AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Hei! Jeg sliter veldig med å sovne, ligger flere timer før jeg sovner halvveis og våkner ofte. Sovner ikke ordentlig før rundt 0700.. Og det er jo ikke helt gunstig når jeg skal være på jobb 0900.. Problemene er at jeg grubler mye om natten, har gått i terapi (samtaleterapi og kognitiv terapi) for generell angstlidelse og er blitt symptomfri i hverdagen bortsettfra tankekjøret om natten. Et annet problem er ryggsmerter, men dette er noe endret etter smertestillende på resept. De siste månedene har det vært ekstremt plagsomt, jeg sliter med å holde meg våken om dagen, og på fridager sovner jeg alltid rundt 1200. På søndager kan jeg sove hele dagen fordi jeg er utslitt. Jeg har prøvd med Valerina Forte, som hjalp litt, men ikke nå lenger... Jeg gruer meg til å legge meg i senga. Blodprøver osv er helt innenfor det normale, og jeg er en aktiv jene som trener regemessig. Skal til lege i morgen, og håper på en løsning... Har noen kommet seg ut fra søvnproblemer? Hva var løsningen? Hvordan opplevde du det? Anonymous poster hash: d5935...89f
Millimani Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ble kvitt søvnvansker gjennom healing Etter fem år med søvnvansker forsvant de på tre behandlinger hos healer.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ble kvitt søvnvansker gjennom healing Etter fem år med søvnvansker forsvant de på tre behandlinger hos healer. Altså var problemet ditt ikke-eksisterende. Dårlig råd å gi til andre.Anonymous poster hash: 441fd...490 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ble kvitt søvnvansker gjennom healing Etter fem år med søvnvansker forsvant de på tre behandlinger hos healer. Vil du fortelle litt mer om det? Anonymous poster hash: d5935...89f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Du kan prøve er å slå av alle skjermer og sterke lys, det kan narre kroppen din til å tro at det er dag enda. Så ingen mobil, pc, tv osv. Du kan også prøve å pusse tennene like etter kveldsmat, for mange sier man blir mer våken av det. Hva med meditasjon og/eller pusteøvelser(sjekk youtube), avslappende musikk på lavt volum, lese en bok(kanskje noe kjedelig?). Hva med noe håndarbeid a la, strikking, hekling, tegning? Har også hørt at om du ikke får sove innen 30 min, stå bør man stå opp, gjøre noen annet, og så prøve å legge seg igjen. Prøv også å legg deg til samme tid og stå opp til samme tid hver dag, også i helgene(kjipt men det kan funke). Og selvsagt; pass på koffein inntaket. Du kan kanskje også sjekke ut mindfullness om du grubler mye. Lykke til TS:) Anonymous poster hash: 5bf84...d48
CMHuser Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har hatt og har søvnvansker grunnet en ulykke, men jeg kan prøve Hos meg fungerer tv ganske bra. Jeg sovner gjerne av hvis jeg har muligheten. Andre ting jeg kan anbefale, er å være aktiv. Ikke sitt nede når du har muligheten til å gjøre noe. Du må være fysisk som psykisk sliten(snakker da av egne erfaringer), tenk heller aldri at du er sliten og trøtt, da sovner du ALDRI Jeg har fått litt mer kontroll nå, men jeg har virkelig gått inn for det. Har tenkt litt "jaja, så bruker jeg lang tid på å sovne, hvem bryr seg!". Jeg har også en urolig kropp som aldri slapper av, så det gjelder å ikke tenke så mye på det. Jeg har slitt i over 6 år nå, gått på mye sovemedisin det siste 1 1/2 året, men det er først nå jeg har tatt tak i det. Nei, det er fanken ikke enkelt, jeg blir skikkelig sur og sint bare en sier en feil kommentar til meg, men jeg er villig til å jobbe litt for å få til ett normalt søvnmønster. Kjenner nå på kroppen at det er vanskelig, så jeg har planer om å ta kontakt med ett søvnsenter
Millimani Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Altså var problemet ditt ikke-eksisterende. Dårlig råd å gi til andre.Anonymous poster hash: 441fd...490 Ikke-eksisterende? Jeg slet med søvnvansker i fem år, og det slo meg aldri at healing kunne hjelpe før jeg oppsøkte en healer av andre årsaker. Jeg har dyp respekt for at ikke alle tror på slikt, men det må da være lov å rådgi om det likevel
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Sliter med søvn jeg og, så har laget noen regler for meg selv: - Invester i god madrass (ikke så mye en regel, men veldig viktig) - Ingen skjermer 1,5 time før jeg skal sovne - Ikke lov å gruble! Jeg skriver ned de episodene/bekymringene jeg tenker på, samt dato og klokkeslett for når jeg får lov til å gruble på det. Når tiden kommer trenger jeg ikke gruble på det. - Ikke trene etter kl.20 - Ta en varm dusj før jeg legger meg om jeg er sliten - Spiser mat 2 timer før jeg legger meg Ellers tar jeg Circadin, innsovingstabletter, 2 timer før jeg skal sove. Samme tidspunkt hver dag. Så tvinger jeg meg opp til samme tidspunkt hver dag. Om jeg ikke klarer la være å gruble leser jeg ei bok. Har også lært meg telle- og pusteteknikker som hjelper innimellom. Søvnmangel og -problemer er helt forferdelig. Håper det løser seg for deg, det er ikke feil å be om ordentlig utredning hos spesialister! Anonymous poster hash: 92934...97d
Millimani Skrevet 21. oktober 2014 #9 Skrevet 21. oktober 2014 Vil du fortelle litt mer om det? Anonymous poster hash: d5935...89f Det er vel egentlig ikke så mye å fortelle, men jeg gikk til en healer fordi jeg hadde en annen plage som jeg hadde vært hos legen og flere andre alternative behandlere med uten å få hjelp. Noe healeren sa til meg var at healinga går der jeg trenger den, og at jeg kanskje kunne bli kvitt andre plager enn den plagen jeg kom dit for. Etter tre behandlinger forsvant søvnvanskene mine, og søvnvanskene var da noe jeg virkelig trengte å bli kvitt. Healere jobber på ulike måter, men det den healeren ga meg av energier hjalp meg virkelig mye. Jeg har vært hos den samme healeren av andre årsaker senere, og fikk også hjelp den gangen. Noen ganger skal man ligge på en benk gjennom hele prosessen, andre ganger først på benken og så sitte på en stol, mens andre ganger sitte på stolen hele tiden. Det kommer an på hvilken metode healeren mener er mest hensiktsmessig å bruke på deg i forhold til hvorfor du kommer første gang, eller om du er mest mottakelig på benken eller stolen. Noen er mer mottakelige for healing enn andre er. Det finnes flere metoder å heale på, du har for eksempel reconnective, reiki og shamani. Selv om "Lisa" klarte å hjelpe meg, er det ikke sikkert at hun vil klare å hjelpe deg. "Sara" klarte ikke hjelpe meg, men det kan være hun kan klare å hjelpe deg. Altså kan det være du må prøve deg litt fram før du finner den som er den rette for deg. Og én behandling er ikke alltid nok. Det er også slik at noen anbefaler én til tre behandlinger, andre anbefaler to, mens andre igjen sier tre behandlinger eller til kroppen selv sier stopp.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #10 Skrevet 21. oktober 2014 Kjære deg; du må snakke med fastlegen din og få en resept på innsovningstabletter for en periode. Da sovner du når du skal, og får døgnrytmen på rett kjøl igjen hvert fall. I mellomtiden og underveis må du fokusere på avspenningsteknikker. Kanskje kunne også yoga eller pilates vært noe for deg for å stresse litt ned i hodet? Jeg har vært gjennom det samme, og dette var min løsning. Lykke til! Anonymous poster hash: fc030...26a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå