Lythande Skrevet 16. juli 2004 #21 Skrevet 16. juli 2004 Det er den retningen jeg liker best også - klesstilmessig sett.
Gjest GreenSky Skrevet 16. juli 2004 #22 Skrevet 16. juli 2004 Victorian synes jeg blir litt voldsomt. (og dyrt!) Jeg er alve-goth, jeg.
Tusseline Skrevet 16. juli 2004 #23 Skrevet 16. juli 2004 Man skal være veldig forsiktig med å definere hva en goth egentlig er- fordi det finnes høyst sannsynlig like mange svar som det finnes gothere der ute. Derfor, det finnes ingen fasitsvar. En ting som er sikkert, er at gothkulturen først og fremst dreier seg om et musikkmiljø. Det finnes ingen felles religion- innen gothkulturen finner man både kristne, okkultister, wicca, ateister og kanskje også satanister. Gothere deler ofte en grunnide, musikalsk og/eller som livsholdning, om å se det vakre i det dystre. Det betyr ikke at gothere går rundt og er deppa hele tiden, men at melankoli og tristhet blir sett på som en verdifull følelse på lik linje med det å være glad. Men det finnes også mange som er gothere innerst inne, men ikke alltid viser det utenpå. Man kan derfor ikke alltid se på et menneske om det er gother eller ikke. De fleste vil nok beskrive meg som en goth, nettopp fordi jeg speiler med igjen i mange av "kjennetegnene".
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2004 #24 Skrevet 16. juli 2004 En kamerat har skrevet et livslangt referat av dette: http://www.lestat.no/visstatisk.php?side=g.../hvaergoth.html Men selv mener jeg en gother er en som nettopp levde i gotikken. Dagens "gothere" er kun mennesker med sans for en pen stil. Eller som en annen kamerat sa; Homser er gothere i sivil iallfall mannestilen, jeg må være enig der. Jeg ler hver gang jeg ser en mann med blondeskjorter og stas, det er ikke min stil. Heller metal-stil da, men ikke for voldsom. Bah
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #26 Skrevet 16. juli 2004 Jeg vet ikke jeg' date= jeg er goth, selv om Luciana mobber meg for å være "fake". Det er liksom hele pakka, felleskapet. Vanskelig å forklare. Må tenke litt mer på den. Det er fordi du sier "gother". Gotiker på norsk, goth på engelsk. En venninne av meg har skrevet en veldig bra artikkel om hva gotikk er: http://home.no.net/damber/gothic/gothsub.html Det er ikke bare en måte å kle seg på, som mange tror, men gotikerene liker også den gotiske musikken, og det rundt. Å se det vakre i det mørke osv.
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #27 Skrevet 16. juli 2004 Victorian synes jeg blir litt voldsomt. (og dyrt!) Jeg er alve-goth' date= jeg. Jeg er nok det som kalles "trad goth" på engelsk.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #28 Skrevet 16. juli 2004 HAHA, den tråden her minnet meg om south park episoden hvor Stan blir gother Eller som det sto i Nemi: Spm til Nemi: Jeg trodde du var gother? Nemi: Det var før goth betydde "jeg lever for å være pretensiøs og tar aldri av meg flosshatten" spm: har det ikke alltid betydd det? Nemi: Silentium
Gjest Virvar Skrevet 16. juli 2004 #29 Skrevet 16. juli 2004 Har alle gothere farget håret svart? kan man f.eks være blondine, eller blir dette feil (hvis man kan kalle det feil da).?
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #30 Skrevet 16. juli 2004 Nei, ikke alle gotikere har svart hår. Det går mer på måten man er enn på hvordan man går gledt/ser ut. Ja, de fleste går sortkledt, men man må ikke gå kledt i sort. Det er en helhet, med musikk og tenkemåte. Veldig vansklig å forklare. Se her: http://www.gothic.no/netgoth.htm
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2004 #31 Skrevet 16. juli 2004 Tusseline: Javisst! JEG VET HVOR HAN BOR!!! Kjenner du han og i virkeligheten eller bare internettish?
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2004 #32 Skrevet 16. juli 2004 Nei' date=' ikke alle gotikere har svart hår. Det går mer på måten man [i']er enn på hvordan man går gledt/ser ut. Ja, de fleste går sortkledt, men man må ikke gå kledt i sort. Det er en helhet, med musikk og tenkemåte. Veldig vansklig å forklare. Se her:http://www.gothic.no/netgoth.htm Hæhæh. Ville ikke tatt hun som driver den siden så veldig seriøst.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2004 #33 Skrevet 16. juli 2004 Det er helt umulig å definere livsfilosofien til en gother. Det er omtrent som å definere livsfilosofien til en nordmann... Vi er alle forskjellige, men kanskje de ekstreme miljøene er flinkere til å omfavne forskjellene enn mainstream-miljøene? Det er lov å være seg selv og stå for noe når man er blacker... selv om det ikke er det "vanlige" i miljøet. Vanker selv i et semi-kristent blacker-miljø, og må si at det ikke blir sett på som merkelig at jeg så å si er antikrist Det jeg prøver å si, er at det er en del av gamet å være annerledes, derfor er det ikke bare godtatt, men i mange tilfeller påkrevd. Derfor liker vi heller ikke H&M-gothere, fordi de ikke er annerledes, men mainstream. (selv om jeg må innrømme at jeg har kjøpt ett og annet plagg på H&M :oops: ) Noen mener at man er fake hvis man ikke går i fullt attire på jobb/skole/stallen/butikken,ja, til enhver tid. Andre driter i det og lar deg gjøre som du vil, bare du er med på en fest og er kul å prate med. Jeg hater å bli tillagt egenskaper på bakgrunn av klærne mine, håret mitt, sminken min eller hvor jeg vanker. Jeg går alltid i svart, men jeg er absolutt ikke depressiv for det. Jeg har heller ikke planer om å ta livet av meg, eller noen andre, for den sakens skyld. Jeg liker heller ikke at noen mener at jeg er for blid og hyggelig til å være gother/blacker. Nei, jeg er ikke skummel, jeg er MEG. Og det har jeg tenkt å fortsette med.
Dru Skrevet 16. juli 2004 #34 Skrevet 16. juli 2004 Du har et poeng der, Bjørnsdatter. Det med å bli godtatt. I det gothmiljøet jeg vanket litt i, snakket alle om hvor åpne og inkluderende de var. Men sa du en feil ting, liker en sang som ikke er "godtatt", eller smilte for mye i det hele tatt, så ble du uglesett... Og ikke minst det med litteratur. Hadde du ikke lest det og det, så kunne du bare glemme å snakke med de folkene. Jeg definerer meg ikke som gotiker, og har vel egentlig aldri gjort det, selv om mange av "tegnene" er der. Jeg liker regn og mørke dager, jeg synes de er vakre. Solfylte dager avslører for mye, det blir for åpent. Jeg setter pris på musikk med dystre undertoner. Jeg føler meg misforstått i det daglige liv fordi jeg ikke setter pris på det andre setter pris på. Men nå har jeg lært å være meg selv. Jeg lar meg ikke diktere av et miljø. Jeg digger Evanescence, Marilyn Manson, Rammstein, Zeromancer og de to siste albumene til Theatre of Tragedy(Musique og Assembly). For meg ble det hele et litt vel lukket miljø. Jeg er lært opp til at skal man få nye venner, så må man smile og prate om hyggelige ting, og det falt ikke i helt god jord der i gården
Tusseline Skrevet 16. juli 2004 #35 Skrevet 16. juli 2004 Tusseline: Javisst! JEG VET HVOR HAN BOR!!! Kjenner du han og i virkeligheten eller bare internettish? Hehe. Vel... kjenner han ikke kjempegodt lissom, men har kjenneskap til han ja
Gjest GreenSky Skrevet 16. juli 2004 #36 Skrevet 16. juli 2004 Har alle gothere farget håret svart? kan man f.eks være blondine' date=' eller blir dette feil (hvis man kan kalle det feil da).?[/quote'] Jeg har ikke svart hår. :-)
Gjest GreenSky Skrevet 16. juli 2004 #37 Skrevet 16. juli 2004 For meg ble det hele et litt vel lukket miljø. Jeg er lært opp til at skal man få nye venner, så må man smile og prate om hyggelige ting, og det falt ikke i helt god jord der i gården Sier du det? Det har jeg ikke merket noe til. Gothere smiler og ler de også, i alle fall jeg og de jeg vanker med. :D
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #38 Skrevet 16. juli 2004 Sier du det? Det har jeg ikke merket noe til. Gothere smiler og ler de også, i alle fall jeg og de jeg vanker med. :D Helt enig! Har ikke merket noe til at det er luket. For meg var det på en måte noe som fallt på plass da jeg møtte andre likesinnede!
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #39 Skrevet 16. juli 2004 Hæhæh. Ville ikke tatt hun som driver den siden så veldig seriøst. Hvorfor ikke? Hun er da hyggelig nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå