Gå til innhold

Leve ut fantasier. Dumt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter et langt ekteskap har jeg fått noen fantasier jeg aldri trodde var mulig. Jeg har fantasert om partnerbytte og at mannen har sex med noen andre. Dette er veldig rart siden jeg er litt sjalu.

Det er lite sannsynlig at jeg kommer til å gjøre det fordi jeg er redd for at forholdet blir ødelagt av det.

Har dere noen gode/dårlige erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: 0650d...3f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et langt ekteskap har jeg fått noen fantasier jeg aldri trodde var mulig. Jeg har fantasert om partnerbytte og at mannen har sex med noen andre. Dette er veldig rart siden jeg er litt sjalu.

Det er lite sannsynlig at jeg kommer til å gjøre det fordi jeg er redd for at forholdet blir ødelagt av det.

Har dere noen gode/dårlige erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: 0650d...3f7

Det er alltid en fare for å angre om en ikke prøver å leve ut fantasiene sine, men du har en skummel fantasi om du fort blir sjalu. Skjønner godt at du er litt skeptisk.

Hva om dere arrangerer partnerbytte i utlandet, med noen dere ikke kjenner så veldig godt? Det hjelper på sjalusien å vite at han ikke kan ha en affære med henne i ettertid. Velg også en dame som ikke er mye penere enn deg. Det vil også hjelpe på sjalusien.

Men hva om du drar han med til en swingers club? Vet ikke om det finnes i Norge (?), men det beste er nok uansett å ta det i utlandet.

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Har dere snakket om denne fantasien sammen, eller er det bare på begynnerstadiet ? Snakk sammen og se hvilke reaksjon du får. Kanskje dette er en felles fantasi som kan tenne dere uten at dere gjør noe med det ? Se hvordan det utvikler seg. Fantasier er ikke i seg selv farlig, å leve dem ut kan enten bringe dere nærmere sammen eller lengre fra hverandre. Snakk sammen :)

Hva med å starte med å ha sex i samme rom som et annet par ?....

Endret av Coolaid
Gjest Lille-pus
Skrevet

Veel... 'Se og bli sett' er jo et litt annet konsept enn swinging.

Det er nødvendigvis ikke slik at de som tenner på å se og bli sett nødvendigvis også tenner på å swinge/partnerbytte, og ei heller vise versa.

Start pent. Snakk helt dønn ærlig med hverandre og bruk den tiden som er nødvendig før dere eventuelt tar det ett steg videre.

Swinging er ikke for alle og det krever en solid grunnmur i forholdet. Derfor er 'sjalusi' momentet vesentlig her.

Gjest Coolaid
Skrevet

Veel... 'Se og bli sett' er jo et litt annet konsept enn swinging.

Det er nødvendigvis ikke slik at de som tenner på å se og bli sett nødvendigvis også tenner på å swinge/partnerbytte, og ei heller vise versa.

Start pent. Snakk helt dønn ærlig med hverandre og bruk den tiden som er nødvendig før dere eventuelt tar det ett steg videre.

Swinging er ikke for alle og det krever en solid grunnmur i forholdet. Derfor er 'sjalusi' momentet vesentlig her.

Forslaget er jo basert ut fra at ts muligens kan oppleve sjalusi. Da er det vel bedre å oppleve sjalusien i en slik setting enn når mannen har sex med en annen kvinne. Vi vet heller ikke noe om ts sin mann om hvordan han ville ha reagert på fullt partnerbytte. Og så er det ikke slik at fordi at man fantaserer om partnerbytte, så er sex i samme rom automatisk en dum ide. Syns faktisk det kan være berikende og spennende hvor man kan føle på en del av de samme følelsene men i en situasjon som er ufarlig for forholdet.

Swinging er heller ikke helt det samme som et enkelt partnerbytte. Hvor har ts snakket om swinging btw ?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Forslaget er jo basert ut fra at ts muligens kan oppleve sjalusi. Da er det vel bedre å oppleve sjalusien i en slik setting enn når mannen har sex med en annen kvinne. Vi vet heller ikke noe om ts sin mann om hvordan han ville ha reagert på fullt partnerbytte. Og så er det ikke slik at fordi at man fantaserer om partnerbytte, så er sex i samme rom automatisk en dum ide. Syns faktisk det kan være berikende og spennende hvor man kan føle på en del av de samme følelsene men i en situasjon som er ufarlig for forholdet.

Swinging er heller ikke helt det samme som et enkelt partnerbytte. Hvor har ts snakket om swinging btw ?

TS har fått mange forslag, - som alle kan fungere, men som ikke trenger fungere., det er det jo ingen andre enn TS og hennes mann som til sist kan vite.

Jeg tok to av de forslagene TS har fått, uten å adressere dem ved å sitêre,

For dem som tenner på å se og bli sett under sex er det ingen som har sagt at det er en dum ide. Det jeg minnet om er at konseptet med 'se og bli sett' ikke per definisjon er sammenfallende med ønsket om å bringe inn en 3dje eller 4de person (eller flere).

Sjalusiproblemet kan jeg bare saklig informere om at er noe de/vi andre ikke finner det ønskelig å bli del av.

- jeg vet ikke hvor mye som er teoretiske gode meninger og ønsker om å ville det beste, og hvor mye som er harde egenerfaringer på godt og mindre godt. Hver og en får trekke på egne erfaringer og egen praksis.

Jeg trenger å få TS inn på banen for å kunne gi noe mer fornuftig til henne.

Slik jeg leser det TS skriver så er det vel p.t. kun en tanke hun har i dag, og den er ikke nødvendigvis påbegynt lekt med ord med hennes mann ennå.

Ideer og fantasier, morsomme og for mange også tennende-

Praksis er ikke alltid det samme som fantasier. Det kan være det, men det krever da 'noe' av paret selv.

- det er det som er det viktige for meg å sette litt fokus på i en slik konstellasjon.

Dette fordi det er rimelig kleint å oppleve når det andre paret ikke har jobbet sine sjalusifaktorer grundig nok igjennom.

Skrevet

Jeg ville latt tanken modnet litt hos deg først, TS, slik at du er trygg på at dette er noe du ønsker. Deretter kan du ta det opp med partneren din om du da fortsatt er sikker på at du vil dette og diskutere hvordan dere kunne gjennomført det rent praktisk. Det finnes jo nettsider hvor man kan få kontakt med både par og enslige litt ettersom hva dere bestemmer dere for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...