Gå til innhold

bæsjer salat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja.. Det kommer normal bæsj men så er det også salaten som ser like hel ut som når jeg tygget den, som flyter på toppen av dovannet. Det skjer hver gang og jeg lurer på om det er årsaken til diare og vondt i magen?

Altså, er veldig typisk at det sunne jeg spiser ikke blir tatt opp (?) i kroppen.

Hva skjer? Kanskje noen har opplevd det med mais også, det gjør jeg. Men salat?! Sliter mye med vond mage og hyppig avføring, er det en sykdom eller noe som svikter tarmsystemet?

Anonymous poster hash: 05290...713
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ikke ut som du fordøyer det helt. Hadde tatt en tur til legen.

Anonymous poster hash: 64d14...000
Skrevet

Mat skal jo tygges til den blir en grøt, før en svelger. Tygger du maten din skikkelig? Bruker du god tid med måltidet?

Anonymous poster hash: 0900f...8ab
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Ufordøyd mat i avføringen er ikke uvanlig, og det kommer av at kroppen mangler enzymer for å bryte ned enkelte fibertyper. Mais er et godt eksempel, men det er heller ikke uvanlig at salat ikke blir brutt ned om den ikke blir tygget ordentlig.

Når dette er sagt, langvarig diaré og mageproblemer bør undersøkes av legen.

Blodprøver og en Fecal-test er en grei start. (Fecal viser betennelsesaktivitet i tarmen)

Det kan være så enkelt som at magen din er sensitiv for fiberrik kost, men det kan også være tarmsykdom.

Endret av Sprettballen
Skrevet

Hvordan får man nok enzymer?

Anonymous poster hash: 05290...713
Skrevet

Jeg opplever dette spesielt med tomater

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...