Gå til innhold

Vondt i brystet. Betennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk brått stikkende smerter i brystet på venstre side i går. Det var vondt i brystet og vanskelig og vondt å puste inn, slik som man noen ganger får om man har litt anspent muskulatur i brystregionen. At man bare må puste helt øverst og så går det over etter hvert. Forskjellen var at det ikke gikk over denne gangen. Det ble bare verre og verre. Smerten sitter rett under ribbeinet på venstre side og det er et døgn etter slik at jeg ikke kan trekke pusten ordentlig. Det er også verre i liggende tilstand.

Jeg dro til legen og tok CRP og urinprøve. Ikke utslag på urinprøve, men CRP var 40. Ingen feber, men jeg føler meg fort sliten.

Legen sa det kanskje kunne være starten på en nyrebekkenbetennelse.

Men høres ikke dette veldig rart ut? Jeg har aldri hatt noe sånt. Aldri UVI heller, og jeg går ikke ofte på do.

I alle fall er smertene der fortsatt, og det er virkelig vondt nederst i brystet på venstre side når jeg puster inn, og når jeg puster ut er det nesten som det knatrer litt nederst i lungen.

Jeg er generelt aldri syk. Men syntes nesten dette kan minne om pleuritt? Er det noen som har hatt det før? Hvordan er CRP da?

Anonymous poster hash: c93f1...a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også vondt i venstre skulder.

Anonymous poster hash: c93f1...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...