AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Hadde ubeskyttet sex, og omtrent 36 timer etterpå tok jeg en angrepille. Er ikke seksuelt aktiv ellers. Jeg har hatt flere symptomer på graviditet(smerter, morgenkvalme), og nå er mensen nesten en uke forsinket. Er sjansen stor for at jeg er gravid? Hvor lenge bør jeg vente med å ta en test for at svaret er mest mulig sikkert?Anonymous poster hash: a2c2f...401
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Dersom mensen er en uke sen, kan du ta test nå. Anonymous poster hash: ecf34...6d8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Når i syklusen hadde du sex da? Angrepillen kan virke inn på syklusen så det kan være årsak til at mensen er sen. Anonymous poster hash: 92607...161
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Når i syklusen hadde du sex da? Angrepillen kan virke inn på syklusen så det kan være årsak til at mensen er sen.Anonymous poster hash: 92607...161 Mellom 1 og 2 uker etter forrige mens.Anonymous poster hash: a2c2f...401
umwar Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Hos meg ble mensen forsinket hele 2 uker etter jeg tok angrepille. Var sikker på at jeg var gravid Ta en test, det er det eneste som kan gi det et svar. 1
Tibbie Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Suzanne Sommers ble gravid første gang hun hadde sex. Uflaks, men sjansene er alltid der. Bare en liten add-on jeg fikk lyst til å legge til Men for å svare på spørsmålet ditt: Det er ikke så sikkert du er gravid, men det er kjekt å ta en test sånn at du slipper å lure : ) En test kunne fortelle meg at jeg var gravid før jeg egentlig skulle ha mensen, så jeg tror ikke det er for tidlig for deg å ta en test. Jeg var vel tre uker på vei da jeg fant ut av det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Hørtes ut som du hadde sex rundt eggløsning, eller litt før. Da kan det være forsent med angrepille. Det er ca. 20% sjanse for å bli gravid da angrepille bare fungerer 83% eller noe sånt.Anonymous poster hash: 01ff0...47b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Ta det med ro. Sikkert ikke gravid. Angrepilla bare klusser til mensen skikkelig. Kommer nok snart Anonymous poster hash: f5853...901
Gjest earlgrey Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Kan være litt psykisk også, jeg har selv tatt angrepille to ganger, og før jeg fikk mensen var jeg overbevist om at jeg var gravid, pga sen mens, ømme bryst, humørsvingninger etc. Men ble null barn her i gården Men ville tatt en test var jeg deg, så slipper du å bekymre deg!
Sillicious Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Du skriver ikke hvor lenge det er siden du hadde sex, men kvalme bruker ikke å oppstå før uke 6-12 tror jeg. Så det hadde uansett vært litt tidlige symptomer
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Mange av bivirkningene fra angrepillen er de samme som graviditetssymptomer. Forskjellen er at det tidligste symptomet for de fleste, er uteblitt menstruasjon. Men siden dette også like gjerne kan være angrepillen som lager kluss i systemet, så ... Og når det gjelder hvor man er i syklusen; 1-2 uker etter forrige mens, vil det si etter første menstruasjonsdag, eller etter siste dag med blødning? Hvor lenge man har blødning er irrelevant i slike sammenhenger, det er første menstruasjonsdag som er utgangspunktet. Dessuten kan man ha eggløsning på andre tidspunkt også, enn 14 dager før neste mens. Noen sier at det er 14 dager etter forrige mens, men det blir det samme når du har en syklus på akkurat 28 dager. Skolemedisinen tar utgangspunkt i syklus på 28 dager, men den tar også utgangspunkt i 14 dager før kommende mens, dersom syklusen er kortere eller lenger, siden 21-35 dager regnes som normalt/stabilt. Selv har jeg hatt eggløsning på varierende tidspunkter, blant annet på dag 22 i en syklus på 29 dager. (I alle fall i følge eggløsningstester.) At sjansen for å bli gravid er liten, hjelper deg dessuten utrolig lite hvis du er blant de få prosentene som blir det likevel. Det vet ingen av oss på forhånd. Jeg fikk prøve et naturlegemiddel mot forkjølelse som tenåring, og det skal jo være så trygt å bruke. Det endte kort fortalt opp med en tur på sykehus, grunnet en ganske sjelden allergisk reaksjon. Det hadde neppe hjulpet å fortelle min mor, da jeg ble blå på leppene og hjertet gikk i hundreogfemtielleve, at det var liten sjanse for at det var noe alvorlig, for å si det sånn! Så, ta en test. Den måler nivået av HCG i urinen din, og vil gi deg et sikrere svar enn "Kanskje sjansen er stor for atte-dersom-atte det er muligheter for atte ...". Anonymous poster hash: fc32c...095
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå