Gå til innhold

jeg forventer alt for mye av folk.........

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er over gjennomsnittlig hyggerlit, tror jeg. Når en venn går gjennom noe vanskelig, kommer jeg gjerne å hjelper til i hjemmet, og gir støttende ord og letter sitiuasjoner. Jeg reiser meg for eldre på bussen, og gjør stort sett det jeg kan for å gjøre livet til andre lettere, og ser på dette som en selvfølge. Jeg henter og bringer venner som ikke har lappen, om det passer tidskjemaet mitt, og jeg gir bort ting jeg selv ikke har bruk for.

Problemet er bare at jeg merker folk flest ikke er like generøse, og jeg blir litt skuffet over det.. Jeg brakk nettop foten, og det er slett ikke alle som reiser seg for meg på bussen. Da en venninde kom i samme situasjon, kom jeg hjem til henne og vasket og hjalp henne med å vaske håret. Hun tilbyr ikke meg det samme jeg gjorde for henne. Folk bryr seg jo, men ingen gir liksom like mye tilbake..

Jeg gir bort og behandler folk så godt jeg kan. Er generelet veldig snill. Men kan jeg ikke forvente det samme tilbake da? *Nei det kan jeg vist ikke.

Problemet er jo at jeg blir skuffet da. Håpet de stilte opp på lik linje.

Noen som har tips til hva jeg kan tenke på i slike situasjoner?

Pleier tenke på at, selv om jeg har "tid" til å gjøre slikt, har kansje ikke andre det. Men det å reise seg på bussen for ei med brekt for handler jo ikke om tid.. Og jeg måtte kjøpe av ei venninde en brukt kjole, jeg får aldri arve gratis.

Er jeg sær eller?! haha

Anonymous poster hash: 16f47...d22
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som om jeg skulle ha skrevet dette! Akkurat hva jeg føler også!

Anonymous poster hash: 6cf6b...a99
  • Liker 1
Skrevet

Nei, du er ikke sær. Folk er generelt veldig selvopptatte.

Det er ikke snakk om å gi bort ting man selv ikke trenger/bruker eller hjelpe til om en venn eller familie trenger hjelp uten å forvente noe igjen. Hvis man hjelper fremmede med småting, eks plukke opp ting de har mistet ol så blir man nesten mistenktgjort.

Anonymous poster hash: 86343...a5f
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tør du å spørre om litt hjelp når du trenger det?

Kanskje de du er så god mot har en evne til å tro at du fikser alt selv?

Mennesker er ofte litt redde for å 'blande seg' om de tror at den som hjelper andre er en type som klarer alt selv.

- mange av dem vil gjerne hjelpe, men de venter på å bli spurt før de tør å trå til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...