Gå til innhold

Kvinner og utroskap


WubWub

Anbefalte innlegg

Hvis du har lest litt ovenfor så ville du sett at jeg er godt voksen, og etablert. Så kan du også se at jeg er imot utroskap, og at jeg aldri har vært det.:) Men måten du skriver på er veldig barnslig. Fordi noen andre teite personer har vært utro, så er det fritt frem for resten også. Hvor er logikken?

Anonymous poster hash: c0727...cab

Vet du HVA???

Jeg er drita lei av innlegg som disse, har prøvd og snakke fornuft til trådstartere! Det hjelper ikke, vi skal brennes på bålet uansett .

Jeg er selv nærmere 30 år, hver dag er det nye "kvinner, hate" tråder. Skal man ta alle disse seriøst? ??

Da får du deg mye jobb! At du synes jeg er barnslig bryr jeg meg fint lite om

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ottar i mitt hjerte!!!

Jeg blir i værtfall ikke støtt av at damer er mere utro, godt at det kan gå den veien også. Det fryder meg litt. At det er ikke bare menn som er svin

Statestikken viser til at det er flere kvinnelige svin enn mannlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi alle vet så er kvinner oftest utro så jeg lurer litt på, hvorfor er dere kvinner utro?

Er det ikke nok romantikk og spenning i forholdet dere er i så derfor hopper dere videre å puler på menn utenfor forholdet?

Vis det er slik, hvorfor slår dere ikke opp først som sist? Eller er det slik at dere bare er sammen med "gubben" av økonomiske årsaker?

Å spørre om årsaker til at kvinner begår utroskap er kurant nok. Det slår meg likevel at du egentlig ikke ønsker noen innspill, forklaringer eller saklig diskusjon rundt emnet.

Først, selv om det ifølge deg er noe alle vet, så er det ikke kvinner som oftest er utro. Nå er statistikk forbanna lett å vrøvle til, men etter å ha googlet litt rundt temaet, finner jeg flere kilder på at menn fortsatt er mer utro. Statistikken viser riktignok at kvinner er mer utro enn tidligere, men fremdeles er det menn som "topper" statistikken.

Når det gjelder årsak, ser jeg at et mer individualisert samfunn er en forklaring det pekes på i flere artikler. Man vil "levva livet" og ikke gå glipp av muligheter.

Anonymous poster hash: ba005...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder å bite på.....den fyren er åpenbart bare oppmerksomhetssyk. Dakar liten. Skaff deg et liv heller....Husk, hvis du bare treffer grusomme damer, så er den eneste fellesnevneren deg, of det er der du må rette blikket. Og hvis kvinner er så fæle, hva gjør du på kvinneguiden?



Anonymous poster hash: 3be2b...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsSmith

Som vi alle vet så er kvinner oftest utro så jeg lurer litt på, hvorfor er dere kvinner utro?

Er det ikke nok romantikk og spenning i forholdet dere er i så derfor hopper dere videre å puler på menn utenfor forholdet?

Vis det er slik, hvorfor slår dere ikke opp først som sist? Eller er det slik at dere bare er sammen med "gubben" av økonomiske årsaker?

Du vet, vi har kommet litt lengre enn den tiden det var menn som forsørget familien og at kvinner var avhengig av dem..

Hvorfor noen kvinner eller menn er utro kan jeg ikke gi deg svar på, da jeg aldri har forstått dette selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kvinnene som er utro er som regel det fordi mennene deres ikke får med seg at samlivet ikke fungerer. Hennes utroskap er ofte en indikator på at noe elementært er galt i parforholdet - gjerne kommunikasjon ifht. arbeidsfordeling i hjemmet o.l.

Mannens utroskap er oftere en konsekvens av at han fikk sjans på noe.

Det er en gammel myte som ikke stemmer. De siste store undersøkelsene i USA viser at menn og kvinner ofte er utro av samme grunner: blir ikke sett av partner, får ikke bekreftelse, noe i forholdet som mangler, etc. Det er nok ikke slik at kvinner er så veldig mye bedre til å se sin partner og hans behov i forholdet enn omvendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Er det ikke en fordel for oss kvinner som ikke har vært utro, og ikke har noen planer om å bli det, at det er flest kvinner som er utro? Jeg har lettere for å styre meg selv, enn mannen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvinnene som er utro er som regel det fordi mennene deres ikke får med seg at samlivet ikke fungerer. Hennes utroskap er ofte en indikator på at noe elementært er galt i parforholdet - gjerne kommunikasjon ifht. arbeidsfordeling i hjemmet o.l.

Mannens utroskap er oftere en konsekvens av at han fikk sjans på noe.

Dette tror jeg stemmer godt i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Det er en gammel myte som ikke stemmer. De siste store undersøkelsene i USA viser at menn og kvinner ofte er utro av samme grunner: blir ikke sett av partner, får ikke bekreftelse, noe i forholdet som mangler, etc. Det er nok ikke slik at kvinner er så veldig mye bedre til å se sin partner og hans behov i forholdet enn omvendt..

Beklager forenklingen, det var irritasjonen over Wubwub stadige misogynistiske tråder som trigget.

Alle med litt med litt omløp i knotten vet at det er flere variabler bak kvinners utroskap enn bare dette. Men jeg tror fremdeles at kvinners utroskap er knyttet opp mot det samme som ligger bak en del samlivsbrudd hvor kvinnen er den som setter strek for samlivet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder å bite på.....den fyren er åpenbart bare oppmerksomhetssyk. Dakar liten. Skaff deg et liv heller....Husk, hvis du bare treffer grusomme damer, så er den eneste fellesnevneren deg, of det er der du må rette blikket. Og hvis kvinner er så fæle, hva gjør du på kvinneguiden?

Anonymous poster hash: 3be2b...2ed

Jeg har til dags dato aldri møtt noen kvinner som er "grusomme" heldigvis. Ikke syntes jeg kvinner er fæle heller. Faktisk så er min ydmyke mening den at kvinner er det flotteste og herligste som verden har å by på :) Verden ville blitt en grå og kjedlig plass om vi ikke hadde damer til å berike oss menn med varme, omsorg og vakkerhet.

Når det kommer til utroskap så er det en seig myte at menn er oftest utro og dette verdensbildet går igjen som en rød tråd i mange innlegg her hvor det blir tegnet et ufordelaktig bilde av menn som ikke greier styre seg når det er faktum er at menn og kvinner i snitt er like ofte utro. I noen land er tilogmed kvinner de som troner toppen på utro toppen.

I eldre tider så var det selvfølgelig omvendt men tidene har forandret seg så da syntes jeg det på sin plass å komme med en litt mer realistisk oppdatering på ståa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært utro, og kan ikke se for meg at jeg kommer til å være det heller. Dette til tross for at jeg er i et langdistanseforhold, og det er flere tusen kilometer mellom oss. :)

Jeg har dog sagt til typen min at om han skulle bli hodestups forelsket i noen andre, så tar jeg det ikke ille opp. Dvs, jeg ville selvfølgelig blitt veldig lei meg og sånn, men jeg hadde ikke klandret han. Jeg skjønner jo at denne avstandsgreia ikke er for alle, selv om jeg gjerne skulle ønske det kunne fungere og bli oss to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Vet du WubWub - du minner meg mye om min eks i måte du i ene øyeblikket elsker og opphøyer kvinner, og i det neste øyeblikket river dem ned fra pidestallen, spytter og tråkker på dem.

Har du noen anelse om hvor creepy sånne som deg er?

bra du unnskylder deg på vegne av ditt kjønn. helt utrolig hvor mye svineri ditt kjønn har stått for, kvinner er nesten som griser

Faktisk så er min ydmyke mening den at kvinner er det flotteste og herligste som verden har å by på :) Verden ville blitt en grå og kjedlig plass om vi ikke hadde damer til å berike oss menn med varme, omsorg og vakkerhet.

Endret av pluviophile
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke. Jeg kjenner kun menn som har vært utro. Og de har vært utro fordi muligheten har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mange såkalte snille gutter som aldri har vært utro, men som ville vært uto med meg mot kjærestens sine om jeg ikke hadde stoppet dem. Tidligere likte jeg oppmerksomhet fra opptatte gutter for å pleie den dårlige selvtilliten min, og fikk et boost av å vite at jeg kunne fått gutter som var opptatte.

Hadde gutter blitt lagt an på like ofte som jenter blir, ville de nok vært utro MYE oftere.

Anonymous poster hash: 6683a...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du WubWub - du minner meg mye om min eks i måte du i ene øyeblikket elsker og opphøyer kvinner, og i det neste øyeblikket river dem ned fra pidestallen, spytter og tråkker på dem.

Har du noen anelse om hvor creepy sånne som deg er?

Jeg er ikke slik av natur så jeg er nok ikke så lik eksen din. Alle jeg har på skype er hunnkjønn rett og slett fordi jeg trives best med å prate med damer. Aldri på noen måte river jeg de ned fra noe pidestall, tvert imot så tror jeg du hadde blitt sjokkert om du visste hvor mange støttente og varme kommentarer jeg pleier komme med. Mange av de jeg kjenner pleier si at en 30mins samtale med meg er en av de beste selvtillit og ego boosterne hehe :)

Den teksten som du quotet kom litt feil ut, var dårlig formulert fra min side så det tar jeg på min kappe. Jeg mener ikke kvinner generelt er griser, men jeg føler utroskap er grisete adferd uansett om det er menn eller kvinner som gjør det.

Det er en grunn til at jeg på kvinneguiden og ikke noen andre debatt fora, og den grunnen er rett og slett at jeg liker prate med damer og om jeg kunne valgt kjønn når jeg var bebi så ville jeg glatt valgt hunnkjønn :)

Syntes det er litt urettferdig at damer skal være så utrolig mye vakrere enn oss kjedlige og grå gutta hehe. Ikke det at det gjør meg sint eller sjalu på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummels

Kvinner er mest utro, lik det eller ikke. Jeg skjønnet godt at kvinner liker å skylde på menn, og vil at kvinner skal være de uskyldige. Kvinner er vel utro pga de vil ha mest mulig oppmerksomhet. Tror de at mannen skal godta det? Jeg har opplevd to utro kvinner! De knuste meg helt pga de selv ville ha oppmerksomhet, de trodde vel at jeg ikke hadde følelser og da kunne de gjøre hva de ville uten at jeg skulle bli såra :sur: Når jeg fant det ut, da kom de så uskyldig de bare kan og beklaget seg og sa de elsket meg og skulle aldri gjøre noe sånt igjen. Jeg gikk ikke på den og slo opp. Dette kommer jeg ALDRI over!!!

Menn er utro pga de stikker kuken sin inn i alt de får tak i. De er drittsekker og tenker ikke med annet enn kuken. De eier ikke følelser. Likevel er det flere og flere utro kvinner. Det betyr ikke at det ikke er menn som er utro. Det er alt for mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du WubWub - du minner meg mye om min eks i måte du i ene øyeblikket elsker og opphøyer kvinner, og i det neste øyeblikket river dem ned fra pidestallen, spytter og tråkker på dem.

Har du noen anelse om hvor creepy sånne som deg er?

Jupp. NPD. Lyser laaaaaang vei......kjenner lusa på gangen fra mils avstand.

Anonymous poster hash: 3be2b...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra du unnskylder deg på vegne av ditt kjønn. helt utrolig hvor mye svineri ditt kjønn har stått for, kvinner er nesten som griser

Kan strengt tatt sies om mange menn også. Det finnes drittsekker av begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke slik av natur så jeg er nok ikke så lik eksen din. Alle jeg har på skype er hunnkjønn rett og slett fordi jeg trives best med å prate med damer. Aldri på noen måte river jeg de ned fra noe pidestall, tvert imot så tror jeg du hadde blitt sjokkert om du visste hvor mange støttente og varme kommentarer jeg pleier komme med. Mange av de jeg kjenner pleier si at en 30mins samtale med meg er en av de beste selvtillit og ego boosterne hehe :)

Den teksten som du quotet kom litt feil ut, var dårlig formulert fra min side så det tar jeg på min kappe. Jeg mener ikke kvinner generelt er griser, men jeg føler utroskap er grisete adferd uansett om det er menn eller kvinner som gjør det.

Det er en grunn til at jeg på kvinneguiden og ikke noen andre debatt fora, og den grunnen er rett og slett at jeg liker prate med damer og om jeg kunne valgt kjønn når jeg var bebi så ville jeg glatt valgt hunnkjønn :)

Syntes det er litt urettferdig at damer skal være så utrolig mye vakrere enn oss kjedlige og grå gutta hehe. Ikke det at det gjør meg sint eller sjalu på noen måte

:natti: jeje.. du er bare så perfekt altså.

Anonymous poster hash: 3020e...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...