Gå til innhold

Kallenavn på "stebestefar"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor har fått seg en ny mann. Han er helt super, og veldig glad i hennes barnebarn. Han er mer til stede for barna enn svigerfar er (som vi sjelden ser). Svigermors mann hadde tom sagt han ønsket at hennes barn var hans barn også! :) Vi har lyst til å gi ham et kallenavn, slik at barna ikke bruker det vanlige navnet hans. Det kan ikke bli far, farfar eller bestefar, det går ikke/er opptatt. Er det noen som har forslag til et passende kallenavn som signaliserer at vi ser på han som en god bestefar for barna våre?

Anonymous poster hash: e481e...8c6

-Filleonkel

-Bastard

-Snuser'n

-Fengselsfuglen

-Fatzoo

-Hans fornavn og intet annet

Anonymous poster hash: 446fc...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt barnebarn har 8 besteforelder.... Min mann, som er min datters stefar har hele tiden vært Bestefar for mini.
De andre "stebesteforeldrene" er også bestefar og bestemor, mens vi "ordentlige" er mormor, farmor, farfar og morfar.

Slik er det lett å vite hvilken bestefar det er snakk om. Om det er mormor og bestefar eller farmor og bestefar.



Anonymous poster hash: a0850...a3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er alle oppvokst med å kalle alle besteforeldre for bestemor og bestefar. Vi la til stedsnavnet (bestemor og bestefar i *by*) for å skille de lettere. Faller oss helt naturlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når meg og søsknene mine var små, så kalte vi stebestefaren vår som het Lars, for Beste-Lars :)

Endret av Marijoha93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besten eller faffa (farfar) kanskje? Eller "navnet hans"-far (Olefar, Bjørnefar osv.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mormor og ste-morfar = mommo og moffa

Endret av Pepperkakesmulen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BonusOla?

BesteOla?

Onkel Ola?

bytt selvfølgelig ut Ola med hans navn ... om noen var litt treg. :P



Anonymous poster hash: 7dcad...7b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med feks (vi leker at han heter Lars) BesteLars? 😊

Anonymous poster hash: d8abd...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kommentaren over først nå hehe 😜

Anonymous poster hash: d8abd...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn, er skilt fra barnets far og har ny samboer, så her er det mange besteforeldre. Her har vi mormor og morfar på mine foreldre, farmor og farfar på eksens foreldre, bestemor på samboerens mor og beste-navn (kort navn som passer godt, a la Per) på samboerens stefar. Samboerens far er ikke inne i bildet i forhold til mitt barn. Mitt barn ser samboerens foreldre mye oftere enn sine biologiske besteforeldre, så det ble naturlig med kallenavn på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk navnene sammen med bestefar, sånn som Bestefar Ole og Bestefar Jens. Eller hvis de bor på forskjellige plasser; Bestefar Oslo og Bestefar Bergen. Eller stedsnavn innafor byen, hvis de bor i samme by, som Bestefar Major(stua) og Bestefar Stovner.. Ellernoe i den retningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer mye an på hvor gamle barna er da :)
Er barna små, kan det jo hende de sier "farfar/faffa" Eller beste/bestefar...
Er de eldre, går det gjerne i fornavn...Jeg fikk en til "farfar" når jeg var 8, men møtte ham ikke før i 10års alderen og jeg sier fornavn, men min yngre bror sier farfar, han husker nok ikke sin ordentlige farfar, da han gikk bort når broren min var 3....

x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg. Eller bare kall han for det samme som de andre. Nå må folk slutte å lage problemer ut av ingenting.

Anonymous poster hash: 7cc84...51c

Ja hvorfor gjøre det så vanskelig, hva med å kalle stemor for mamma også det hadde nok blitt rabalder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...