AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Dette er absolutt ingenting alvorlig, dermed ingen grunn til å ringe legevakten. Trenger derimot råd. Jeg skal stå opp om 5 timer (...), og for en times tid siden tok jeg av linsene. Jeg har -1,75 på begge øynene (eller så er det 0,75, husker ikke, er ikke relevant uansett), og har de siste månedene bare brukt briller osv når jeg kjører, ikke brukt linser da jeg alltid sliter med å få dem innpå. De siste dagene har jeg derimot brukt linser, det er dagslinser og jeg bruker dem fra morgen til kveld. Problemet nå er at det stikker så innforjævlig på det venstre øyet, jeg gråter faktisk nå fordi jeg greier ikke ignorere det og får ikke sove, og jeg har en ufattelig lang dag foran meg med planer som ikke kan utsettes. Jeg har sjekket meg i speilet hundre ganger og jeg ser ingenting unormalt innpå øyet, det er ikke øyevipper, lo eller en bit av linsen som sitter fast. Øyet har rent i en time nå og de siste 10 minuttene har jeg grått, gråter egentlig enda fordi jeg er så stresset og fortvilet. Jeg kjenner bare stikkingen når jeg blinker, når jeg for eksempel ser rundt med øyet uten å blinke kjenner jeg ingenting. Det kjennes derimot ut som det er noe "bak" øyelokket. Når jeg blinker er det nesten som det skraper øyet. Dette er bare på venstre øyet, ikke det høyre. Jeg er så forbaska fortvilet, jeg har prøvd å skylle øyet med både varmt og kaldt vann (skylle og skylle, heller dynke øyet på en måte), jeg har smurt øyet med kokosolje i tilfelle øyet kanskje er tørt men hjelper ikke en døyt, har ikke gjort det verre heller. Kjennes ut som jeg er veldig tørr på selve vippekanten, bakmot øyet, slik at det skraper på øyet når jeg blinker (og jeg må jo så klart blinke), det verste er at jeg kjenner dette når øyet er lukket. Jeg prøvde derimot å sette inn en linse nå i sted, og da kjenner jeg ingenting til skrapingen. Kan jeg sove med linsen de neste timene? Jeg vet jeg ikke bør det, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få sove uten. Akkurat NÅ, rett etter jeg skrev den siste setningen tok jeg på meg linser igjen og nå kjenner jeg ingenting, det er hverken irriterende eller vondt og jeg kan luke øynene og kjenner ingenting. Det er med andre ord vippekanten på innsiden som irriterer, den er tydeligvis tørr. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? jeg har ikke tid til lege imorgen, men jeg kan gå innom både apotek og muligens en optiker. Noen som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: 0a5a7...d0d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 https://www.lensway.no/Dailies-Total-1-lens-1881 er disse jeg bruker forresten. Anonymous poster hash: 0a5a7...d0d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Du kan prøve å skylle øyet med linseveske, men antakelig er det et lite "sår" på hornhinnen på øyet. Det kan forekomme og føles ofte som rusk i øyet, det var i alle fall det de sa til meg da jeg fikk linser. Så vær forsiktig når du skal inn og ut med dem, ingen lange negler, og er øyet tørt, drypp på litt linseværske før du tar dem av. Anonymous poster hash: 0fd0e...eed
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg vet ikke hva man kan gjøre med det tørre du opplever, men det er uproblematisk å sove med dagslinser om du ikke tror dette skyldes infeksjon av noe slag. Anonymous poster hash: a7f98...44e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Tviler på det er infeksjon, øyet er ikke rødere enn normalt og jeg har heller ikke vondt. Jeg har ikke sånn vanlig linsevæske, mener dere at jeg kan bruke linsevæsken fra de beholderne på dagslinsene? Er endagslinser. Nå legger jeg meg og sover med linsene på, krysser fingrene for at jeg ikke er rød og sår på øynene når jeg våkner. Får stikke innom en optiker imorgen. Takk for svar!Anonymous poster hash: fc77a...5f1
Gjest Enhjørning Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg vil ikke gi anbefaling på dette, men når jeg hadde slik vondt som du beskriver så valgte jeg å sove med linse på det ene øyet for det gjorde så vondt når jeg lukket det. Dro til optiker med en gang jeg fikk time og det var et lite sandkorn som hadde satt seg fast i øvre øyelokk som hun fikk fjernet. Hun informerte meg om at jeg kunne gjort det verre i mange tilfeller men i mitt tilfelle beskyttet det øyet. Jeg gjorde dette i en uke ca.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå