Gjest Haaploes Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg er hjemme alene i helgen, og har lyst til å skjemme meg selv litt bort i kveld. Middagsmenyen er allerede bestemt, men jeg har lyst til å prøve noe nytt til kveldskosen. Inspirer meg, vær så snill!
umwar Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Hva er middagsmenyen? Jeg er hjemme alene for første gang på en evighet, og trenger inspirasjon. Ellers ender jeg opp med et kosthold bestående av knekkebrød i 3 dager... Edit: Unnskyld at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt! Hehe! Endret 17. oktober 2014 av Talbot 1
Gjest anonym2233 Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Ordne deg en flaske rødvin/hvitvin Tenn på masse lys rundt deg ! Så finner du deg noen gode filmer? Stell neglene, pynt seg opp. Sett på musikk og slå ut håret. Syng med og kos deg ! Edit: Har man ikke ork til å lage middag, gjør noe så veldig enkelt som gutta: Pizza!! Jeg kan innimellom kjøpe meg kanskje et lite biff stystykkvarme opp hvitløkssbaguetter , og litt salat. Endret 17. oktober 2014 av anonym2233
Ruskemor Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Grønnsaker (gulrøtter, agurk, sukkererter, blomkål, tomat, paprika...) og dipp Sjokoladefondant Kjøp litt forskjellig av ting du liker og legg de i mange små skåler. type smågodt, chips, frukt, sjokolade, kjeks... Varme bær med is
Gjest Haaploes Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 Hva er middagsmenyen? Jeg er hjemme alene for første gang på en evighet, og trenger inspirasjon. Ellers ender jeg opp med et kosthold bestående av knekkebrød i 3 dager... Edit: Unnskyld at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt! Hehe! Haha, ikke noe problem! Jeg tenker å kaste sammen en rask tacosalat når jeg kommer hjem, etterfulgt av joggetur. Så skal jeg legge flid ien mango/melon-salat; stek opp en kyllingfilet i biter (strimlet svinekjøtt funker også), skjær opp mango og melon (jeg foretrekker cantaloupemelon), bland sammen med en hakket chilli og finhakket koriander. Klem over saften av 0.5-1 lime (kommer an på hvor glad du er i lime). Kok opp nudler. Bland alt sammen, og voilá! Friskt, godt og mettende. Jeg synes også det er digg med chevre til, noen synes det blir litt for spesielt. Skal nevnes at jeg kan spise chevre til absolutt alt Tips til frokost i morgen (for å ikke spise knekkebrød da også): kald havregrøt! 1 dl yoghurt av fritt valg, 1 dl melk, 1 dl havregryn. Eventuelt honning for søtning. Blandes og settes i kjøleskap over natten. I morgen tidlig er det bare å ta den ut og toppe med det du synes er best. Anbefaler epler, rosiner og kanel.
umwar Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Haha, ikke noe problem! Jeg tenker å kaste sammen en rask tacosalat når jeg kommer hjem, etterfulgt av joggetur. Så skal jeg legge flid ien mango/melon-salat; stek opp en kyllingfilet i biter (strimlet svinekjøtt funker også), skjær opp mango og melon (jeg foretrekker cantaloupemelon), bland sammen med en hakket chilli og finhakket koriander. Klem over saften av 0.5-1 lime (kommer an på hvor glad du er i lime). Kok opp nudler. Bland alt sammen, og voilá! Friskt, godt og mettende. Jeg synes også det er digg med chevre til, noen synes det blir litt for spesielt. Skal nevnes at jeg kan spise chevre til absolutt alt Tips til frokost i morgen (for å ikke spise knekkebrød da også): kald havregrøt! 1 dl yoghurt av fritt valg, 1 dl melk, 1 dl havregryn. Eventuelt honning for søtning. Blandes og settes i kjøleskap over natten. I morgen tidlig er det bare å ta den ut og toppe med det du synes er best. Anbefaler epler, rosiner og kanel. Oi, den mango/melon salaten hørtes god ut!! Får sjelden "lov" å ha ren salat til middag, så må slå til mens jeg er alene. Luksusfrokost, høres knall ut! Takk for tips!
Emmerdale Skrevet 17. oktober 2014 #7 Skrevet 17. oktober 2014 Synes varm sjokolademelk skaper en god følelse når man er alene hjemme. Ser at du har bestemt deg, men ostesmørbrød er godt. Eller ost, kjeks og rødvin.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #9 Skrevet 17. oktober 2014 Pitapizza pleier jeg å lage når jeg alene. ellers er sandwitch/toast alltid en slager. Anonymous poster hash: 9e167...4c9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #10 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg lager meg Tarka dal og skal ha naan, mango chutney og Brewdogs Nanny State til. Da er perfekt i dette huffseværet. Oppskrift for interesserte: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/tarkadal_90055Anonymous poster hash: 7e2e1...4a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå