AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Hei. Jeg sliter med sosial angst og har diagnosen unnvikende personelighetsforstyrrelse. Så til saken Jeg har ikke tatt taxi alene siden barneskolen. Jeg gruer meg noe så kolossalt at jeg vurderer å avlyse timen hos psykolog som jeg skal ha skyss til. Jeg har noen tanker i hode jeg håper noen logiske snille personer vil svare på: 1. Jeg kan sette meg i baksetet? Ser rart ut føler jeg når jeg sitter baki når det er ledig foran, denne tanken plager meg. 2. Kommer sjaføren til å prate til meg? ( ingen synske her antagelig) min største frykt :gråte: Spyr nesten av nervøsitet. Takk for svar om noen svarer meg.. Anonymous poster hash: 2c15a...91d
Scoop Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Veldig sjeldent jeg har truffet på særlig pratsomme taxisjåfører. Kanskje fordi jeg ikke er så veldig pratsom selv, eller kanskje fordi de blir lei av å snakke om vær og vind ørten ganger om dagen. Sett deg bak du, gjort det selv og sett andre gjøre det. Mulig sjåføren tar det som et tegn på at man ikke er så interessert i å prate. Ikke avlys timen, taxituren kommer til å gå fint
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg pleier å sette meg i baksetet når jeg tar taxi. Det er ganske vanlig å gjøre! Sjåføren ser nok an om du er åpen for samtale. Mange sjåfører sier ikke stort, om ikke passasjeren begynner å skravle. Anonymous poster hash: a4d82...b32 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 du bestemmer helt selv hvor du vil sitte å taxisjåførene pleier å holde kjeft om de merker at du ikke er så pratsom dette går så fint så! bare sitt å se ut av vinduet feks å prøv å tenk så lite på det som mulig Anonymous poster hash: b5c4b...71e 2
Jacinta Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg setter meg i baksetet. Angående prating så kommer det helt an på sjåføren. Noen snakker mye, mens andre sier ikke mer enn hei og hade. Alle jeg har møtt er uansett veldig hyggelige, og det går helt fint. De fleste er stille om de merker at du ikke er så pratsom Dette klarer du!
petterm Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Det ser ikke rart ut å sette seg bak i taxien. De fleste setter seg bak. De færreste sjåførene prater hvis ikke du gjør det. Hvis sjåføren prater så kan du la være å svare eller si du ikke vil prate. Mange som ikke prater når de tar taxi.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Hei. Jeg sliter med sosial angst og har diagnosen unnvikende personelighetsforstyrrelse. Så til saken Jeg har ikke tatt taxi alene siden barneskolen. Jeg gruer meg noe så kolossalt at jeg vurderer å avlyse timen hos psykolog som jeg skal ha skyss til. Jeg har noen tanker i hode jeg håper noen logiske snille personer vil svare på: 1. Jeg kan sette meg i baksetet? Ser rart ut føler jeg når jeg sitter baki når det er ledig foran, denne tanken plager meg. 2. Kommer sjaføren til å prate til meg? ( ingen synske her antagelig) min største frykt :gråte: Spyr nesten av nervøsitet. Takk for svar om noen svarer meg.. Anonymous poster hash: 2c15a...91d I en taxi der du reiser alene SKAL du sette deg i baksetet, særlig om du er kvinne. Of setter du deg på motsatt side av sjåføren er dette den sikreste plassen. 99,9 % av alle taxisjåfører oppfører seg , men det er en kjent sak at det skjer at taxisjåfører klår på kvinnlige passasjerer. Uten å ville wkremme deg. Prater du til sjåfører prater sjåføren normalt høflig tilbake til deg. Sjåførene er opplært til at det er passasjeren/kunden som bestemmer hvordan kunden ønsker å ha det under kjøreturen. Vil kunden ha det stille skal sjåføren ta hensyn til dette, enten passasjeren skal til psykologen eller passasjeren er en forretningskvinne eller politiker , alle skal dere kjøres fra A til B av en sjåfør på jobb. Lykke til, dette går fint!Anonymous poster hash: d274b...1d8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Tusen hjertelig takk for alle svar! Da ble det hakket bedre for meg. Jeg er så usikker så den minste ting blir vanskelig. Takk for at dere var online og svarte meg snille mennesker. Anonymous poster hash: 2c15a...91d 1
SmallTalk Skrevet 21. oktober 2014 #9 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har tatt en god del taxi i forbindelse med jobbreiser, og jeg setter meg alltid inn i baksetet på passasjersiden (med mindre plassen er opptatt). Min erfaring er at de fleste taxisjåfører pleier å småprate med kundene sine i begynnelsen av turen, men at de pleier å ti stille ganske raskt dersom de ikke får noen respons. De er generelt flinke til å lese mennesker, og de merker lett hvilke personer som vil småprate og ikke. Og skulle sjåføren prate litt, så vil praten gå på helt generelle ting som vær og vind. Dette går bra og er ikke noe å grue seg for!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå