AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Er det bare jeg som er hårsår eller er det noe i det. Vil først nevne at jeg har legeskrekk siden jeg har blitt utsatt for noen som ikke ville mitt beste. Det er jo skremmende i seg selv, siden vi er ganske avhengig av å få skikkelig behandling av legen. Saken er den at jeg har en mild form for diabetes og har gjentatte ganger fortalt legen om min frykt for føling.. Jeg vet at det finnes medisiner som man ikke får føling av, som Metformin. Så når jeg var hos legen min sist gang så foreslo hun nye medisiner.. jeg var villig til å prøve de, men så kom det helt på slutten etter at jeg var klar for å gå at hun sa at jeg kunne få føling av medisinene.. Nå kommer spørsmålet.. jeg fikk en følelse av at hun ville at jeg skulle lide... For det burde finnes andre alternativ? Hva tror dere? Må nevne at jeg er ei hårsår jente og tar mye personlig.. så kan ha tolket det feil. Anonymous poster hash: f6517...ba2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Legen din er satan i forkledning. Åpenbart Anonymous poster hash: 63e6f...7cf
Fru Skribent Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Synes det er et useriøst svar på mitt spørsmål..
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Det besvarer seg selv. Selvfølgelig vil ikke legen at du skal lide. Anonymous poster hash: 63e6f...7cf 2
Fru Skribent Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Siden jeg flere ganger har poengtert min redsel for føling, så synes jeg det var merkelig av henne å foreslå medisiner som mest sannsynlig gir føling?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 Du kan fint unngå føling uten bruk av medisiner. Siden du har en mild form synes jeg det er rart du vil ha medisiner når det enkelt kan kontrolleres ved hjelp av riktig kosthold og blodsukkermåling Anonymous poster hash: 54c35...526 1
Sugerøret Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Hvem har fortalt deg at du ikke kan få føling på metformin? Jeg tar de og får føling alikevel 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Glemte å skrive. Metformin og andre diabetikum gir også nedsatt nyrefunksjon, så leger skal ikke bare skrive det ut ved hytt og vest fordi du har en lett diabetes. Du skal utredes skikkelig Anonymous poster hash: 54c35...526
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Du har dessverre alltid mulighet for å få føling når du har diabetes. Det er nok det legen ville frem til.Anonymous poster hash: ad93d...2d0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 Synes det høres rart ut å ha en "mild form for diabetes". Enten har man type 1 eller type 2. (Eller en mindre vanlig type som ligger midt i mellom disse). Men når du snakker om "mild form", så antar jeg at du har type 2 diabetes? Type 2 diabetes kan veldig mange bli frisk av med litt innsats. Det vil si at man må holde vekten innenfor normalen, altså ha normal BMI, samt trene jevnlig og spise sunt og unngå mest mulig raske karbohydrater. Klarer man dette, kan man langt på vei greie seg uten medisiner og de bivirkninger som slike medisiner ofte gir. Anonymous poster hash: 7db40...f08
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Du vet det at du ikke får velge egne piller? En lege vil ikke gi deg en type pille fordi u vil ha det om legen mener en annen type pille vil virke bedre for deg. Det er legen som er lege å selv om du har google gir det deg ikke ett snev av medisinsk kompetanse. Anonymous poster hash: 55290...915
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå