Gå til innhold

Pusher gutter fram en reaksjon?


gjest 321

Anbefalte innlegg

Det kan for eksempel være at jeg spør: Hvorfor flyttet du til Oslo da? Jeg flyttet hit fordi jeg hadde masse kompiser her. (så stopper opp) Og fortsetter: Exen bodde også hos meg en periode, men hun bor ikke her i Oslo lenger nå blablabla.

Eller: Hva har du gjort i dag da? :) Jeg var på butikken en tur og handlet. Jeg var der med ei venninne. Men hun er bare ei venninne altså.

Eventuelt at de forteller en historie. Også går plutselig hele historien over til å handle om ei venninne eller exen (som opprinnelig ikke hadde noe med historien å gjøre)

Eller: at de helt uten videre ut av det blå kan nevne at: Det var så stress i dag, jeg måtte plutselig hjelpe ei venninne med noe greier hun styrer med. Også fortsetter å jatte videre om denne venninna. Og eventuelt alle andre venninner de har hengt med den uka.

Eller: at de sender ei meldinger. Der jeg kanskje har sagt: "Bare kom når du vil!" Så kan de svare:"Okei, jeg skal bare følge ei venninne først.."

Dette var dårlige eksempler, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det fram.

Er bare helt unødvendige opplysninger på en måte. Og det er ikke snakk om kun en gang, det er gjentatte ganger der de drar det opp i tillegg til å se på meg som om de venter en form for respons :P

Jeg er bare nysgjerrig!

Dette er ikke noe jeg ville hengt meg opp i, er jo helt vanlig skravling som en nevnte over. Synes forøvrig det er unødvendig å nevne eksen så ofte, men å snakke om venner/venninner som man har vært med osv vil jeg si er normalt?!

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner. Den eneste jeg ikke reagerte på som litt snodig var nr 3. Ellers virket dette med venninner/ekser her som unødvendig info.

Alder?

Du kan jo si at du synes det er litt merkelig at han snakker om ekser og venninner på denne måten og spør rett ut om han prøver å få en reaksjon?

Det er litt kleint, men da legger du jo temaet på bordet.

Det var som sagt litt dårlige eksempler, men man merker det på hele personen at han prøver å få meg til å reagere på et vis. (noe jeg syntes blir litt morsomt, og får meg til å reagere enda mindre.)

De fleste er i slutten av tyveårene og begynnelsen av tredve. (det er ikke bare snakk om en, det er flere som oppfører seg sånn.)

Kan helt klart spørre om det neste gang, men jeg har ikke lyst til å trekke oppmerksomheten mot det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Den eneste jeg ikke reagerte på som litt snodig var nr 3. Ellers virket dette med venninner/ekser her som unødvendig info.

Alder?

Du kan jo si at du synes det er litt merkelig at han snakker om ekser og venninner på denne måten og spør rett ut om han prøver å få en reaksjon?

Det er litt kleint, men da legger du jo temaet på bordet.

Hvorfor synes du det er merkelig å snakke om venninner "på den måten"? Mange som har venner av motsatt kjønn og da er det naturlig å snakke om dem, uten at det ligger noe bak.

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe jeg ville hengt meg opp i, er jo helt vanlig skravling som en nevnte over. Synes forøvrig det er unødvendig å nevne eksen så ofte, men å snakke om venner/venninner som man har vært med osv vil jeg si er normalt?!

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Er helt klart normalt å nevne venninner og kompiser hvis det er en naturlig del av en historie, eller man har hengt med de den dagen.

Jeg nevner som sagt kompiser selv, hvis de er relevant.

Men disse mennene gjør det helt uten mål og mening, og pleier ofte å se på meg for å se om jeg gir repsons.

Veldig vanskelig å få det fram tydelig. Men det er ikke vanlig jabbing, det er utover dette og i en så stor grad at det virker som om de vil fram til noe med det.

Forklarer ganske dårlig nå, men er litt usikker på hvordan jeg skal få det tydelig fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som sagt litt dårlige eksempler, men man merker det på hele personen at han prøver å få meg til å reagere på et vis. (noe jeg syntes blir litt morsomt, og får meg til å reagere enda mindre.)

De fleste er i slutten av tyveårene og begynnelsen av tredve. (det er ikke bare snakk om en, det er flere som oppfører seg sånn.)

Kan helt klart spørre om det neste gang, men jeg har ikke lyst til å trekke oppmerksomheten mot det heller.

Du reagerer tydeligvis på det når du lager en tråd om det på KG. Hvis du ikke hadde reagert så hadde du ikke tenkt noe mer over det.

Om de prøver å oppnå noe, kan det kanskje være at de vil vise ovenfor deg at de har et rikt sosialt liv, stort nettverk, mange gode venner etc. :P

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å gjøre det klart og tydelig.

Jeg er egentlig ute etter svar på om noen av dere mannfolk har gjort det samme bevisst for å oppnå noe? Og i så fall oppnå hva?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du reagerer tydeligvis på det når du lager en tråd om det på KG. Hvis du ikke hadde reagert så hadde du ikke tenkt noe mer over det.

Om de prøver å oppnå noe, kan det kanskje være at de vil vise ovenfor deg at de har et rikt sosialt liv, stort nettverk, mange gode venner etc. :P

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Jeg reagerer på selve fenomenet, men jeg gir ikke respons til karen jeg snakker med når jeg tydelig ser at han vil ha en form for reaksjon. (Det var det jeg mente med å ikke reagere.)

Jeg spør forresten fordi det fascinerer meg. Og jeg lurer på om andre mannfolk gjør dette bevisst for å oppnå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt klart normalt å nevne venninner og kompiser hvis det er en naturlig del av en historie, eller man har hengt med de den dagen.

Jeg nevner som sagt kompiser selv, hvis de er relevant.

Men disse mennene gjør det helt uten mål og mening, og pleier ofte å se på meg for å se om jeg gir repsons.

Veldig vanskelig å få det fram tydelig. Men det er ikke vanlig jabbing, det er utover dette og i en så stor grad at det virker som om de vil fram til noe med det.

Forklarer ganske dårlig nå, men er litt usikker på hvordan jeg skal få det tydelig fram.

Viser du generelt lite følelser? Kanskje de ønsker at du viser mer av det og derfor prøver å "pushe" fram reaksjoner? Er det snakk om venner eller gutter du dater forresten? Dersom det er en gutt du dater og du har gitt lite signaler på om du liker han kan det jo være at han prøver å se om du blir reagerer (feks med sjalusi) når han nevner ekser? Haha, ikke vet jeg :P

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser du generelt lite følelser? Kanskje de ønsker at du viser mer av det og derfor prøver å "pushe" fram reaksjoner? Er det snakk om venner eller gutter du dater forresten? Dersom det er en gutt du dater og du har gitt lite signaler på om du liker han kan det jo være at han prøver å se om du blir reagerer (feks med sjalusi) når han nevner ekser? Haha, ikke vet jeg :P

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Du har sikkert et poeng her! Jeg er ikke noe flink til å vise følelser nei. Og blir som regel ikke sjalu så det skal godt gjøres å pushe fram den type reaksjon fra meg.

Det er snakk om gutter jeg dater ja. Hadde det vært kompiser så hadde jeg ikke reagert overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket om tidligere flinger rett og slett fordi jeg ikke tenker meg om. Hvis jeg skal pushe frem en reaksjon går jeg hardere til verks. Uansett ikke noe jeg gjør ut av det blå.

Anonymous poster hash: 6adc5...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Men for å gjøre det klart og tydelig.

Jeg er egentlig ute etter svar på om noen av dere mannfolk har gjort det samme bevisst for å oppnå noe? Og i så fall oppnå hva?

Jeg husker jeg gjorde det bevisst en gang. Jeg ville se om damen reagerte og om hun brydde seg. Det gjorde hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg gjorde det bevisst en gang. Jeg ville se om damen reagerte og om hun brydde seg. Det gjorde hun :P

Så det er altså noen som gjør det bevisst! Gøy at du forteller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Så det er altså noen som gjør det bevisst! Gøy at du forteller :)

Det er jo egentlig ganske barnslig å gjøre det, men av og til skjer det. I mitt tilfelle var det ikke planlagt egentlig, men hun spurte meg et spørsmål og det ærlige svaret handlet om en annen jente :P Hun reagerte med å bli sur, og da viste jeg litt bedre hvor jeg hadde henne. Jeg likte denne jenta som ble sur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo egentlig ganske barnslig å gjøre det, men av og til skjer det. I mitt tilfelle var det ikke planlagt egentlig, men hun spurte meg et spørsmål og det ærlige svaret handlet om en annen jente :P Hun reagerte med å bli sur, og da viste jeg litt bedre hvor jeg hadde henne. Jeg likte denne jenta som ble sur :P

Skjønner deg godt, er jo selvsagt artig å få litt respons på at jenta/gutten er interessert. ;)

Godt mulig de holder på sånn med meg og. Jeg aner ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Skjønner deg godt, er jo selvsagt artig å få litt respons på at jenta/gutten er interessert. ;)

Godt mulig de holder på sånn med meg og. Jeg aner ikke :P

Vel, hun sørget for at jeg måtte gjøre det godt igjen senere :P Straffet meg med andre ord, og siden jeg likte henne gjorde jeg en innsats. En måte å finne ut om de liker deg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det flere ganger. "Skal på et møte. Det er faktisk bare damer der..." Og så ser han bort med et sånt merkelig blikk. Hva er det du vil for faen?????

Anonymous poster hash: c39fa...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig mulig at flere jenter også gjør dette, men ettersom jeg er jente er jeg helt klart interessert i hvorfor menn gjør det.

Når det kommer til meg selv snakker jeg aldri om tidliigere forhold, og spør aldri om det heller.

Hvis gutten spør meg så svarer jeg bare kort og bytter tema.

Så dette er ting de drar opp helt ute av sammenheng på eget initiativ. Syntes det er så merkelig.

Mulig det er for å finne ut om vedkommende er sjalu av seg, men funker dårlig i begynnelsen. Sånt kommer alltid siden, så da er det like greit å holde seg unna emne. Jeg er sjalu av meg og hater å vite hvem kjæresten min har pult før. Blir bare kvalm av det.

Anonymous poster hash: 7c651...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg gikk på en første date en gang hvor mannen fortalte om litt negative erfaringer med noen tidligere dater/ekser. Jeg antok at han så på meg som en potensiell bra dame, siden han kunne kritisere disse damene som han tross alt hadde datet over en periode, til meg. Men nei, han var ikke en gang interessert i en andre date med meg. Merkelig fyr.



Anonymous poster hash: 62a6c...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er for å finne ut om vedkommende er sjalu av seg, men funker dårlig i begynnelsen. Sånt kommer alltid siden, så da er det like greit å holde seg unna emne. Jeg er sjalu av meg og hater å vite hvem kjæresten min har pult før. Blir bare kvalm av det.

Anonymous poster hash: 7c651...5b7

Godt mulig, men når de da finner ut at jeg ikke er sjalu i det hele tatt. Så er det merkelig at de fortsetter? Det må i så fall være for å prøve å få meg til å bli sjalu hehe. Jaja.

Og jeg må si meg helt enig med deg, jeg syntes heller ikke det er noe poeng i å snakke om exer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at dette er de samme mennene som skryter av det hvis de føler at en dame har flørtet med dem. Oftest noe innbilske menn som forveksler vanlig høflighet og et smil med at damen prøver å vise at hun er tiltrukket han. Jeg skal ikke generalisere eller noe som helst, men det er bare min erfaring.



Anonymous poster hash: c39fa...900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...