AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Skal til helsesøster på skolen i morgen for å skaffe meg resept på p-piller, og lurte på om jeg kan si selv hvilket merke jeg ønsker, eller om det er noe hun bestemmer? Anonymous poster hash: 13c33...a7c
Minya Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Du kan uttrykke ønske om et merke, men til syvende og sist er det helsehistorien til familien din som bestemmer hvilke typer du kan bruke. Er det feks blodpropp i familiehelsehistorien din, kan det hende at du enten må bruke minipiller, eller ikke kan bruke p-piller eller hormonprevensjon overhodet. Har du migrene kan det også være problematisk for alle typer hormonprevensjon, men noen typer fungerer også for jenter med migrene. 1
happiest Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Du kan jo foreslå Går utifra de synes det er ok. Jeg har spurt selv før, og da har jeg fått det, selv om de gjerne har anbefalt andre merker. Jeg ble f.eks anbefalt et merke som øker sjansen for blodpropp dobbelt så mye som et annet merke (som jeg foreslo). Da sa jeg nei, og fikk det merket jeg ville. Ikke det at de er så stooor sjanse for å få blodpropp, men det er jo greit å holde seg unna de "verste" merkene.
Lulilelu Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Det er alltid noen faste de anbefaler å begynne med, men hvis du har noen ønsker pga div grunner så hører de på det. Det er viktig å finne den som passer deg best.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå