sjnaah Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Har en god stund nå hatt plager i underlivet. Det klør, svir og det kommer en del utflod som er hvitt, tjukt og kan være klumpete. Itillegg føles det enkelte ganger ut som om jeg har tisset på meg, men det er bare væske. Det lukter forresten litt surt. Kan dessverre ikke snakke med mamma/pappa om dette da jeg har en veldig konservativ familie, og siden jeg er under 16 kan jeg vel ikke bestille legetime uten at foreldrene mine vet det. Så om dere kanskje vet hva dette kan være, eller har tips til kjerringråd eller ting jeg kan kjøpe på apoteket hadde jeg blitt veldig glad. Er forresten ikke seksuelt aktiv, hadde nesten sex i mai på en fest Var dessverre så full at jeg fikk med meg lite, men tror han prøvde å komme seg inn, men jeg var for trang så vi ga fort opp... Trodde iallefall underlivsplagene kanskje kom av dette, men har vært på helsestasjonen for ungdom å testet meg for klamydia og gonorre. Begge testene var negative
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Det høres veldig ut som en soppinfeksjon. Du kan kjøpe Canesten eller Pevaryl uten resept på apoteket. Pass på at du kjøper krem og vagitorie. Vagitorien skal inn i skjeden på kvelden før du legger deg. Kremen må du smøre hele underlivet (på utsiden) i noen dager. Smør til og med to dager etter du er symptomfri så er du sikker på å bli kvitt det. Anonymous poster hash: d77dc...0cc 1
sjnaah Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2014 Det høres veldig ut som en soppinfeksjon. Du kan kjøpe Canesten eller Pevaryl uten resept på apoteket. Pass på at du kjøper krem og vagitorie. Vagitorien skal inn i skjeden på kvelden før du legger deg. Kremen må du smøre hele underlivet (på utsiden) i noen dager. Smør til og med to dager etter du er symptomfri så er du sikker på å bli kvitt det. Anonymous poster hash: d77dc...0cc Har brukt canesten krem, om kvelden i små perioder. Ikke så veldig mye til nytte, men det kan vel være pga. at jeg ikke brukte det regelmessig?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Du må bruke vagitorien også. Og det er veldig viktig at du smører hele underlivet, fra klitoris og egentlig helt bak i rumpa. Sopp kan være vanskelig å få bort. To ganger om dagen. Anonymous poster hash: d77dc...0cc 1
kulu-kulu Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Kan du ikke dra tilbake til helsestasjonen å spørre om hjelp?
Pottah Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Høres ut som sopp ja. Men dette er noe du burde gå til legen med. Det skal man alltid første gang man får sopp, eller man er under 16. Canesten skal brukes uavbrutt i 1-2 uker. Om man slutter for tidlig kan soppen bli resistent og "tåle" kremen og komme tilbake igjen og igjen. Og soppen starter i skjeden, så om den ikke blir behandlet med tablett i skjeden, blir den ikke borte. Du har vel helsestasjon for ungdom i nærheten av der du bor? Det er gratis, og det er også lege der så får du riktig hjelp
sjnaah Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2014 Høres ut som sopp ja. Men dette er noe du burde gå til legen med. Det skal man alltid første gang man får sopp, eller man er under 16. Canesten skal brukes uavbrutt i 1-2 uker. Om man slutter for tidlig kan soppen bli resistent og "tåle" kremen og komme tilbake igjen og igjen. Og soppen starter i skjeden, så om den ikke blir behandlet med tablett i skjeden, blir den ikke borte. Du har vel helsestasjon for ungdom i nærheten av der du bor? Det er gratis, og det er også lege der så får du riktig hjelp Siden jeg har vært plaget en god stund nå så tror jeg at jeg må komme meg tilbake til helsestasjonen. Synes bare det er så vanskelig/kleint å dra dit da jeg allerede har vært der 2ganger å testet meg for klamyida(da jeg trodde den første prøven ble tatt for tidlig). Er så vanskelig å dra dit å undersøke seg fordi det er så ubekvemt å måtte sprike med beina foran han. ikke minst ubehagelig for han også
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt canesten krem, om kvelden i små perioder. Ikke så veldig mye til nytte, men det kan vel være pga. at jeg ikke brukte det regelmessig? Små perioder holder ikke. Du må bruke den i en uke, 2-3 ganger daglig for at det skal gjøre nytte. Deretter ca 3 dager etter at symptomene er borte. I tillegg må du kjøpe vagitorier, hjelper ikke bare med krem.Anonymous poster hash: 621c4...ef1 1
Pottah Skrevet 17. oktober 2014 #9 Skrevet 17. oktober 2014 Siden jeg har vært plaget en god stund nå så tror jeg at jeg må komme meg tilbake til helsestasjonen. Synes bare det er så vanskelig/kleint å dra dit da jeg allerede har vært der 2ganger å testet meg for klamyida(da jeg trodde den første prøven ble tatt for tidlig). Er så vanskelig å dra dit å undersøke seg fordi det er så ubekvemt å måtte sprike med beina foran han. ikke minst ubehagelig for han også Forstår at det er vanskelig, men jeg tror virkelig at det er den beste løsningen. Jeg forstår godt at det er ubekvemt. Vært på helsestasjonen en gang for å teste sopp jeg også. Men jeg tror virkelig ikke at legen synes det er ubehagelig altså! Det er jo jobben deres. Og du kan jo spørre om du kan snakke med en kvinne
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #10 Skrevet 17. oktober 2014 Ikke bruk Canesten!!! Gynekologen min advarer mot dette fordi det er for sterkt for kvinners underliv. Be heller om å få Diflucan, som er tabletter du inntar. Dette skal være mer skånsomt mot underlivet. Anonymous poster hash: 343f2...781
Ferny Skrevet 17. oktober 2014 #11 Skrevet 17. oktober 2014 Høres ut som sopp ja. Men dette er noe du burde gå til legen med. Det skal man alltid første gang man får sopp, eller man er under 16. Canesten skal brukes uavbrutt i 1-2 uker. Om man slutter for tidlig kan soppen bli resistent og "tåle" kremen og komme tilbake igjen og igjen. Og soppen starter i skjeden, så om den ikke blir behandlet med tablett i skjeden, blir den ikke borte. Du har vel helsestasjon for ungdom i nærheten av der du bor? Det er gratis, og det er også lege der så får du riktig hjelp Hvorfor det? Bare av nysgerrighet. Det med at man må gå til legen første gang man får det. Kan det være farlig med sopp? Har aldri hatt det, men visste ikke at det var noe man måtte gå til legen med. Greit å vite uansett. Har litt inntrykk av at det er så vanlig at folk bare kjøper kremer eller sånn på apoteket på eget initiativ.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #12 Skrevet 17. oktober 2014 Høres ut som sopp ja. Men dette er noe du burde gå til legen med. Det skal man alltid første gang man får sopp, eller man er under 16. Canesten skal brukes uavbrutt i 1-2 uker. Om man slutter for tidlig kan soppen bli resistent og "tåle" kremen og komme tilbake igjen og igjen. Og soppen starter i skjeden, så om den ikke blir behandlet med tablett i skjeden, blir den ikke borte. Du har vel helsestasjon for ungdom i nærheten av der du bor? Det er gratis, og det er også lege der så får du riktig hjelp Det med resistens er feil. Sopp har ikke vist resistensutvikling mot kjente soppmidler. Mn mange behandler for kort tid, så soppen ikke er utryddet. (Men bakterier har en tendens til resistensutvikling). Hørtes ut som helsestasjonen testet for veldig få kjønnsykdommer. Hva med mycoplasma genitalis og uhrethritt? Samt bakteriell vaginose og trichomonas. Alt det kan gi slike symptomer. Sopp lukter ikke, men det kan de andre tingene jeg har nevnt her gjøre.Anonymous poster hash: ac052...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #13 Skrevet 17. oktober 2014 Ikke bruk Canesten!!! Gynekologen min advarer mot dette fordi det er for sterkt for kvinners underliv. Be heller om å få Diflucan, som er tabletter du inntar. Dette skal være mer skånsomt mot underlivet. Anonymous poster hash: 343f2...781 Tuller du? Det er direkte feilinformasjon. Da hadde ikke canesten blitt solgt reseptfritt, Begge midler er milde mot underlivet, diflucan tas oralt og er noe man ofte får resept på om lokalbehandling ikke virker. Anonymous poster hash: ac052...0c9 1
Guadaloupe Skrevet 17. oktober 2014 #14 Skrevet 17. oktober 2014 Pevaryl, krem + vagitorier. Canesten funker ikke for meg, blusser bare opp igjen selv om jeg følger instruksjonene til punkt og prikke. Og ikke vær flau, omlag halvparten av alle norske kvinner opplever det en eller annen gang i livet, det kan være mange årsaker som ikke nødvendigvis har med sex å gjøre. Du kan ha overdrevet vaskingen nedentil, brukt truser i syntetisk stoff slik at underlivet ikke får nok luft, stramme bukser, mye sukker i kostholdet ol.
Pottah Skrevet 17. oktober 2014 #15 Skrevet 17. oktober 2014 Hvorfor det? Bare av nysgerrighet. Det med at man må gå til legen første gang man får det. Kan det være farlig med sopp? Har aldri hatt det, men visste ikke at det var noe man måtte gå til legen med. Greit å vite uansett. Har litt inntrykk av at det er så vanlig at folk bare kjøper kremer eller sånn på apoteket på eget initiativ. Det vet jeg ærlig talt ikke. Antar det er for å sjekke at det faktisk er sopp. Det står på pakningsvedlegget at man skal oppsøke lege. Tror også det står på apotek 1 sine side. Ja Beklager feilinformasjonen. Gikk litt fort. Poenget er iallefall at soppen ikke blir borte med for kort behandlingstid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå