Gå til innhold

Er jeg deprimert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er 21 år og jeg lurer på om jeg kan ha vært deprimert de siste halvannet året. Jeg er ikke meg selv lenger, har dårlig selvtillit, er ikke lenger sprudlende og glad som jeg var, klarer ikke lenger å konsentrere meg, tør ikke lenger gjøre ting som var null problem før osv. I tillegg så føler jeg at jeg mister følelser for kjøresten min, har blitt mer likegyldig, og det gir meg panikk da jeg egentlig er ganske sikker på at jeg elsker han.

Jeg har et relativt bra liv, familie, venner, kjæreste, leilighet og bra utdanning. Derfor føles det ekstra idiotisk at jeg skal ha det slik jeg har det. Har tatt to forskjellige tester på internett, og de har begge sagt at jeg er moderat deprimert (jeg stoler jo ikke på de testene men ja. )

Det er lite som gir meg glede i livet. Jeg gråter ikke lenger hver dag, det gjorde jeg tidligere i vår. Nå er det mer en tom følelse. Jeg føler ingen mening med noe, og de negative tankene lammer meg. Alle positive tanker føles falskt.

Nå tror jeg at jeg er i ferd med å ødelegge meg selv, forholdet mitt og kanskje noen vennskap også. Jeg har ikke vært så veldig sosial det siste året. Det går fint når jeg først kommer meg ut og kommer på andre tanker, men jeg er ikke lenger hun som snakker mest. :( Jeg vet ikke hvem jeg er lenger.... Håper noen kan komme med tips.

Anonymous poster hash: 1c6b0...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta en tur til legen din og gjerne få henvisning til en psykolog.

Dette høres ikke bra ut :hug:

Anonymous poster hash: d569b...4da
Skrevet

Men jeg føler at det må mer "problemer" til for å gå til psykolog?

Jeg har jo hatt en bra oppvekst og det skal ikke ha skjedd noe som skulle gjort at jeg hadde det slik. Føler meg bare bortskjemt og dum nesten :(

Skrevet

Men jeg føler at det må mer "problemer" til for å gå til psykolog?

Jeg har jo hatt en bra oppvekst og det skal ikke ha skjedd noe som skulle gjort at jeg hadde det slik. Føler meg bare bortskjemt og dum nesten :(

Om det er depresjon, så har du ingen grunn til å føle deg bortskjemt. Depresjon er mer enn god nok grunn for å få henvisning til psykolog, så ta deg en tur til fastlegen, du.
Skrevet

Kan høres sånn ut. Dra til fastlegen og ta det derfra :)

Anonymous poster hash: f7e4e...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...