AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 God kveld. Jeg er en jente på 22 år, og jeg sliter med at jeg konstant føler meg utmattet og sliten. Jeg er alenemor for en enormt snill jente på 1,5 år, og jeg er i jobb i 80%. Når jeg er hjemme med jenta mi, har jeg ikke den energien jeg skulle ønske jeg hadde - alt føles som et "ork", og det er ikke en god følelse. Jeg jobber på barneskole, og kroppen min "søker" alltid et sted å sitte, og dette fordi jeg føler meg tung i kroppen og fri for energi fra morgen til dagens slutt. I hverdagene legger jeg meg gjerne klokken ni, og sover som regel før klokken er ti, og de rundt meg reagerer på at jeg er så tidlig i seng. Jeg får 8-9 timer søvn, men jeg føler meg likevel fri for energi. Har prøvd å sove mindre, men da føler jeg meg enda verre. Har nylig vært hos legen og tatt blodprøver - de sjekket blant annet jern, blodprosent, blodtrykk, stoffskifte osv. uten noen uvanlige funn, alt så altså ut til å være helt normalt. Jeg er normalt aktiv, har et sunt og normalt kosthold - så jeg forstår ikke hvorfor jeg hele tiden føler meg tom for energi. Legen har ingen råd, og jeg føler på en måte at de ikke tar meg på alvor - uten at jeg har noe spesifikt å sikte til, og spesielt ikke siden alle prøvene er normale. Er det noen som har opplevd noe lignende, og som vet hva det kan være? Jeg er lei av å ikke klare å gi optimalt av meg selv til datteren min, og jeg er lei av jeg ikke klarer å yte så godt som jeg vet at jeg kan - men ikke klarer. Hilsen en fortvilt småbarnsmamma som skulle ønske hun var en energibombe! Anonymous poster hash: 6e446...338
Nuttery Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Har det akkurat likt. Var hos legen og tok samme tester som deg uten at noe var unormalt, føler meg fortsatt like trøtt og sliten og har gjort det i snart et år.
venus_ Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Føler du at du har for mye å gjøre eller føler du at der egentlig ikke er noen grunn til at du skal føle deg sliten? Hvilke andre blodprøver tok du? Du burde også teste om du har nok av div vitaminer.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Har hatt en ganske hektisk periode i livet det siste året hvor veldig mye har skjedd, så det kan kanskje ha en sammenheng med det. Nå for tiden ligger den største bekymringen på det økonomiske - om jeg vil klare meg økonomisk alene med lillemor - noe som akkurat, på millimeteren går rundt nå. Føler at jeg har mye å gjøre, men jeg vil tro det er fordi jeg hele tiden føler meg sliten, og fordi alt føles så tungt. Samtidig ser jeg ikke noen spesiell grunn til at jeg skal føle det slik. Vet ikke hvilke andre blodprøver de tok, for det var ganske mye - men alt var normalt, og jeg regner med de ville opplyst meg om det skulle være noen mangler. Kan hende jeg bør ta flere prøver av fks. vitaminmangel, det kan jo hende det ligger noe der. Mista en del blod under fødselen (2 liter), men de har sjekka jernlageret i ettertid, og det sier de er normalt. En annen ting som også kommer sammen med all slitenheten er at - hvis jeg sitter og reiser meg opp, så svartner det for meg i noen sekunder, føles nesten som om jeg er på tur til å besvime, men så går det over. Dette kommer så og si hver gang, spesielt hvis jeg har sittet på gulvet eller på huk. Dette er vel kanskje ganske vanlig? Hva kan det evt. komme av? Anonymous poster hash: 6e446...338
venus_ Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 En annen ting som også kommer sammen med all slitenheten er at - hvis jeg sitter og reiser meg opp, så svartner det for meg i noen sekunder, føles nesten som om jeg er på tur til å besvime, men så går det over. Dette kommer så og si hver gang, spesielt hvis jeg har sittet på gulvet eller på huk. Dette er vel kanskje ganske vanlig? Hva kan det evt. komme av? Anonymous poster hash: 6e446...338 Jeg hadde det slik da jeg hadde jernmangel, kanskje du er helt i nedre delen av referanseområdet? Men å gå å bekymre seg mye er nok til å bli sliten og utmattet.
BritneyBitch Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Det første du bør gjøre er i alle fall å få deg en sykemelding i et par ukers tid. Kjenn etter hvordan kroppen reagerer når du ikke har noen forventninger og press i livet ditt, bortsett fra datteren din. Stress kan gjøre deg veldig syk, men det kan også være andre ting som ikke går over ved å fjerne uromomenter.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Det første du bør gjøre er i alle fall å få deg en sykemelding i et par ukers tid. Kjenn etter hvordan kroppen reagerer når du ikke har noen forventninger og press i livet ditt, bortsett fra datteren din. Stress kan gjøre deg veldig syk, men det kan også være andre ting som ikke går over ved å fjerne uromomenter. Jeg har ikke rett på sykemelding enda fordi jeg ikke har jobbet to måneder i strekk, så det vil bli en enda større økonomisk bekymring siden de da vil trekke meg i lønn. Har også vært mye syk i det siste, har blant annet hatt to tette halsbetennelser, bihuletetennelse, og jeg er så og si hele tiden tett i nesen, fryser veldig lett og har mye vondt i hodet. Legen mener det kun er forkjølelse nå, og det er vel ikke usannsynlig. I dag sov vi lenge, dro til lekeland som jeg holdt ut i 1 1/2 time, og nå er jeg helt utmattet - ligger langflat på sofaen mens lille sover luren sin. Jeg_er_lei!Anonymous poster hash: 6e446...338
BritneyBitch Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har ikke rett på sykemelding enda fordi jeg ikke har jobbet to måneder i strekk, så det vil bli en enda større økonomisk bekymring siden de da vil trekke meg i lønn. Har også vært mye syk i det siste, har blant annet hatt to tette halsbetennelser, bihuletetennelse, og jeg er så og si hele tiden tett i nesen, fryser veldig lett og har mye vondt i hodet. Legen mener det kun er forkjølelse nå, og det er vel ikke usannsynlig. I dag sov vi lenge, dro til lekeland som jeg holdt ut i 1 1/2 time, og nå er jeg helt utmattet - ligger langflat på sofaen mens lille sover luren sin. Jeg_er_lei!Anonymous poster hash: 6e446...338 Det kan også være tegn på alvorlig sykdom eller stress. Ved stress får du også nedsatt immunforsvar. Jeg snakker forøvrig ikke om hverdagsstress, men alvorlig stress over lang tid. Hva du enn feiler, så er det ikke normalt å ha det sånn.
Gjest incognita Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har ikke rett på sykemelding enda fordi jeg ikke har jobbet to måneder i strekk, så det vil bli en enda større økonomisk bekymring siden de da vil trekke meg i lønn. Har også vært mye syk i det siste, har blant annet hatt to tette halsbetennelser, bihuletetennelse, og jeg er så og si hele tiden tett i nesen, fryser veldig lett og har mye vondt i hodet. Legen mener det kun er forkjølelse nå, og det er vel ikke usannsynlig. I dag sov vi lenge, dro til lekeland som jeg holdt ut i 1 1/2 time, og nå er jeg helt utmattet - ligger langflat på sofaen mens lille sover luren sin. Jeg_er_lei!Anonymous poster hash: 6e446...338 Du har rett til sykepenger etter 4 uker i arbeid, egenmelding vanligvis etter 7.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Ok, da vet jeg det. Har vært så mye hos legen det siste året at jeg har fått frikort, og per dags dato føler jeg ikke at de tar meg på alvor, så jeg blir "dratt tilbake" av tanken på å dra til legen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram, hvordan jeg skal fortelle dette eller noen ting. Samtidig får jeg dårlig samvittighet både ovenfor jobb og ovenfor datteren min som må være i barnehagen mens jeg er hjemme - hvis jeg skulle sykemelde meg..tror det er en ganske dum tankegang, men samtidig er jeg nødt til å finne ut hva som er galt snart - ellers blir jeg å gå på veggene til slutt. Anonymous poster hash: 6e446...338
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå