Gå til innhold

Forvirret av nye p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått på p-piller i mange år, men måtte bytte, fikk ny hos legen og når jeg drar brettet ut av esken så skjønner jeg ingenting:P Brettet ser helt annerledes ut enn hva jeg er vant med.

Jeg har denne:

oralcon.jpg

Kan noen venneligst fortelle meg hvilken ende av brettet jeg skal starte på? :fnise: Og hvordan vet jeg hva som er opp og ned? Ble ikke noe klokere av pakningsvedlegget heller.

Trodde jeg var blitt for gammel til å være usikker på hvordan man skal ta p-piller, den gang ei :ler:

Anonymous poster hash: 10963...4db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut til å være enfase-piller, og da er det likegyldig hvilken tablett du starter på. :)

Anonymous poster hash: 62c18...9d5
Skrevet

Samme hvor du starter. Det er ikke sukkerpiller med i dette brettet. Derfor skal du starte som vanlig på de, ta hele brettet ut også ta opphold en uke når du har tatt alle pillene. Så begynner du på nytt brett :)

Skrevet

Å. Kult:) Legen sa det ikke var mulig å hoppe over mens med disse, så det kan jo stemme. Tusen takk for svar! Føler meg som om jeg er 14 igjen :fnise:

Skrevet

Oralcon er billigversjonen av Microgynon og du kan fint hoppe over mensen med disse, det er ikke mini-piller. Jeg prøvde denne og fikk DEN hodepinen. De påstår det er likt, men bindestoffet er ikke det samme og det var dette jeg fikk hodepine av.

Anonymous poster hash: 609b6...817
Skrevet

Å. Kult:) Legen sa det ikke var mulig å hoppe over mens med disse, så det kan jo stemme. Tusen takk for svar! Føler meg som om jeg er 14 igjen :fnise:

Du kan fint hoppe over mens med de. Jeg har gått på både microgynon og oralcon, å hoppet somregel alltid over mens. Tok alle tre brettene uten pause og når jeg skulle kjøpe ny pakke to jeg en ukes opphold :)

Skrevet

Oralcon er billigversjonen av Microgynon og du kan fint hoppe over mensen med disse, det er ikke mini-piller. Jeg prøvde denne og fikk DEN hodepinen. De påstår det er likt, men bindestoffet er ikke det samme og det var dette jeg fikk hodepine av.

Eneste kriteriet for synonympreparater er at virkestoffet er det samme, og det er det jo i Oralcon og Microgynon. Så det kan være fargestoffer etc. du reagerer på. Flesteparten reagerer ikke på de tingene, men det kan jo skje :)

Skrevet

Du kan fint hoppe over mens med de. Jeg har gått på både microgynon og oralcon, å hoppet somregel alltid over mens. Tok alle tre brettene uten pause og når jeg skulle kjøpe ny pakke to jeg en ukes opphold :)

Eneste kriteriet for synonympreparater er at virkestoffet er det samme, og det er det jo i Oralcon og Microgynon. Så det kan være fargestoffer etc. du reagerer på. Flesteparten reagerer ikke på de tingene, men det kan jo skje :)

Jeg fikk Oralcon fordi de var fri for Microgynon som jeg egentlig skulle ha på apoteket. Ikke pleier jeg å bli dårlig av p-piller heller så krysser fingrene:)

Men syntes legen sa jeg ikke kunne hoppe over med denne, men kanskje jeg hørte feil. Skal sjekke pakningsvedlegget en gang til:)

Tusen takk for svar folkens! :biggrin: Deilig å kunne hoppe over mens, selv om jeg egentlig ikke har noen plager... *lat*

Skrevet

Jeg bruker også Microgynon og ble grisedårlig den ene gangen jeg fikk Oralcon i stedet. Så jeg måtte løpe tilbake til apoteket etter en uke inn i Oralconbrettet og presisere at jeg ikke kunne bruke dem. Etter en telefon til legen min fikk jeg overtalt apoteket til å bytte Oralconen tilbake til Microgynon.

Med tanke på utsetting av mens, tror jeg TS har misforstått legen sin, fordi Microgynon er regnet som den beste p-pilletypen til å nettopp hoppe over mensen med. Det er feks anbefalt å ta tre brett på rappen uten pillefri uke i mellom når man først starter med Microgynon.

Med mindre Oralcon ikke er så veldig synonym allikevel da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...