Gå til innhold

vil lagre bilder ett annet sted - usb?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har dataen ganske full av bilder, men nå er dette bilder som jeg ikke vil slette da det er endel familiebilder osv. Så begynner pcn å bli gammel også, så jeg tenker på å overføre bildene så pcn ikke trenger å bli full av dem.

Så jeg lurer på, hva burde jeg kjøpe? jeg vil lagre bildene trygt en plass og jeg har jo hørt om ekstern harddisk, usb, minnepenn osv. Men hva er best? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var en ivrig hobbyfotograf helt fram til noen få år siden. Den gang lagret jeg bildene på DVD.

De eldste av disse er det mange filer som ikke lengre kan leses.

Jeg har flyttet alt dette over på to eksterne harddisker, som jeg oppbevarer på to forskjellige steder. Så jeg har to kopier.

Usb-minnepenner er også ok, men de forsvinner veldig lett, stjålet eller lånt av noen som sletter bildene dine...

Har også en kopi av noen gb med bilder jeg anser som viktige i nettskyen.

Skrevet

ja usb-minnepennene har kanskje ikke like bra plass som de eksterne harddiskene har?

men jeg har lest flere som har 2 eksterne harddisker med det "samme" i, er det så stor sjans for at de blir ødelagte/mister bildene da?

Skrevet

Ikke så stor sjans, men ikke så liten heller, har sett det flere ganger. Det hender de går i stykker. Da er det greit å ha en kopi. Hvis du allerede har bildene på datamaskinen din så er jo også det en kopi.

Skrevet

Ja det kan være smart. Takk for svar!

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg har kopi av alle mine ting (som jeg anser som viktig) på to forskjelliger hard disker og på Dropbox/Google Drive.

Skrevet

:blink: Jeg har to fulle kopier av hele harddisken min på to eksterne harddisker og diverse minnepinner. Den ene eksterne harddisken min er nå 10 år. Aldri hatt noen problemer. O_o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...