AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Dere som har fått påvist endometriose, hvordan gikk legene frem og hvor lang tid tok det før dette ble påvist? Flere leger har sagt at det kan være dette jeg har, men ikke gjort noe videre, utenom å gi meg smertestillende, kjerringråd og p-piller. Er det ikke en form for undersøkelse som kan påvise/avkrefte at det er det jeg har? Kan det være farlig? Jeg har alle symptomene for det, og har hatt dette i flere år. Har ikke før nå fått høre at dette er det som kan være årsaken. Beklager min --> Anonymous poster hash: abb70...a73
Hulderen Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Laproskopi er eneste måte å få bekreftet endometriose. Det er et eller flere snitt i og ved navlen, der man fører inn et lite kamera og tar bilder.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Laproskopi er eneste måte å få bekreftet endometriose. Det er et eller flere snitt i og ved navlen, der man fører inn et lite kamera og tar bilder. Men hvordan går man frem over at det er ønskelig å finne ut av? Det har aldri vært noe alternativ hos legen... Har hatt tre aborter og to cyster. Er det av betydning for endometriose eller stadium? Anonymous poster hash: abb70...a73
Hulderen Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Men hvordan går man frem over at det er ønskelig å finne ut av? Det har aldri vært noe alternativ hos legen... Har hatt tre aborter og to cyster. Er det av betydning for endometriose eller stadium? Anonymous poster hash: abb70...a73 Du må be fastlegen din om å sende deg til utredning. Jeg vet ikke om abortene har noen betydning. Var det spontanaborter eller provoserte? Ved endometriose kan det være vanskelig å bli gravid. "sjokoladecyster" (syster som inneholder gammelt blod) er typisk ved endometriose. Mette Moen som er en av fagpersonene hos Doktoronline.no er en av Norges fremste eksperter på endometriose. Du kan stille henne spørsmål. Det koster litt, men kan vøre lurt, så får du gode svar på det du lurer på,
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Du må be fastlegen din om å sende deg til utredning. Jeg vet ikke om abortene har noen betydning. Var det spontanaborter eller provoserte? Ved endometriose kan det være vanskelig å bli gravid. "sjokoladecyster" (syster som inneholder gammelt blod) er typisk ved endometriose. Mette Moen som er en av fagpersonene hos Doktoronline.no er en av Norges fremste eksperter på endometriose. Du kan stille henne spørsmål. Det koster litt, men kan vøre lurt, så får du gode svar på det du lurer på, Spontane aborter alle tre (5-7-13 uker). Vet ikke hvilken cyste det var. Takk for tipsene, skal se om ikke jeg bruker litt kroner på ordentlige svar Anonymous poster hash: abb70...a73
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå