AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Har nettopp startet på microgynon, har tatt 2 piller. Etter at jeg tok i går kveld (på ganske tom mage) så har jeg sittet og spydd i hele natt. Så sykt vondt i magen og har aldri vært så kvalm og uvel i mitt liv. Er dette vanlig? Vurderer seriøst å ikke ta flere, takler ikke å være så kvalm... Vet kvalmen kan gå over, men jeg klarer ikke å ha det sånn ei eneste natt til, helt jævlig. Anonymous poster hash: 234d9...a76
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Slik opplevde jeg også det. Holdt bare ut i 2-3 uker før jeg sluttet. Det er en vanlig bivirkning å være kvalm (bivirkninger kan vare opptil 3 måneder), men det hørtes ut som en veldig kraftig kvalme du har, siden du spyr. Det kan hende du ikke tåler de så bra. En lege anbefalte meg å prøve en p-pille med mindre hormoner, Loette. Det hørtes ut som kroppen din reagerer veldig på mengden hormoner, og det er ikke sikkert at den vil bli vandt til dem.. Tror ikke det er så mange som holder ut flere uker/måneder med spying/kvalme. Jeg har ikke prøvd Loette enda, siden jeg har sluttet. Men kanskje du burde prøve disse.Anonymous poster hash: 9ada5...821
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 skjedde til meg også, bare at det kun skjedde på "billigversjonen" av microgynon, oralcon. Gikk på apoteket å sa jeg heller ville ha den orginale. De mente jeg fortsatt kom til å bli kvalm, men nix. Var bra på 1-2-3. Har senere prøvd igjen med oralcon, men da spyr jeg. De sier det er akkurat det samme i de, men det kan det umulig være. Så kansje det er omvendt til deg? At du heller må ta oralcon? Anonymous poster hash: e1a5b...8dd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 skjedde til meg også, bare at det kun skjedde på "billigversjonen" av microgynon, oralcon. Gikk på apoteket å sa jeg heller ville ha den orginale. De mente jeg fortsatt kom til å bli kvalm, men nix. Var bra på 1-2-3. Har senere prøvd igjen med oralcon, men da spyr jeg. De sier det er akkurat det samme i de, men det kan det umulig være. Så kansje det er omvendt til deg? At du heller må ta oralcon?Anonymous poster hash: e1a5b...8dd Tenkte litt på det samme, at hun kanskje reagerer på bindemiddel. Det som er forskjellen på de to. Kanskje jeg og burde prøvd Microgynon da.. har en lov til å be om det på apoteket selvom en har fått utskrevet Oralcon?Anonymous poster hash: 9ada5...821
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Tenkte litt på det samme, at hun kanskje reagerer på bindemiddel. Det som er forskjellen på de to. Kanskje jeg og burde prøvd Microgynon da.. har en lov til å be om det på apoteket selvom en har fått utskrevet Oralcon?Anonymous poster hash: 9ada5...821 jeg tok ut tre pakker oralcon da jeg fikk resepten. Ble så kvalm, så gikk tilbake å forklarte situasjonen. Fikk dermed tre pakker microgynon i steden Anonymous poster hash: e1a5b...8dd
Aires Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Ingen erfaringer med Microgynon, men merkene Mercilon og Marvelon har fungert for meg og det helt uten bivirkninger! Selvfølgelig er jo alle forskjellige.. kan jo være at du ikke tåler p-piller i det hele tatt, men det vet du jo ikke før du har prøvd en del forskjellige merker.
Sillicious Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Uffda.. Jeg kjente kanskje litt kvalme, men ikke så jeg kunne spydd. Du er sikker på at dette ikke var et virus? Hva om du tar pilla med mat? Byttet tilbake til Cerazette etter 2-3 måneder pga høyt blodtrykk. Skal aldri prøve noe annet igjen!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 jeg tok ut tre pakker oralcon da jeg fikk resepten. Ble så kvalm, så gikk tilbake å forklarte situasjonen. Fikk dermed tre pakker microgynon i steden Anonymous poster hash: e1a5b...8dd Tror du jeg får byttet en pakke Oralcon med tre brett hvor en pille er tatt, til en pakke med Microgynon gratis? Selvom jeg kjøpte de for et par måneder siden?Anonymous poster hash: 9ada5...821
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Tror du jeg får byttet en pakke Oralcon med tre brett hvor en pille er tatt, til en pakke med Microgynon gratis? Selvom jeg kjøpte de for et par måneder siden?Anonymous poster hash: 9ada5...821 du får nok ikke byttet den som man ellers bytter varer, men jeg fikk tre nye gratis Anonymous poster hash: e1a5b...8dd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg bruker Oralcon (har burkt det i flere mnd), og har ingen bivirkninger overhodet. Fikk utskrevet Microgynon, men apoteket spurte om jeg ville ha den rimeligere versjonen, og det ville jeg. Anonymous poster hash: f65a1...49e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Ingen erfaringer med Microgynon, men merkene Mercilon og Marvelon har fungert for meg og det helt uten bivirkninger! Selvfølgelig er jo alle forskjellige.. kan jo være at du ikke tåler p-piller i det hele tatt, men det vet du jo ikke før du har prøvd en del forskjellige merker. Så heldig som ikke merker noen bivirkninger! Irriterende altså, klarer ikke komme meg ut av senga engang. Får vel prøve et annet merke, men når jeg reagerer så sterkt på én type så er det kanskje ikke store håpet Anonymous poster hash: 234d9...a76 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 Så heldig som ikke merker noen bivirkninger! Irriterende altså, klarer ikke komme meg ut av senga engang. Får vel prøve et annet merke, men når jeg reagerer så sterkt på én type så er det kanskje ikke store håpet Anonymous poster hash: 234d9...a76 Jeg ville prøvd et annet merke snarest. Det er ikke noe gøy å være kvalm og spy hele tiden. Mest sannsynlig vil et annet merke funke mye bedre for deg Anonymous poster hash: 9ada5...821
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg ville prøvd et annet merke snarest. Det er ikke noe gøy å være kvalm og spy hele tiden. Mest sannsynlig vil et annet merke funke mye bedre for deg Anonymous poster hash: 9ada5...821 Da må jeg vente til neste mens for å prøve? Må jo ringe legen og høre. Har ikke tenkt å ta i dag, orker ikke en natt til med hodet i do. Anonymous poster hash: 234d9...a76
Pepperbiff Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg bruker microgynon og har ikke kjent noen bivirkninger som dere beskriver. Har kun prøvd den
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Da må jeg vente til neste mens for å prøve? Må jo ringe legen og høre. Har ikke tenkt å ta i dag, orker ikke en natt til med hodet i do.Anonymous poster hash: 234d9...a76 Du kan enten bare begynne rett på det mye merket, eller gjøre ferdig det du har nå, eller stoppe med disse tablettene og vente til neste mens Jeg ville gjort enten nr. 1 eller 2. Skjønner at du ikke vil gå til legen nå. Da er det kanskje lurest å bare slutte med disse og gå til legen og få ny resept innen et par uker, og så starte på de når mensen kommer. Du kan også begynne på de før mensen, men da er det større sannsynlighet for å få mellomblødning.Anonymous poster hash: 9ada5...821
Minya Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 Det er ikke nødvendigvis pillene som har gjort at du har blitt kvalm heller, med tanke på hvilken tid det er. Både influensa og omgangsjuke er rundt omkring, så det kan være det som har skjedd, særlig med tanke på at det er de første to pillene det er snakk om, det er sjelden bivirkningene kommer så fort. Prøv å ta pillene en uke til før du evt bytter dem ut på apoteket. Det skal ikke være noe stort problem å få bytte til et synonympreparat.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #17 Skrevet 19. oktober 2014 Det er ikke nødvendigvis pillene som har gjort at du har blitt kvalm heller, med tanke på hvilken tid det er. Både influensa og omgangsjuke er rundt omkring, så det kan være det som har skjedd, særlig med tanke på at det er de første to pillene det er snakk om, det er sjelden bivirkningene kommer så fort. Prøv å ta pillene en uke til før du evt bytter dem ut på apoteket. Det skal ikke være noe stort problem å få bytte til et synonympreparat. Ja, syns det var temmelig kjapt. Men har ikke vært ute denne uka egentlig pga ferie, og det kjenner bare annerledes ut. Har også mye sterkere menssmerter enn før, konstant. Er generelt veldig følsom for alt av tabletter, så nå tør jeg ikke ta mer. Verste opplevelsen altså.. Anonymous poster hash: 234d9...a76
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #18 Skrevet 23. oktober 2014 Har gått på microgynon i to år nå, og kan ikke huske at jeg var noe særlig kvalm i starten. Har derimot gått mye opp i vekt, og fått utrolig mye kviser. Vil finne noe annet, som er litt enklere å bruke, men lite å velge i da plaster gjorde meg gravid to ganger og sprøyta ga meg mensen i 8 uker i strekk... Forslag? Anonymous poster hash: 2cc94...475
Maleficenta Skrevet 23. oktober 2014 #19 Skrevet 23. oktober 2014 Har nettopp startet på microgynon, har tatt 2 piller. Etter at jeg tok i går kveld (på ganske tom mage) så har jeg sittet og spydd i hele natt. Så sykt vondt i magen og har aldri vært så kvalm og uvel i mitt liv. Er dette vanlig? Vurderer seriøst å ikke ta flere, takler ikke å være så kvalm... Vet kvalmen kan gå over, men jeg klarer ikke å ha det sånn ei eneste natt til, helt jævlig.Anonymous poster hash: 234d9...a76 Har brukt de før. Hadde ingen problemer men...
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #20 Skrevet 24. oktober 2014 Ville fortsatt på de slik du er sikker på at det var pillene som gjorde deg kvalm. Har gått på både microgynon og billigvarianten og aldri blitt kvalm. Anonymous poster hash: 53206...83f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå