan han "tvinge" bedriften til å tilrettelegge?
Neutral90 Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2015 Kan legge til at når jeg presser lett på to punkt, i mykkjøttett på hver side av "kulen" på utsiden av hånden, så gjør det vondt ettepå. Er ikke kvalifisert til å si hva som er inni der - er det sener kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå