AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 .. hvordan kjente/følte dere at det var noe som var galt? Er ei ganske ung jente, men har hatt et utrolig dårlig kosthold kombinert med så og si null trening. I tillegg går jeg på p-piller (har gjort det i mange år nå, så er ute av den verste faresonen, men det kan jo fortsatt hende) og festrøyker en sjelden gang. Har googlet litt symptomer osv fordi jeg ble tipset om at det kunne dreie seg om blodpropp. Setter pris på alle seriøse tilbakemeldinger Anonymous poster hash: 59253...e5f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Mistenker du å ha blodpropp så drar du på legevakta, nå.Anonymous poster hash: fb904...321
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Det spørs helt hvor du mistenker du har blodpropp. Lunger: Plutselig åndenød og smerter ved innpust, også noen ganger ved utpust Bein; Hovne bein (hele leggen eller lårene), nummenhetsfølelse, noen beskriver det som beina flyter. Mistenker du blodpropp, ringer du LEGEVAKT Anonymous poster hash: 3f6c1...4d5
Christiania_Oslo Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg besvimte ute og våknet opp, kom meg hjem og hadde ekstrem hodepine 1 uke. Dro på jobb o.l selvom hodet dundret. Så var jeg ute igjen og segnet om, ble hentet med ambulanse som kjørte meg til legevakta. Da tok de noen motorikktester og oppdaget at jeg var svak på den ene siden av kroppen(armen og beina)ble sendt med ambulanse til Ullevål der de tok flere tester og fant ut at jeg hadde blodpropp i hjernen. Lå innlagt i ca 3 uker og måtte gå på medisiner i 1år(blodfortynnende). Idag har jeg svak motorikk i kroppen og kroppen reagerer ikke like raskt som feks hvis noen kaster noe til meg så er jeg ikke like rask til å ta imot. Fikk jo delvis også konstantert hjerneslag.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg trodde jeg fikk krampe i foten, men det ga seg ikke. Så jobbet foten opp og ble veldig vond. Dro på legevakta, fikk blodfortynnende og kompresjonsstrømper. Brukte p-piller, ellers ingen risikofaktorer.Anonymous poster hash: 57dd0...118
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg trodde jeg fikk krampe i foten, men det ga seg ikke. Så jobbet foten opp og ble veldig vond. Dro på legevakta, fikk blodfortynnende og kompresjonsstrømper. Brukte p-piller, ellers ingen risikofaktorer.Anonymous poster hash: 57dd0...118 Altså, foten HOVNET opp Anonymous poster hash: 57dd0...118
heiduderborte Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Mamma begynte å halte langs gulvet etter ekstrem smerte i beinet, så hun dro til legen, de fortalete at det ikke var noen fare. Litt senere ble det verre. Hun ble sendt hjem med en svæær blodpropp. Helt rødt bein.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Og hva er disse symptomene dine da? Hvordan blodpropp kjennes ut varierer, det kommer an på hvor den sitter. Det kan kjennes ut som en småstein i benet, litt trykk og ubehag, eller det kan være så grusomt vondt at du ligger og hyler og vil dø. Hvis du har blodpropp i lungen, kan det vøre at du bare blir litt tungpustet og ikke merker noe mer enn det, andre symptomer kan være, det samme som med benet, at du griner, føler at du skal dø, ikke får puste, det kjennes ut som at noen spretter opp ryggen din med en sløv kniv, strør salt i såret og bruker neglene og stikker inn i såret Med andre ord: det kan være alt fra ikke merkbart - litt ubehag - vondt - ekstremt vondt (og jeg kan sammenligne med fødsel og si at fødsel uten smertestillende er mindre vondt) Anonymous poster hash: 86b11...49d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå