Gå til innhold

Er dette mobbing?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-) På ungdomsskolen ble jeg fryst ut av vennegjengen. Det var spesielt to av mine nærmeste venninner som stengte meg ute, baksnakket og overså meg. Jeg kunne hilse på dem, og de gikk eller så en annen vei, lo av det jeg sa, inviterte meg ikke på ting m.m. Jeg var ganske usikker på meg selv fra før av på den tiden, så det gikk veldig hardt inn på meg og det endte med at jeg isolerte meg. Fikk masse fravær på skolen, ble deprimert osv. Sliter fortsatt med å stole på at folk kan like meg, noe som fører til at jeg synes det er vanskelig å stifte nye vennskap (blir veldig stille i sosiale situasjoner med mange ukjente mennesker osv.) :/ Har vel egentlig ikke noe å si hva grunnen til disse problemene er, men føler veldig at det jeg opplevde på ungdomsskolen har preget meg veldig senere.

Kan det jeg ble utsatt for karakteriseres som mobbing eller er det slik unge, usikre jenter kan oppføre seg mot hverandre på ungdomsskolen (er jo mye intrigerer osv i den alderen)?

Anonymous poster hash: cd58f...bb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen vil sikkert si at dette er mobbing, men jeg ser ikke på det som akkurat det. Per definisjon inngår vel dette under mobbing, men jeg mener dette er noe som skjer med nesten alle jenter i undomstiden. Det er utfrysning slik jenter er best på. Bitchy og idiotisk, men de fleste gjorde det eller ble gjort det mot.

Konsekvensene av handingen er ikke det som bestemmer om det er mobbing eller ei.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som mobbing, og det er veldig vanlig. Jeg så mye av det der på ungdomsskolen,

mest blant jenter. Du er er et bedre menneske enn hva de var, viktig å tenke på det.

Skrevet

Ja det er mobbing, jenter er flinke med å bruke passiv mobbing-fryse ut andre, baksnakking, spre rykter.
Mens mange gutter bruker fysisk mobbing..

Ja man kan kanskje si at usikre mennesker mobber, gjerne i gjenger for å føle seg bedre.
Er lettere å mobbe noen som er alene, de vet at den personen er usikker,nervøs og kanskje veldig sjenert og ikke tør å ta tilbake..

Egentlig er jeg veldig glad for at jeg vokste opp med den fysiske og passive måten å mobbe på, for da brukte vi ikke sosiale medier..
De som går igjennom mobbing idag, tror jeg har det enda verre, da det som blir lagt ut på sosiale medier, egentlig aldri forsvinner.

Gjest SummerJudith
Skrevet (endret)

Ja, det er mobbing. Selv har mobbing ødelagt mye av livet mitt bokstavelig talt. Men jeg er ikke sint på mobberne lenger. Hva hjelper det være sint? Å være sint er værst for deg selv. Å tilgi er den beste medsin.

Selvfølgelig burde du prate med noen om det, men tilværelsen blir verre hvis man er sint. Vet du ikke har skrevet du er sint, men bare itilfelle du føler det sånn. Men å prate er lurt.

Endret av SummerJudith
Skrevet

Jo, det er absolutt mobbing. De som sier noe annet tar feil. Dette (utfrysning) er indirekte/skjult mobbing som det kalles. Og noe av det fæleste og ekleste som kan oppleves synes jeg. Og det at de let av deg er direkte mobbing. Har selv opp levd det og det er ikke noe kjekt i det hele tatt. Det er virkelig ikke god oppførsel slik de har vært mot deg. Ingen bør oppføre seg slik om de har litt opp i hodet. Snakk med læreren din eller helsesøster. Kanskje læreren kan ta en prat med dem for slik skal en ikke oppføre seg. Helsesøster kan komme med råd, støtte og veiledning. Ikke bry deg om de, de er bare misunnelig. Håper det går bra med deg. Lykke til!

Anonymous poster hash: 7318f...1c8

Skrevet

Beklager, leste litt fort i gjennom og fikk ikke med meg at du ikke lenger går på skolen, så glem det med at du må ta kontakt med læreren og helsesøster.

Anonymous poster hash: 7318f...1c8

• Liker 1
Gjest earlgrey
Skrevet

Typisk jentemobbing i den alderen vil jeg si, eller psykisk mobbing. Skjønner at du har problemer med å stole på folk i ettertid, håper det går seg til snart :klem1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...