Gå til innhold

Specsavers - hvordan er kvaliteten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber innenfor optikk og vil anbefale og ta synsprøven et annet sted. På arbeidsplassen min har vi begynt å ta nye synsprøver på de som kommer med seddel fra specsavers, av den enkle grunn at de aldri stemmer, i så tilfelle meget sjeldent og vi taper masse penger på det.

De aller fleste optiske forretninger vil kunne låne deg et bestemt antall briller i els 4 dager mot at du signerer på et papir, iallefall gjør vi det.

Det er også veldig forskjell på refleksbehandlingen på glassene. Jeg har et par spec briller fra jeg var student, og selvfølgelig noen fra den butikken jeg jobber i, og selv mine spec briller med anti refleks har ubehagelige reflekser som kommer bakfra.

De har med andre ord helt ok briller til en billig penge.

Anonymous poster hash: 01456...bbb

Jeg har litt vanskelig for å tro at alle optikerne som jobber hos specsavers er såpass ubrukelig, må i så fall bare være de som er i nærhet av deres butikk.

Jeg har hatt briller fra både Specsavers og Brilleland, og har aldri merket meg noen forskjeller. Og ikke er det spesielt storforskjell i pris, du får litt bedre utvalg i billigere innfatninger hos Specsavers, men glassene koster ca like mye ekstra når du velger de supertynne slik som jeg gjør. (en hundrelapp eller to i forksjell sist jeg sjekket).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber innenfor optikk og vil anbefale og ta synsprøven et annet sted. På arbeidsplassen min har vi begynt å ta nye synsprøver på de som kommer med seddel fra specsavers, av den enkle grunn at de aldri stemmer, i så tilfelle meget sjeldent og vi taper masse penger på det.

Anonymous poster hash: 01456...bbb

Kan jeg spørre hvor i landet dette gjelder? Noen som har erfaringer med Specsavers på Sørlandssenteret eller i Kristiansand sentrum?

Anonymous poster hash: afc9c...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Synsam og Brilleland låner ut innfatninger..Anonymous poster hash: a3df1...c8b

Jeg har spurt hos Brilleland, Synsam, Krogh og to frittstående, men det var kun Specsavers som sa ja.

Anonymous poster hash: 9c9e1...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg er svært fornøyd med Speacsavers, rimelige priser, upåklagelig service og god kvalitet på brillene :) Jeg har både brukt Brilleland og først nevnte, brillene fra Brilleland hadde tynnere glass, men jeg har ikke merket noe forskjell på selve kvaliteten, når det kommer til syn. Jeg har også skjeve hornhinner. Brilleland hadde elendig service, det kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optikere i Norge er vel den grådigste næringen som finns. Nå har de fått konkurranse av flere aktører. Den du har bestilt hos, og som mange benytter. Så har du netthandelen.

Tidligere hadde vi kun vår lokale optiker, og gud vet hvor mange tusen jeg har lagt igjen der.

Har du brilleseddel kan man eks gå inn på nett, og kjøpe til en rimeligere pris.

Svenske forbrukermyndigheter hadde nylig en undersøkelse hvor konklusjonen var at billige briller er like bra som dyre.

Vi går vel rundt og tror at ting er mye bedre om du må betale 5000 ekstra?

Jeg handler til specsaver og extraoptikal.

Extraotikal har dessuten en ordning at du kan retunere de uten grunn...garanti osv

Jeg kommer ikke til å kjøpe til de lokale optikere som ble gjort i mange år.

Overprisete varer



Anonymous poster hash: 6a57e...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun brukt Specsavers helt siden jeg begynte med briller i en alder av 13, og jeg er storfornøyd. Har kjøpt flere briller der i løpet av årene. Gode priser, bra kvalitet og super service :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt briller fra de fleste større brillebutikkene, og de jeg har nå er fra specsavers og er dem jeg har vært mest fornøyd med. Og servicen er i en klasse de andre ikke kan måle seg med :)



Anonymous poster hash: 4efb7...1bb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun Soecsavers. Sist jeg skulle ha nye briller gikk jeg en runde innom alle optikere i nærheten, men der var null service så da jeg på Specsavers ble møtt med et smil og god hjelp ble jeg overrasket. Var en gang misfornøyd med innfatningen og fikk hevet kjøpet uten problem. Har målt glassene fra Specsavers hos andre optikere, og de var korrekte. Har skjeve hornhinner og -4 i styrke. Specsavers er eneste butikken som har latt meg deponere på innfatninger slik at jeg kan prøve i ro og mak.

Anonymous poster hash: 9c9e1...402

Synsam lar en også deponere på innfatninger. Det var faktisk de som foreslo det sist jeg

skulle ha nye briller, de sendte med meg 4 stk hjem i 1 uke før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,67 glass hos Specsavers koster 1400,- for to glass. 2100,- for 1,71 glass. Innimellom har de kampanje med 700,- i avslag. Jeg kjøpte briller i mars og betalte da totalt 2300 for briller med 1,67 glass. Har vanskelig for å skjønne hvorfor du sier at Specsavers et dyrere enn Brilleland og andre utifra hva du oppgir av priser.

Anonymous poster hash: eb8a3...42f

Nå må du blande meg sammen med en annen ab. Har bare sagt at Brilleland og Synsam låner ut innfatninger og at Brilleland tar 1550,- per glass, som ja, er dyrere enn hos Specsavers.

Anonymous poster hash: a3df1...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er litt interessant da specsavers nylig fastslo at jeg hadde skeive hornhinner. Jeg har en del skygger i synet, så gode briller er ganske viktig. Har ikke kjøpt brillene enda. Burde jeg gå til en annen optiker som har mer kunnskap når det gjelder dette? Jeg har fått inntrykk av at disse brillene er ganske dyre...



Anonymous poster hash: 87cab...5ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er litt interessant da specsavers nylig fastslo at jeg hadde skeive hornhinner. Jeg har en del skygger i synet, så gode briller er ganske viktig. Har ikke kjøpt brillene enda. Burde jeg gå til en annen optiker som har mer kunnskap når det gjelder dette? Jeg har fått inntrykk av at disse brillene er ganske dyre...

Anonymous poster hash: 87cab...5ab

De har garanti på slikt, så blir du ikke fornøyd, så er det bare å gå tilbake og be om noe annet eller alternativt pengene tilbake. Det kan hende man må forsøke ulike løsninger før man blir tilfreds.

PS

Stiller meg litt spørrende til at konkurrenter snakker negativt om andre kjeder. Sånt slår ofte bare tilbake på en selv. (er antakelig derfor man velger å være anonym?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring og andres tilbakemelding er at dersom du har en "enkel" glass styrke er de fleste fornøyde med glassene. Men vi som har litt knawk med skjevehornhinner og nærsynt eller langsynthet over gjennomsnittet sliter med brillene fra Specsawers.

Da er det bedre å betale mer for et godt syn hos Brilleland, særlig når kjeden har gode tilbud på innfatninger.

Anonymous poster hash: 0e5b8...4e7

Uansett skjev hornhinne, og lang-nærsynhet over snittet, så er ikke det problemer uansett hvilke butikk du velger

Anonymous poster hash: 6a57e...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte brilleseddel fra synsam og bestilte selv hos extraoptikal. Her sparte jeg tusner. Veldig fornøyd med mine briller derifra



Anonymous poster hash: 6a57e...55b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke mine briller fra Specsavers er spesielt bra. Det er mye reflekser i glassene, og de er vanskelig å rengjøre ordentlig. Kanskje jeg ikke fikk så god overflatebehandling på glassene. Ellers var ikke servicen særlig bra heller der jeg var. Damen var ganske sur og informerte meg bl.a. ikke om hva slags behandling glassene ville få. Jeg syns også det var litt rart at jeg ikke fikk med etui da jeg hentet brillene...at det var noe jeg måtte betale ekstra for...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg var ikke fornøyd med Specsavers i det hele tatt når jeg prøvde dem. Drev på nesten et år med flere synstester, bytte av brilleglass og påmontering av neseputer. Fikk liksom ikke styrken til å passe. bytta glass en gang, uten at det hjalp. så mente de at det var brillene som satt for lavt på nesen, så fikk slike neseputer man kunne klistre på (men som løsnet hele tiden). Andre gangen vi skifta glass, skifta de det selv i butikken (vanligvis blir de sendt utenlands sa de), men da passa ikke glassene i innfatningen engang. Da fikk jeg nok, leverte brillene og hevet kjøpet, tok ny synstest på Synsam og kjøpte briller til 600kr på Lensway! Og de har fungert flott i 3 år nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med brillene jeg har kjøpt hos Specsavers. En gang, aldri igjen!

Jeg tok en synstest, som ikke tok mer en knappe ti minutter, og fikk så fastslatt styrken jeg trengte. Optikeren luktet alkohol og virket ikke grundig i sitt arbeid. Jeg fikk ikke hjelp til å finne briller som passer min ansiktsform.

Da brillene kom, prøvde jeg dem i butikken og der virket de greie. Da jeg kom hjem og skulle lese med dem, merket jeg at noe ikke helt var som det skulle. Jeg hadde fått lesebriller med plusstyrke. Jeg gikk til Brilleland for å sjekke om de var enige i Specsavers resultat, noe de selvsagt ikke var. Hos Specsavers hadde jeg fått alt for sterke briller i forhold til det jeg trengte. Jeg trengte lesebriller med lavere styrke, i tillegg til briller for skjeve hornhinner. Jeg hadde visst også behov for avstandsbriller, noe som ikke ble oppdaget under synstesten hos Specsavers.



Anonymous poster hash: 51f23...0c3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spennede å se at dere snakker om servicen til specsavers så mener dere at en gammel sur dame i en bortgjemt butikk som er litt bitter på dagen for mannen døde noen uker siden, representerer HELE forbanna specsavers kjeden som har over 80 butikker bare i Norge?

Kjeden er kåret til Storbritannias mest tillitvekkende merkevare i optikerbransjen gjennom 11 år på rad. Kåringen er basert på undersøkelsen Reader's Digest Trusted Brands, en av Europas største og bredeste forbrukerundersøkelser.

I norge har de markedsandel på over 24% som er den høyeste av alle optikere! (fakta fra www.specsavers.no) og finnes i 10 store land! (fakta fra specsavers.com)

Samt om en optiker bommer en gang så er ALLE optikerene til specsavers HELT ubrukelige da alle kommer fra samme skole? Haha... Må bare trekke på smilebåndet når jeg leser dette.

Og du som jobber i optikk, er du optiker? Det høres ikke ut som det. Selfølgelig vil alle ta synsprøve på ny når en kommer med brilleseddel. Man sikrer seg for reklamasjoner og klager. Å si at man bør ta synsprøve en annen plass er som å si at alle optikere som kommer fra samme skole er elendige utenom de som er i din butikk. BRAVO!

Jeg har briller selv, høye styrker, god erfaring fra alle butikker og kjeder. Specsavers leverer god service, a good bang for the buck og jeg ser bra med brillene mine. Optikerene der er kjempe flinke, og jeg har vært hos optikere som ikke har hatt noe i bransjen og gjør også. Det vil ikke si at alle optikere er dårlige. Som leger, det finnes gode leger og dårlige leger. Det finnes gode advokater og dårlige advokater. Når du finner en som er flink så beholder du h^n.

Av alle brillene jeg har kjøpt opp over livet mitt, kunne jeg nok ha snakket drit om alle butikker og kjeder jeg har kjøpt hos men sånn er det bare. Alle har øyner som ikke er A4 og jeg forstår godt at noen er vanskelige. Fra erfaring fra egen bransje så er bare noen helt umulig å tilfredstille. Noen forventer at ting skal være som det var når de var 14. Helt ubrukelig.

Poenget mitt er skriv heller hvor du var fornøyd og hvor du ikke var fornøyd. Husk at alt som er laget av briller er håndlaget fra synsprøven, til glassene, til slipingen/monteringen, til tilpassningen til utleveringen.

Hilsen en som er over igjennomsnittet glad og interessert i synet sitt.



Anonymous poster hash: cbd37...c31
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HADDE STYRT UNNA SPECSAVER SØRLANDSSENTERET IHVERTFALL! RÆVA BUTIKK!



Anonymous poster hash: fe030...ab8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...