AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 I år har jeg bare fått 5 og 6 på prøver. Det er meg å få 2 egentlig. Jeg jobber hardt og hele tiden for å gjøre det bra. Er helt utslitt. Prøver også trene, men det funker ikke. Holder meg hjemme i helgene fordi jeg må hvile fra uken. Nå sprakk jeg helt. Ble overstadig beruset og endte opp i blodbad og på legevakten (kuttet meg selv). Føler ikke jeg kan være lei meg mer enn en dag, så er det tilbake på presset. I morgen er det skole igjen, jeg må prøve å følge meg og ikke virke sur. Det forventes av alle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så sliten og så lei. vil bare ligge inne i sengen denne uken, men det kan jeg jo ikke. Har jo prøver på skolen. Samtidig har jeg mensensmerter, føler jeg skal gå bakken og er veldig langt nede. Føler meg så ensom i problemene mine. Er ingen som forstår seg på meg. Kunne virkelig trengt en klem nå Anonymous poster hash: 71231...c00
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Ta vare på deg selv Anonymous poster hash: ff9e5...0f4
mandel92 Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Klem til deg Husk på at det ikker det viktigste i verden å prestere godt, du er mer en god nok selv om du ikke får 5 og 6 på skolen. Hva sa de til deg på legevakten? Høres ut som om du kunne trengt å snakke med en psykolog eller noe. Ta godt vare på deg selv, lytt til kroppen og hodet og ikke tenkt på hva slags forventninger andre har til deg.
Gjest Ketchupjenta Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Kjenner meg kjempe godt igjen. Jeg sliter også sinnsykt med ''flinkpike syndromet''. Jeg synes du skal ta noen dager fri, kanskje. Dette er ikke skulking om du er syk. Og etter det du har skrevet her, så synes jeg det virker som om du er syk. Jeg synes du skal prøve å gå til legen din og få en henvisning til psykolog/bup. (Nå vet jo ikke jeg om du allerede får hjelp, og hvor gammel du er.)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Klem til deg Husk på at det ikker det viktigste i verden å prestere godt, du er mer en god nok selv om du ikke får 5 og 6 på skolen. Hva sa de til deg på legevakten? Høres ut som om du kunne trengt å snakke med en psykolog eller noe. Ta godt vare på deg selv, lytt til kroppen og hodet og ikke tenkt på hva slags forventninger andre har til deg. Jeg sa ingenting til de. Så og si. Fikk ikke frem noe annet enn tåer og håpløshet. Snakket med to forskjellige, første var et akutteam og andre for psykatrisk legevakta. Bare fordi jeg ikke sa noe med engang kastet hun meg ut Anonymous poster hash: 71231...c00
sweg Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Huff Jeg forstår hvordan du har det! Det presset man føler på skolen, og at man "kanskje ikke" har en fremtid etterpå om man ikke får toppkarakterer er så ødeleggende! Slet lenge med depresjoner på videregående fordi jeg var vant til å få 6'ere på ungdomsskolen (som var 5 ganger lettere), og måtte opprettholde dette. Husker jeg fikk 3 på en norskstil i VG1, og da måtte jeg gå på do for å hylgråte og fremtiden så bare helt svart ut. Du er ikke alene om dette. Jeg synes du skal ta kontakt med helsesøster på skolen. Det gjorde jeg, og det hjalp veldig! Samtidig skal du ha masse skryt for at du møter opp på skolen hver dag. Det er utrolig mange som ikke klarer det. Og karakterer er ikke alt. Det er mange muligheter her i verden, og de utgjør ikke deg som person! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Vi har ikke helesøster. Får skryt av lærerne også. Av at jeg møter opp og ikke faller ut. men nå vet jeg faktisk ikke om jeg klarer å komme Anonymous poster hash: 71231...c00
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Det er fint å gjøre en innsats på skolen og gjøre sitt beste, men ikke hvis det går utover resten av livet ditt. Hva skal du med 5'ere og 6'ere hvis det sliter deg helt ut og gjør deg ulykkelig? Livet består ikke bare av prestasjoner. Tillat deg selv å løsne på kravene, du er god nok selv om du får en 2'er eller 3'er i blant. Jeg synes du bør ta deg fri noen dager og bare gjøre ting du har lyst til og som gir deg glede. Jeg plages også av å skulle være en flink pike, men har etter hvert lært meg å gi litt mer f - bra nok!Anonymous poster hash: a731b...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 I år har jeg bare fått 5 og 6 på prøver. Det er meg å få 2 egentlig. Jeg jobber hardt og hele tiden for å gjøre det bra. Er helt utslitt. Prøver også trene, men det funker ikke. Holder meg hjemme i helgene fordi jeg må hvile fra uken. Nå sprakk jeg helt. Ble overstadig beruset og endte opp i blodbad og på legevakten (kuttet meg selv). Føler ikke jeg kan være lei meg mer enn en dag, så er det tilbake på presset. I morgen er det skole igjen, jeg må prøve å følge meg og ikke virke sur. Det forventes av alle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så sliten og så lei. vil bare ligge inne i sengen denne uken, men det kan jeg jo ikke. Har jo prøver på skolen. Samtidig har jeg mensensmerter, føler jeg skal gå bakken og er veldig langt nede. Føler meg så ensom i problemene mine. Er ingen som forstår seg på meg. Kunne virkelig trengt en klem nå Anonymous poster hash: 71231...c00 Huff og huff! Jeg forstår deg veldig godt. Jeg var selv der, gjennom videregående og ungdomsskolen. Jeg hadde bare 5-ere og 6-ere på skolen, forsøkte å være sosial, forsøkte å være morsom samtidig som jeg skulle være intelligent, forsøkte å være aktiv både innenfor veldedighet, trening og være moteriktig. Drev også på med dans og musikk. Og endte opp med selvskading og "rock bottom" - ikke det perfekte mennesket jeg prøvde å skape. Jeg kan ikke komme med så mange andre råd enn at du er nødt til å gjøre noen valg. Du kan ikke være perfekt, du kan ikke ha alle kvalitetene på en gang. Du er nødt til å gjøre noen prioriteringer. Er det noe du liker ekstra godt og noe du føler deg flink i - prioriter isåfall de tingene, og så får du heller være mindre flink i andre ting. Er du lei, så må du tillate deg selv å føle deg lei. Selvsagt skal du ikke dyrke de negative følelsene, men hold dem ikke inne, og la dem ikke boble opp på innsiden før de eksploderer i enda et blodbad. De aller, aller fleste av oss er ikke multitalenter. Det kan kanskje fremstå slik på blogger eller sosiale medier - men let's face it, det meste er bullshit og glansbilder. Som hun forfatteren som skrev den bullshit-boka sa: Det er mennesker der ute som tjener penger på lav selvtillit. Jeg tror du vil føle deg mye bedre som en som er litt middelmådig i enkelte ting, men flink i det du liker (for det er naturlig å være flink i aktiviteter man trives med) og å være deg selv. De som virkelig er seg selv, tør å være seg selv (selv med begrensningene sine) skinner. Gi litt faen. Det er lov å være bittelitt rebelsk på enkelte områder. Å ikke få toppkarakterer betyr ikke at man blir narkoman, ender opp på trygd resten av livet, havner på kjøret og får 5 barn med 4 ulike menn. Livet går ikke i dass. For meg var det kjipt å innse at jeg ikke var perfekt, men det å løsne litt opp gjorde en stor del av susen. Livet blir plutselig ikke så veldig vanskelig lenger når man innser at man ikke er perfekt, og ser litt av humoren i det. Jeg ønsker deg lykke til! Treat yo self! Anonymous poster hash: 4ffeb...a71
mandel92 Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg sa ingenting til de. Så og si. Fikk ikke frem noe annet enn tåer og håpløshet. Snakket med to forskjellige, første var et akutteam og andre for psykatrisk legevakta. Bare fordi jeg ikke sa noe med engang kastet hun meg ut Anonymous poster hash: 71231...c00 Det hørtes ikke noe bra ut. Tror kanskje det vil være lurt om du bestiller deg time til fastlegen din og forteller om problemene, eller kanskje tar deg en tur innom helsesøster? Hvem er det som forventer at du skal prestere bra? Er det familien din? Venner? Lærere? Eller stiller du for store krav til deg selv?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Kan legge til at jeg tar opp hele videregående, så er nok ekstra derfor jeg må være flink. Orker ikke styrke pågrunn av psyken igjen. Var på skolen i dag. Hodet var tungt, øynene flakket, mensenssmerter, orket ikke å snakke med noen og er sikker på at jeg generelt så dritsur ut. Nå har jeg en stor matteprøve og en fagsamtale jeg ikke har sjans til å øve på. Vil bare grave meg ned under dyna. Burde vært hjemme i dag men dro likavel. Vet ike hvordan jeg skal takle resten av uka. Er kjedleig være hjemme og, men kjipt og være på skolen uten å klare å løse en liten oppgave.. Anonymous poster hash: 71231...c00
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #12 Skrevet 20. oktober 2014 Det hørtes ikke noe bra ut. Tror kanskje det vil være lurt om du bestiller deg time til fastlegen din og forteller om problemene, eller kanskje tar deg en tur innom helsesøster? Hvem er det som forventer at du skal prestere bra? Er det familien din? Venner? Lærere? Eller stiller du for store krav til deg selv? fastlegen vet, og har en psykolog og. Skal til han i morgen, men tør nok ikke si noe. tror og han skal bytte jobb ve tikke hva som skjer etter det. Må vel gå mnd-vis uten i krisesistausjon.. Er meg selv, men froventes jo også at jeg gjør det bra/så godt jeg kan.. Anonymous poster hash: 71231...c00
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Skrevet 22. oktober 2014 Endte opp med å skade meg mer.. :< Anonymous poster hash: 71231...c00
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå