Gå til innhold

Støtte til førstegangs"utflytt"?


adiva

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hørt at når man flytter hjemmefra for første gang, så er det et eller anna som kan gi deg støtte til innkjøp av diverse møbler og kanskje oxo depositum på leiligheten.

Noen som har noe anelse om hvor jeg kan søke på dette/finn informasjon om dette?

Skal flytte ut til høsten, og har ikke stort med penger til å kjøpe inn ting som sofa og alt sånt...

Noe som helst som kan hjelpe, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Har aldri hørt om en slik ordning og tror heller ikke at du finner noen. Det ville blitt for lettvint. Du får gjøre som mange andre av oss har gjort; tatt med ting hjemmefra, loppemarked, kjøpt brukt og fått av venner og bekjente.

En jeg kjenner satte inn en annonse i avisa om at han hadde leilighet, men ikke noe innbo. Om det var noen som hadde noe å gi bort? Hele leiligheten ble møblert inkl. tv. Eneste kostnaden var å hente tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Kanskje det bare er jeg som blingser, mente bare jeg hadde hørt et eller anna slikt for en god stund siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har heller aldri hørt om noe slikt. Du kan sikkert få noen kopper av meg, det begynner å bli ganske fullt :wink:

Spøk til side, det er uansett en side du bør sjekke ut. På www.unginfo.no finner du mye informasjon om å kjøpe eller leie bolig for første gang. Sidene for Oslo er veldig rikholdige, men det er jo ikke sikkert det er dit du skal flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ehhh, er det sosialkontoret du har hørt om? De kan i enkelte tilfeller hjelpe til med etablering samt garanti til leie av bolig, men dette er en løsning jeg bare anbefaler de færreste. Nei du får nok gjøre som de fleste andre her inne har rådet deg til, kjøpe det mest nødvendige og ta ting litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som sagt, så visste jeg ikke hvor jeg hadde hørt om dette, ville bare sjekke ut om det var noe å hente der.. Men sosialen gidder jeg da ikke gå til, da får det heller bli bart på gulvet noen mnd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...