Gjest Ljhh Skrevet 19. oktober 2014 #21 Skrevet 19. oktober 2014 1) Nekter å tro at TS er lege. 2) Gå i deg selv evt 3) Oppsøk psykolog. Latterlig innlegg. 3
Luckiness Skrevet 19. oktober 2014 #22 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har jo ikke svaret. Det er jo tydeligvis ikke akseptabelt å holde på sånn. Har aldri sagt noe stygt til sykepleierene. Faglig sett, så får jeg gode skussmål og referanser videre. Allikevel så klager sykepleierene. De klager selv om jeg ikke snakker til dem. Er det mulig å jobbe med sykepleiere uten å ha noe særlig med dem å gjøre, eller må jeg gå inn i krigssonen og finne ut hvordan jeg kan formulere meg, være vennlig, snakke akkurat riktig mengde med dem, manipulere dem på et vis, få de til å gjøre som jeg vil og så ellers holde seg unna? Anonymous poster hash: 9f2b7...27c Jeg har jo ikke svaret. Det er jo tydeligvis ikke akseptabelt å holde på sånn. Har aldri sagt noe stygt til sykepleierene. Faglig sett, så får jeg gode skussmål og referanser videre. Allikevel så klager sykepleierene. De klager selv om jeg ikke snakker til dem. Er det mulig å jobbe med sykepleiere uten å ha noe særlig med dem å gjøre, eller må jeg gå inn i krigssonen og finne ut hvordan jeg kan formulere meg, være vennlig, snakke akkurat riktig mengde med dem, manipulere dem på et vis, få de til å gjøre som jeg vil og så ellers holde seg unna? Anonymous poster hash: 9f2b7...27c Spør dem rett ut da om noen har noen innvendinger mot deg? Og at de da isåfall kan ta det opp med deg, for ellers forstår ikke du hva du kan/må endre på... Det virker jo som om du har noe i mot sykepleiere i innlegget ditt
Gjest Ljhh Skrevet 19. oktober 2014 #23 Skrevet 19. oktober 2014 Fortell. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c Problemet ligger hos deg, TS, som utgir deg for å være noe du ikke er. Flertallet her er dessverre ikke overbevisst ang din proffesjon. Beklager. HVIS så er tilfelle, burde du revurdere yrket ditt.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #24 Skrevet 19. oktober 2014 Spør dem rett ut da om noen har noen innvendinger mot deg? Og at de da isåfall kan ta det opp med deg, for ellers forstår ikke du hva du kan/må endre på... Når jeg begynner i ny jobb nå, skal jeg da bare gå sånn random rundt og spørre alle sykepleierene om dette, mener du? Det er jo et høyst dysfunksjonelt system, dette her, det virker litt i overkant lettvint sånn som du uttrykker det. Ja, jeg har mye imot sykepleiere. Men hvis jeg finner en måte hvor jeg både kan klatre karrieremessig og unngå pes med sykepleierene, så håper jeg at det vil gå over. I hvert fall lenge nok til at jeg kan bli spesialist og slipper å jobbe permanent som pilletriller og sykemeldingscowboy. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c
Gjest incognita Skrevet 19. oktober 2014 #25 Skrevet 19. oktober 2014 Når jeg begynner i ny jobb nå, skal jeg da bare gå sånn random rundt og spørre alle sykepleierene om dette, mener du? Det er jo et høyst dysfunksjonelt system, dette her, det virker litt i overkant lettvint sånn som du uttrykker det. Ja, jeg har mye imot sykepleiere. Men hvis jeg finner en måte hvor jeg både kan klatre karrieremessig og unngå pes med sykepleierene, så håper jeg at det vil gå over. I hvert fall lenge nok til at jeg kan bli spesialist og slipper å jobbe permanent som pilletriller og sykemeldingscowboy. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c Hvor har du studert?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #26 Skrevet 19. oktober 2014 HVIS så er tilfelle, burde du revurdere yrket ditt. Det gjør jeg hver jævla dag. Hver. Jævla. Dag. Er du overbevist om at jeg ville blitt tatt imot med åpne armer i en annen jobb? Noen som har gode forslag til tilsvarende jobber med et minimum av utfordring og lønn, som ikke innebærer like mange damer, og like mye sosialt farlig farvann? Noe hvor man vil bli ansatt når man da er ferdig med en ny utdannelse og 35? Anonymous poster hash: 9f2b7...27c
Luckiness Skrevet 19. oktober 2014 #27 Skrevet 19. oktober 2014 Når jeg begynner i ny jobb nå, skal jeg da bare gå sånn random rundt og spørre alle sykepleierene om dette, mener du? Det er jo et høyst dysfunksjonelt system, dette her, det virker litt i overkant lettvint sånn som du uttrykker det. Ja, jeg har mye imot sykepleiere. Men hvis jeg finner en måte hvor jeg både kan klatre karrieremessig og unngå pes med sykepleierene, så håper jeg at det vil gå over. I hvert fall lenge nok til at jeg kan bli spesialist og slipper å jobbe permanent som pilletriller og sykemeldingscowboy. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c Det er jo ikke sikkert at det blir slik som dette i din nye jobb da...Men du kan jo spørre de du jobber med nå... Jeg tror du rett og slett må gå inn i deg selv jeg. Kanskje det lyser av deg at du faktisk har noe imot sykepleierne og ikke setter stor nok pris på dem.
Gjest Ljhh Skrevet 19. oktober 2014 #28 Skrevet 19. oktober 2014 Det gjør jeg hver jævla dag. Hver. Jævla. Dag. Er du overbevist om at jeg ville blitt tatt imot med åpne armer i en annen jobb? Noen som har gode forslag til tilsvarende jobber med et minimum av utfordring og lønn, som ikke innebærer like mange damer, og like mye sosialt farlig farvann? Noe hvor man vil bli ansatt når man da er ferdig med en ny utdannelse og 35? Anonymous poster hash: 9f2b7...27c Nei, overhode ikke med den innstillingen din. Da ville jeg nok rådet deg til NAV faktisk av alle ting - inntil du har "tatt noen runder med deg selv", evt i samråd med psykolog/coach, for å finne ut HVORDAN du skal kunne klare deg i en kontekst med andre mennesker. Hvis du møter mennesker med den innstillingen der, så blir det dessverre vanskelig for deg, i allefall i den bransjen du har valgt. Nav kan sikkert hjelpe deg da du ønsker minimum av ufordringer og du får dagpenger.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #29 Skrevet 19. oktober 2014 Nei, overhode ikke med den innstillingen din. Men jeg hadde jo en annen innstilling da jeg begynte i yrket. Sykepleierene sladrer jo allikevel. De sladrer om du må spørre for mye/ikke vet/ikke er flink nok - de sladrer/klager om du spør for lite. De sladrer om du bruker for lite tid på pasienten. De sladrer om du bruker for mye tid på pasienten. De seneste årene har det jo kommet fram en rekke undersøkelser som viser at sykepleierene er veldig bitre og veldig misfornøyde. Samtidig vil de ikke vedkjenne seg denne misnøyen, fordi det passer ikke med det selvbildet de er pålagte å ha, fordi adgangen til yrket er betinget av et sett ikke-uttalte laug-sanksjonerte holdninger. Er det da virkelig så lett som å bare smile til disse damene? Anonymous poster hash: 9f2b7...27c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #30 Skrevet 19. oktober 2014 Med all respekt: Ta kontakt med en psykolog eller noen andre som kan hjelpe deg. Mener ikke å være frekk, men ser du sliter og du trenger hjelp. Tar det ikke ille opp, men det er for risikabelt. Hadde jeg hatt samme problemer og vært rørlegger, så ja. Trenger ingen godkjenning for å være rørlegger. Psykologen har ikke taushetsplikt som er absolutt. Selv om jeg er 90% sikker på at det ikke er et problem, så er jeg ikke komfortabel med den dobbeltrollen. Da måtte jeg hatt en psykolog privat som jeg betaler svart og lyver om personalia til. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c
lygekryss Skrevet 19. oktober 2014 #31 Skrevet 19. oktober 2014 Min erfaring er at dersom jeg møter på jobb med en holdning som sier at "vi skal gjøre hverandre gode", så vil de rundt meg i større grad tendere til å lytte til det jeg har å si. Vær ærlig og autentisk, ikke snakk stygt om andre. Det er ikke enkelt, vi har alle vært der og selv om mulighetene ofte presenterer seg selv, er mitt råd å ikke være ettergivende. Noen mennesker, også noen av mine kolleger, maler et nokså dystert bilde av verden de lever i, et bilde som er ferdigmalt og spikret. Sannheten er at dersom det er en syndebukk de leter etter, trenger de kun ta en titt i speilet.
Avalon Skrevet 19. oktober 2014 #32 Skrevet 19. oktober 2014 Tråden er rydder spekulasjoner, avsporinger og svar på dette. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #33 Skrevet 19. oktober 2014 Min erfaring er at dersom jeg møter på jobb med en holdning som sier at "vi skal gjøre hverandre gode", så vil de rundt meg i større grad tendere til å lytte til det jeg har å si. Vær ærlig og autentisk, ikke snakk stygt om andre. Det er ikke enkelt, vi har alle vært der og selv om mulighetene ofte presenterer seg selv, er mitt råd å ikke være ettergivende. Noen mennesker, også noen av mine kolleger, maler et nokså dystert bilde av verden de lever i, et bilde som er ferdigmalt og spikret. Sannheten er at dersom det er en syndebukk de leter etter, trenger de kun ta en titt i speilet. Jeg ser den. Men jeg har også eksempler på at sykepleiere helt ut av det blå ser ondt på meg, eller irettesetter meg for hva jeg vil sende med pasienter av medikamenter, som andre leger har foreslått for meg, ved konferering, altså samarbeid på tvers av faggrupper. Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal bli utsatt for pekefingre og anklager mellom linjene over å være en ond person/dårlig menneske for å følge andres faglige anbefalinger. Typisk sånne situasjoner hvor sykepleierene, som kontrollerer medisiner, nekter å gi med pasienter tabletter, eller gjør seg til sjef over behandlingen. Mange sykepleiere er veldig sårende, vanskelige og ubehagelige å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c
lygekryss Skrevet 19. oktober 2014 #34 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg ser den. Men jeg har også eksempler på at sykepleiere helt ut av det blå ser ondt på meg, eller irettesetter meg for hva jeg vil sende med pasienter av medikamenter, som andre leger har foreslått for meg, ved konferering, altså samarbeid på tvers av faggrupper. Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal bli utsatt for pekefingre og anklager mellom linjene over å være en ond person/dårlig menneske for å følge andres faglige anbefalinger. Typisk sånne situasjoner hvor sykepleierene, som kontrollerer medisiner, nekter å gi med pasienter tabletter, eller gjør seg til sjef over behandlingen. Mange sykepleiere er veldig sårende, vanskelige og ubehagelige å ha med å gjøre. Mange sykepleiere er også veldig medgjørlige, faglig dyktige og lette å arbeide med. Det samme gjelder leger, vaskehjelper, kokker, tømrere og frisører. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #35 Skrevet 19. oktober 2014 Mange sykepleiere er også veldig medgjørlige, faglig dyktige og lette å arbeide med. Det samme gjelder leger, vaskehjelper, kokker, tømrere og frisører. ...Men de må jeg heller ikke konstant passe meg for. Det blir de negative som skaper en fryktkultur. Hvordan omgås de som er normale, som du snakker om, på en åpen, vennlig og komfortabel måte, når jeg ikke vet hvem av dem som er den med issues. Anonymous poster hash: 9f2b7...27c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #36 Skrevet 19. oktober 2014 Med bakgrunn i opplysninger fra første innlegg i tråden kan jeg konkludere med at du ikke er lege. Hvilke problemer du enn måtte ha med sykepleiere så takler du dem feil med å utgi deg for å være lege her, du må gå til andre i livet ditt for å få hjelp. For øvrig kan det være greit å huske på at helsevesenet baserer seg på samarbeid mellom mange helseprofesjoner for å diagnostisere og behandle pasienter, ingen lege kan jobbe helt alene å gjøre den jobben, og litt gjensidig respekt er alltid en god vei å gå for å få ting itl. Anonymous poster hash: c4d15...91c 3
Avalon Skrevet 20. oktober 2014 #37 Skrevet 20. oktober 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. - Avalon, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå