Gå til innhold

Dyrenes KG.


Frk.K

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er SÅ UTROLIG kjedelig at jeg må gå pent i bånd. Nå har jeg lopper i blodet og jeg vil hoppe og hilse på ALLE jeg møter, HELE tiden! Det er jo så gøy!! Mamma syns ikke det er noe gøy, men jeg er snart sterkere enn henne (selv om hun er supersterk), så snart tror jeg at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil, og det gleder jeg meg til :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ennasus

Har en hannkatt på 2 år. Han hadde skrevet:

-Herregud, matmor gir meg seriøst fettet på spekeskinka! DET ER IKKE GODT

-Nå prøver de å mate meg med stekt kjøtt, hva i all verden! Jeg vil ha det rått

-ÅÅ matmor orker aldri å kose med meg kl 5 om morgenen når jeg kommer innpå rommet hennes

-Å ligge på bøkene og arkene som matmor driver med er det beste i hele verden. og å ligge på tastaturet når hun er på pcen!! da får jeg all oppmerksomhet jeg trenger.

-Hvorfor blir matmor så sint på meg når jeg henter mus til henne:((((

-Matmor kaller meg feit hele tiden!! fordi før kunne hn ta rundt magen min, og nå er den kanskje fire ganger så stor!! hallo, det er muskler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min/ menneskekjæresten min har tydeligvis litt tungt for det. Hun spør meg flere ganger om dagen hvorfor jeg er så søt. Dette har jeg svart på en million ganger før, nå gidder jeg ikke mer. Uansett er det lett å se at jeg er født sånn, og selvom jeg liker at folk roser utseendet mitt ( som seg hør og bør) blir jeg lei av det samme spørsmålet igjen og igjen. Jeg har mye annet å skryte av!

Det som også er utrolig teit, er hvis hun stiller et spørsmål eller sier noe til meg og jeg ikke svarer- LATER HUN SOM HUN ER MEG (!!!) og snakker til seg selv med babystemme. Herregud så flaut. For det første er jeg 5 år- altså ingen baby, og for det andre velger jeg selv hva jeg vil formidle. Og jeg blir alltid hørt. Uansett.

En ting til som går meg på nervene er at hun har store problemer med å forstå at hvis vi skal være sammen, må jeg få komme og gå som jeg vil, når jeg vil. Uten sure miner fra hennes side. Om jeg vil ut (og inn igjen) 5 ganger på én time om natten er det bare noe hun må respektere. Maten skal alltid stå klar på gulvet, og hun må selvfølgelig kunne dele sin egen mat med meg. Der synes jeg ofte hun feiler grovt. Hun maser om at det ikke er noe for meg- men det er det vel jeg som bestemmer?

Noen ganger skjønner jeg ikke at jeg holder ut, men nå innrømme at hun er litt koselig å sove sammen med :) dessuten er hun generøs med kos, siden jeg i følge henne er "en skikkelig kosegris" .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For noen måneder siden lekte jeg med alle hundene i nabolaget. Nå har jeg plutselig blitt så stor, og så mye større enn alle andre! Jeg har fortsatt veldig lyst til å leke med vennene mine, men mamma lar meg ikke. Hun sier at jeg er for stor og for voldsom og at jeg kan skade vennene mine. Men jeg vil jo bare lek! Livet er ganske urettferdig. Men jeg har en venn som er like stor som meg. Han får jeg lov til å leke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen måneder siden lekte jeg med alle hundene i nabolaget. Nå har jeg plutselig blitt så stor, og så mye større enn alle andre! Jeg har fortsatt veldig lyst til å leke med vennene mine, men mamma lar meg ikke. Hun sier at jeg er for stor og for voldsom og at jeg kan skade vennene mine. Men jeg vil jo bare lek! Livet er ganske urettferdig. Men jeg har en venn som er like stor som meg. Han får jeg lov til å leke med :)

Åh, sånn har jeg det også! Jeg er veldig flink med de små, jeg legger meg ned og sier at jeg egentlig er veldig liten, men mange små får helt hetta likevel, bare fordi jeg buser bort i full fart før jeg hopper over dem, lissom! Jeg som er såå snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn har jeg det også! Jeg er veldig flink med de små, jeg legger meg ned og sier at jeg egentlig er veldig liten, men mange små får helt hetta likevel, bare fordi jeg buser bort i full fart før jeg hopper over dem, lissom! Jeg som er såå snill!

Jeg er ikke så flink jeg :sjenert: Jeg hopper og danser, hopper på de og vil at de skal hoppe på meg også! Men de er så små at de ikke rekker opp til kneet mitt en gang! Mamma sier at jeg kommer til å knekke ryggen på de om jeg fortsetter... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så flink jeg :sjenert: Jeg hopper og danser, hopper på de og vil at de skal hoppe på meg også! Men de er så små at de ikke rekker opp til kneet mitt en gang! Mamma sier at jeg kommer til å knekke ryggen på de om jeg fortsetter... :(

Så urettferdig, du vil jo bare ha det gøy! Jeg pleier å daske til dem med labben noen ganger, og da ser menneskene til den andre hunden litt forferdet ut. Men som oftest bare legger jeg meg ned eller noe. Noen av de som ikke er kjempesmå, men ganske små, prøver alltid å løpe rundt og dra meg i pelsen. Jeg er jo ganske så pelsete, men når ikke de slutter slenger jeg meg ned og prøver å rulle dem vekk! Det er ganske moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så urettferdig, du vil jo bare ha det gøy! Jeg pleier å daske til dem med labben noen ganger, og da ser menneskene til den andre hunden litt forferdet ut. Men som oftest bare legger jeg meg ned eller noe. Noen av de som ikke er kjempesmå, men ganske små, prøver alltid å løpe rundt og dra meg i pelsen. Jeg er jo ganske så pelsete, men når ikke de slutter slenger jeg meg ned og prøver å rulle dem vekk! Det er ganske moro!

Jeg møtte en gang en bitteliten hund som skremte vettet av meg. Den var kjempesint og sa at han skulle spise meg opp! Jeg løp bak mamma og peip :sjokkert:

Men jeg må nok bli litt flinkere til å ta det med ro jeg også. Men jeg er så glad! Og vil bare leke og ha det gøy! Syns det er så rart at det skal være feil liksom... Tror mamma må lære meg noen triks for hvordan jeg skal bli flinkere, men tror hun syns det er litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bare leke. Mammaene mine sier at de har prøvd i et år å få meg til å gå pent og få godbit når det kommer andre hunder. Men andre hunder er jo det beste i verden, så ofte velger jeg heller å hoppe avgårde og legge meg ned, og så hoppe igjen, sånn at den mammaen som går med meg får brannsår i hendene og mister ting. Noen ganger funker det, da kommer jeg heeeelt bort til den andre hunden, så mamma må si "jipp", som betyr "wohooooooooo, gjør akkurat som du vil og hør ikke mer på meg". Tror jeg, da.

Sinte hunder er ikke noe moro, nei. Noen ganger er de kjempesinte selv om jeg slikker meg masse på nesa. Skjønner ikke at det er nødvendig å bråke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg en liten shih ztu og bor sammen med mammaen og sønnen hennes. De er veldig greie men jeg blir litt tvangskost med sønnen.Han holder avogtil så hard rundt halsen at det er like før hodet mitt faller av.

Så fatter jeg ikke greia med den ballen som de driver å kaster på. Jeg løper å henter den, men ikke faen om de skal få den igjen for da bare kaster de den på nytt og jeg må løpe og hente igjen.

Dessuten om natta så sover de så lenge, de sover jo hele natta, så hvis jeg ikke får vekket iallefall mamma opp et par ganger for å få kose og varme meg under dyna så blir det ordentlig oppvekking.

Jeg er stort sett hjemme alene om dagen siden mamma jobber og sønnen må på skole. Engang i høst presterte mamma å ta seg fri et par dager, det er det værste som har skjedd, der hadde jeg rigget meg til for å sove å dra meg på teppet, men hvem faen kom inn døra igjen etter å ha levert sønnen på skolen, hele dagen min ble jo ødelagt.. måtte jo passe på mammaen uansett hvor hun var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, tenk på meg da shih ztu, jeg er hjemme med mammaen min hver eneste dag jeg! av og til holder jeg på å bli sprø av det. Mødre altså!

Syns det høres fornuftig ut å passe godt på ballen når du først har fått den! :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med ball, egentlig? Hvis noen kaster ball til meg bare ser jeg dumt på dem. Det kaaaan hende jeg gidder å løpe til den og bite litt på den, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så stas. Noen ganger er vi på hundesletta, og mange andre hunder stormer etter baller. Jeg bare blir med på å løpe, jeg. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig med den ballen, mye morsommere å bare løpe fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ball! :bond: :Bond:

Jeg vil ha ball, må ha ball!! :wow:

.. Men pinner funker også.. Nei alt som kan kastes, hentes å bæres funker gull egentlig! Alt! :wow:

Åååååh så gøy det er! En hund der borte sier du? Who cares, jeg har ball!

Den har ball også? Da må jeg hente den ballen òg! :jolie:

Min min min min!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, du var virkelig glad i å løpe etter baller! Vi burde løpe sammen,så kan du løpe etter ballene, og så kan jeg bare løpe etter deg fram og tilbake og fram og tilbake. Jeg er visst ikke bygget for veldig høy fart, sier de. Men jeg syns jeg løper kjempefort, faktisk. Ikke si til noen at det en gang var en sånn derre whippet som løp så fort at jeg ble tatt igjen med en hel runde, selv om jeg var yngre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet er jo laget for å løpe så er ikke bra å sammenligne seg med dem eller mynder.

Men jeg løper gjerne med deg jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaaaay, det skal løpeeees!!!

Ja, ikke lett for en eurasierkropp å holde det tempoet, altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det litt vanskelig for tiden når jeg og matmor går på tur. Når det kommer store hunder så prøver jeg å beskytte henne så godt som mulig (du ser, hun har en baby i magen sin) men jeg tror ikke at hun liker det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Mamma mener det er flaut når hunder står å bjeffer ukontrollert.. Så jeg har ikke helt begynt med sånt enda.

Jeg liker heller å trekke alt jeg kan også legge meg ned å hoppe opp å dra litt til for å kanskje klare å komme meg bort til andre hunder :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh så gøy det er! En hund der borte sier du? Who cares, jeg har ball!

Haha, vi har i det siste plutselig møtt på folk og hund ute på tur, og jeg glemmer (nesten) alltid å ta på sele og ta med bånd til hundene. Men det er nuuull problem, så lenge jeg kaster snøballer opp i lufta har de det så kult at de ikke bryr seg om bikkja som vil hilse på 20 meter unna. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi har i det siste plutselig møtt på folk og hund ute på tur, og jeg glemmer (nesten) alltid å ta på sele og ta med bånd til hundene. Men det er nuuull problem, så lenge jeg kaster snøballer opp i lufta har de det så kult at de ikke bryr seg om bikkja som vil hilse på 20 meter unna. :laugh:

:fnise:

Funker gull her også, så lenge de andre hundene ikke har ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...