AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Hei! Jeg lurer på om noen som er i samme situasjon kanskje kan komme med noen tips og råd til hvordan man kan fikse det å ha lite energi. Jeg er veldig sliten om dagene. Har riktignok ikke sovet nok i det siste, men har ikke sovet så mye mindre enn jeg trenger og syntes ofte ikke at det blir så veldig mye bedre om jeg sover i åtte timer f.eks. I tillegg tar jeg kosttilskudd som skal gi økt energi, passer på å få i meg forskjellige frukt og grønnsaker og trener av og til. Etter å ha trent er jeg gjerne supersliten og orker nesten ikke å gjøre noe annet som krever konsentrasjon osv i flere timer etterpå. Jeg studerer, og når jeg kommer hjem fra universitetet er jeg ofte svært sliten. Så da kaster jeg bort tid på å stirre i taket, høre på musikk og ja, utsette ting rett og slett. En time eller to kan gjerne fly avgårde, og når jeg så endelig begynner å jobbe med for eksempel en oppgave er jeg alltid så irritert på meg selv for at jeg ikke begynte etter å kanskje ha slappet av i 15 min f.eks. Er nærmest konstant sliten, og blir enda mer sliten av at jeg stresser og er irritert på meg selv. Mine hovedproblemer er nok at jeg har lite energi og dårlig selvkontroll... Så, noen som vet om noe som hjelper på? Eller som rett og slett har det på samme måte? Anonymous poster hash: a1220...e82
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Det høres ut som at du påtar deg altfor mange oppgaver i løpet av en vanlig dag, og at du ikke tar deg tid til å lytte til kroppens signaler om at nok er nok nå. For å få mer energi, så kan kanskje ginseng hjelpe i tillegg til det kosttilskuddet du allerede tar. Men om du fortsetter med rovdrift på deg selv, så hjelper det ikke å ta all verdens med vitaminer og mineraler - kroppen din vil fortsatt si ifra at nok er nok nå. Hvis du virkelig mener at å stirre i taket er bortkastet tid, så tenk om igjen. Du må faktisk roe deg ned, og hvis hjernen din roer seg ned på denne måten, så hvorfor ikke fortsette å stirre i taket? Du studerer, du trener, men jobber du i tillegg? Og så lurer du på hvorfor du konstant er sliten og trøtt? Og manglende søvn på toppen av alt dette kan jo ta knekken på hvem som helst! Ikke gjør alt på èn gang, du er jo da ingen robot! Og dette med manglende disiplin må du rett og slett øve deg mye og ofte på. Ikke tren samme dagen som du har undervisning. Men om det hjelper deg å roe deg ned etter en lang dag, så tren gjerne samme dagen som du har skole. Og ikke kjør deg selv så hardt, du ødelegger bare for deg selv. Finn tidspunkter du vet at du har større sjanse for å konsentrere deg om oppgavene du skal gjøre, og sett av disse timene. Spis litt usunne matvarer også, som er mye mer kalorimettede. Du skal jo tross alt holde ut flere timer med undervisning hver eneste dag, og trenger skikkelig hjerneføde Anonymous poster hash: c1162...f09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå